1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742319 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Brynäsgubbe: glöm in tongivande när Brynäs gick till SM-final.... hmmm

{7981}: "Nu till en riktig storklubb"

Wow... Ok...

pjåtor: haha! Otroligt roligt skrivet av honom. 30 poäng gör de säkert. Men sen när tempot skruvas upp i slutspelet så blir de som vanligt bleka.

Peja: absolut. Men i förhållande till vad de kostar så kan de ha mycket kul för de pengarna och få in ledartyper som dessutom höjer laget rent spelmässigt. Hoppades stenhårt på att man skulle ha en övertro på guldlaget och förlänga med så många som möjligt. Detta för att jag anser att Linus är den största anledningen till deras framgång i år. Om han nu sticker kunde det bli platt fall. Nu får de istället möjlighet att byta ut trötta överbetalda spelare.

Forsberg 1978: En värvningsbomb i all ära men kontrakten med Carlsson, Kilström och ev. Boqvist borde kunna klaras av först.

Peja: det är väl ingen som klandrar honom för att göra sitt jobb, det är väl mer resultatet av jobbet som ifrågasätts?

Skrubben: Skulle tro att Expressen gärna ser att han även skriver andra typer av artiklar. Så klandra inte honom för att han gör sitt jobb.

{7981}: En "riktig" storklubb Hmm? Och stadiga 30 poäng jaja det återstår att se ..skönt att dom lämnade den lilla klubben Brynäs 😂

Zzz: Ett skämt att Niklas Arell rankas före Tom Nilsson. Höken borde hålla sig till att enbart avslöja nyförvärv. Själva hockeyn borde han hålla sig ifrån.

{7057}: Johan Svensson är väldigt färgad. Han är ju främst Malmö supporter. Han rankar Malmös nyförvärv Niklas Arell före Tom Nilsson, Joakim Ericsson, Martin Johansson, Patrik Cehlin och Sebastian Wännström.

{7057}: Dålig koll där från Höken.

{7981}: Bra koll, skrattretande. Ska bli kul och se om det kommer några nyheter i veckan. Känns som att något borde Bz ha gjort klart som kan presenteras.

Bifbiffen: ja fast det är väldigt många ledartyper som lämnar HV.

Peja: är vän egentligen bara dessa som är tapp för HV:s del. I övrigt en del förmodligen rätt dyra spelare som de säkert vill bli av med. Läs Laine, Arlbrant, Christensen

Hv tappar många spelare. Måste vara extra surt att tappa Lias Andersson och Önerud.

Spännande vecka som följer nu, vore mumma med en värvningsbomb!

Detta visste vi förvisso redan. Men det är ju alltid kul att höra igen.

KulaShaker: Klart nu!

{7981}: Ang Örebro och målvakter, så var det här det stod om att de har klart med en finsk målvakt.

Pigalle: Dom har iaf två säsonger i kroppen till.

Mrassarson: Gamla och dyra. Jag är skeptisk.

Enligt Matt Andersons och Milan gulas agent är nya klubbar väldigt nära (samma agent). Är Stefan där med fiskespöt eller? Jag skulle gärna se båda två i Brynäs. Eftersom dom är dyra i drift så begriper jag med att båda två är orimligt men rödinryktet verkar ju ha svalnat av och zab är borta? Vad tycker ni?

{7981}: Jaja. Visste att han skulle till ett bonkegäng?

Det vore roligt med något nytt från Brynäs nu. Om så bara något seriöst rykte.... Har varit tyst ett tag. Hade hoppats att BZ hade gjort klart med någon spelare som kunde presenteras nu efter finalspelet.
Läste att Rödin skulle tillbaka på koll i nordamerika... (frisk = NHL, ej ok = rehab) Skulle BZ då har försökt behålla Zab?
Man skulle så gärna vilja höra vilka spelare han har kontaktat och hur snacket går på Sätraåsen...

mk: Monstret klart för Linköping!
Örebro har bara en målvakt signad för nästa säsong enligt EP www.eliteprospects.com/team.php?team=36&year0=2018&status=

Jan Grismöbel: Är inte " monstret" klar för Örebro ?

Agenten: Har inte Örebro redsn en ny målis från Finland ?

{7057}: Sandström har inte utvecklats någonting senast året tycker jag. Han skulle må bra av att lira ett år eller två i allsvenskan tror jag.

{7057}: Det går ett rykte i Örebro att Rautio är är på väg dit.

Inkazar: Min känsla med.. Vad tror ni om att köra Sandström ett år till? Lär ju vara billig och kan ju ta nästa steg. Jag ser ju hellre Limpan, men frågan är hur länge vänta? Känns som han vill till nhl snarast möjligt.

bifhjärta: Hälsa att han är den sämsta domare dom dömt i SHL. Passa även på att fråga varför han hatar Brynäs!? Kanske ska börja med frågan först 😉

Någon som vet om det finns en sida som sammanställer
alla övergångar från Sverige till NHL?

För det kan ju vara intressant att veta för oss.
Ju fler spelare som skriver på (när det är fler än 10),
desto mer får vi betalt för varje spelare.

Vi kommer ju få åtminstone hälften av ersättningen som utgår för Lööke.
Sen blir det för Lindblom (och eventuellt fler spelare).

För övrigt anser jag att Linblom borde stanna ett år till om
NHL "bojkottar" OS. För då blir han ju given i ett OS-lag.
Det kan bli hans enda chans att spela ett OS beroende på hur
mycket IOK/NHL hamnar på kollisionskurs, om NHL "hoppar av".

Silfverberg stannade ju i Brynäs tills det år han fyllde 22 år.
Och 22 år fyller ju Lindblom först under 2018.

{7057}: du kommer inte få reda på något där som du inte får reda på här så att säga.

Bratwursten : Ja håller med dej känns lite tomt... Men i morgon börjar VM med Elias Lindholm, och så småningom kanske Bäckis om vi har tur, Och om drygt 3 månader startar ju säsongen igen med CHL.....

{7057}: Philadelphia vill att han ska spela ett år till i Sverige. Felix själv tycker att han har tagit stora kliv iår och vill gärna stanna i Brynäs, Om Brynäs vill ha honom. Han ska träffa Brynäs och få reda på sin framtid när han kommer hem från sin Barcelona resa.

{7981}: Är det något vettigt som tas upp? Om det är värt att skaffa +. Känns som att dey endast ör någon enstaka artikel man vill läsa men fan dessa vill man ju inte missa.

{7981}: Ska komma en intervju med Sandström idag tydligen. Där kan vi nog få ett svar på hur målvaktssidan blir kommande säsong.

GD För den som har +
Allt om Brynäs lagbygge – rykten, nyförvärv och nyheter
www.gd.se/logga-in/allt-om-brynas-lagbygge-rykten-nyforvarv-och-nyheter

Ett jäkla tjat om att Brynäs inte erbjuder ett tillräckligt bra kontrakt till Boqvist. Alla juniorer tjänar lika mycket. Oavsett var de spelar.

Det som kan locka är enbart att han blir lovad mer speltid någon annanstans.

Bratwursten : Det är skönt att slippa vara nervös var och varannan kväll också :)

Fan vad man saknar hockeyn...

bifhjärta: Ska han köpa förstärkta linser ? kuuuuuuuuul!

{5915}: Ja, allt är försent! Marknaden är död nu, tyvärr!

ellis: Ja, jag tror det är kört.

pjåtor: hahaha aldrig! Det roliga är att han är före mig i receptkön på apoteket..

bifhjärta: Ge honom en kram från oss brynäsare ❤😂

Zappaholic: Hade dock varit skönt och lugnande med ett toppnamn presenterat snart.

ellis: "Jag vet att Bengtzén jobbade likadant ifjol"

Ja?? Vad är då problemet? Ska Bengtzén ha ett ANNAT arbetssätt än i fjol när det arbetssättet bevisligen fungerade jävligt bra?

ellis: Helt otroligt. Hur Brynäs än vänder och vrider på sig står de med rumpan bar enligt dig 😂😂

« · 1827520 · »