Brynäs IF

713961 inlägg · 7953 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

« · 1831318 · » Till forumet


Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Mösspojken: MICHAËL BOURNIVAL, honom fastnade jag oxå för vid en snabbtitt.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
mattiask: Nytt högtalarsystem i B-Hallen!
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Skrubben: Vem bromsade tiden?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Charles: Handlar väl om att Damlaget gjort klart med ny tränare ;)
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Kollade igenom AHL-lagen som spelade final och tog ut de spelarna med både utgående kontrakt och bra poängskörd. Kan det vara någon av domhär vi får?


MICHAËL BOURNIVAL
www.eliteprospects.com/player.php?player=36719

CORY CONACHER
www.eliteprospects.com/player.php?player=33265

GABRIEL DUMONT
www.eliteprospects.com/player.php?player=36736

BYRON FROESE
www.eliteprospects.com/player.php?player=31081

YANNI GOURDE
www.eliteprospects.com/player.php?player=37303

MITCH CALLAHAN
www.eliteprospects.com/player.php?player=36708

KYLE CRISCUOLO
www.eliteprospects.com/player.php?player=74212

BEN STREET
www.eliteprospects.com/player.php?player=12378

Visst, många av dom gränsar till NHL, men det gjorde Sweatt också när han kom till oss.
Kommentera



Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
KulaShaker: nä. Han ska till Europa. Men NLA ligger väl närmast.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Skrubben: Är inte han för bra för att överge NHL-drömmen?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
tjugo8: Hehe. Cory Conacher som många har drömt om spelade ju i Syracuse som torskade finalen inatt 😉
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
tjugo8: nä det känns inte så. Spännande!
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Skrubben:
Kan inte vara tillfällighet att Ahl just slutade...?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Forsberg 1978: Äntligen sker det något . Blir att uppdatera hela tiden bakom tradarratten hehe .
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Skrubben: Får be chefen om ett nytt tangentbord!!!
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Charles: Och från och med nu kommer man inte kunna göra någonting annat än att uppdatera hemsidan 😅
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Charles: Det är en sån skön teeser👍
Kommentera


Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Grand Rapids Calder Cup mästare
Får vi ett nyförvärv t årsmötet?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Skrubben: men då har du inte tagit med i beräkningarna att Berra ÄR unik ;)
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Inkazar: Jag hoppas givetvis att du har rätt. Det jag tror är att Madhawks uppgifter, att Berra aviserat att han skulle lämna för KHL, med största sannolikhet stämde. Men sedan hände någonting, förmodligen att förhandlingarna kraschade, eller att KHL-klubben blev osäker efter hans hjärnskakning. Efter det bestämde han sig för att stanna.

Men med det sagt så är inte dörren stängd för alltid till KHL. Gör han en till monstersäsong i SHL tror jag att han kommer använda sin KHL-klausul (som jag antar att han har). Jag har ytterst svårt att se att en spelare av Berras kaliber kommer stanna i SHL när han är i sina bästa år. Det vore nästintill unikt under hela 2010-talet om det blir så.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Peja:
Det begriper du väl att det var främst Lorenz o Stark som avslog en värvning av Lindbäck, inte BZ.
Aldrig att de äventyrat ekonomin när vi gick mot minus i grundserien

Hur mkt kostade L enl dina källor?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Mittzon: "Då betyder det att Bäckström, Silfverberg mfl inte heller vill spela för Brynäs. Ring kvällspressen!"
Sitter du med såna deprimerande nyheter tycker jag DU ska kontakta pressen...
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Skrubben: vart skulle Berra menar du?
Tror inte NHL är intresserade och KHL stängde han dörren till när han förlängde med Brynäs. Han hade bud därifrån.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Peja: Ja, i kommande säsongs backuppsättning fanns det ingen plats för Andersén. Som du säger känns det inte rimligt att ersätta Pudas med Andersén. Men 18/19 försvinner förmodligen både Sunken och Zanetti. Eventuellt Lucas Carlsson och/eller Bertil också (om han får vara skadefri). Då finns det verkligen utrymme att plocka hem Andersén.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Peja: Det kostar ju lite, dels att signa Andersén dels att köpa ut en back oxå.
Dom pengarna är nog inte Bz så sugen på att hosta upp. Med rätta oxå tycker jag.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Inkazar: Sett till hur Brynäs backuppsättning är byggd är det väldigt svårt att se hur BZ skulle ha fått in Andersen där. Den enda rockaden var ju Pudas vs en liknande back. BZ kan mycket väl ha tackat nej till Andersen för att ge nuvarande backar förtroende, precis som han tackade nej till en NHL-målvakt för att fortsätta ge rautio och Sandström förtroende.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Clarence: Då betyder det att Bäckström, Silfverberg mfl inte heller vill spela för Brynäs. Ring kvällspressen!
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Clarence: han spelar utomlands. Det har inget med att han inte vill spela i Brynäs.. vad vi vet kanske han ville hem igen den här säsongen. Men backbesättningen är överfull som det är.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Mittzon: Att han de facto inte spelar i Brynäs.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Clarence: några tecken på att Andersen inte vill spela för Brynäs?0
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Clarence: Jag har inga direkta uppgifter som tyder på det. Men jag vet i alla fall att han satt i brynäslogen minst en match under slutspelet och jublade något enormt när Brynäs vann.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Skrubben: Och hur vet du att han vill det? Finns det såna tecken, tycker du?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Clarence: Hur vet du att Andersén inte vill tillbaka till Brynäs?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Skrubben: Ingenting att krusa eller sukta efter mer. Han vill ju uppenbarligen inte till Brynäs igen.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Anders Berg: Trodde faktiskt att han skulle gå till ett lag i SHL. Det finns en del lag med tunna backsidor just nu, t.ex. Frölunda och Växjö, som det vore ganska logiskt ifall dom hört sig för kring honom.

Men han kanske vill vänta med att komma hem tills det finns backplatser lediga i Brynäs? Sunken och Zanetti lär försvinna nästa säsong och då finns det hål att fylla.
Kommentera



Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
KulaShaker:

Det verkade ju nästan som att han fått ett a-trupps kontrakt som nionde back.
Typ som Ersson hade hos oss förra säsongen.
Så då var det kanske inte så konstigt att han lämnade.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Mösspojken: Missade det på något sätt... Nåja.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Brynäsgubbe: Fast på den länken står det ju vad som saknas under "Lediga platser i truppen", En forward. Enda skillnaden är att det saknas porträtt och att namnen står listade i en vertikal lista istället för horisontellt. Vad är det som inte är överskådligt?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
KulaShaker: Den har jag sett, inte riktigt det jag letade efter. Förra året vill jag minnas att man kunde se ett porträtt av varje spelare och de platser som saknades hade nån generisk silhuett istället. Överskådligt och bra.
Kommentera


Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Någon som har lust att snabbt gå igenom vad som saknas till laget inför nästa säsong? Efter finalen har jag hållt mig lite på avstånd... Känns fortfarande jobbigt. Vet att vi ska ersätta Lindblom men är det något mer som ska in? Utan honom ser det verkligen tomt ut så jag hoppas Bengtzén hittar något bra där...

Har för mig att Brynäs hade en rätt bra sida förra Sillyn där man kunde se vilka lagdelar som var klara och var det fortfarande saknades spelare. Är den borttagen nu?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Skrubben: Du pratar som om match 6 är den enda dåliga matchen som Sandström någonsin har gjort. Om det vore så väl...
Men ja, alla målvakter är ju kanon om man bortser från alla deras dåliga matcher.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Huss: Och du tycker det är vettigt att dra slutsatsen att en målvakt har dåligt psyke pga en enstaka match? Att Sandström storspelade i match 7 på bortaplan mot Frölunda, som onekligen bör kräva ett starkt psyke, ska man bortse ifrån?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Skrubben: Apropå trångsynt analys. Du menar alltså att den mentala biten inte är relevant för hur bra en målvakt är? Fascinerande....
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Peja: Det är fascinerande att du när du summerar hela slutspelet för våra målvakter så kokar du ner analysen till en endaste match. Det är minst sagt en trångsynt analys. Att den matchen dessutom är en helt avgörande match på hemmaplan, en match som Felix aldrig varit i närheten av att spela i sin karriär gör den minst sagt speciell. Att han klappade ihop där skulle jag säga beror till 0% hur bra målvakt han är. Allt satt i skallen den matchen. Och att du buntar ihop båda målvakterna och drar slutsatsen att det var bådas fel är smått absurt. Rautio öppnade båsdörren under tiden matchen var förlorad.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
mk: Ja, det är oroande att tre av de bästa på hockeygym lämnar för andra svenska klubbar. Om det nu är en trend bland unga spelare att lämna hockeygym innan de har gått ut gymnasiet, så borde det rimligtvis drabba även andra än Brynäs. Känslan är att Brynäs hockeygym blir plundrade. Det är oroväckande om ersättarna hämtas från Valbo.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
tjugo8: När man har svalnat lite efter säsongen, så tycker jag att ledningen för Brynäs tänker långsiktigt och smart.
Sen vad som händer med J-20 undrar nog många utanför Brynäs.
Jag gillar att Bz, Js och Jc verkar tänka samma, det är vad som visas utåt iaf.
Det värsta med nästa säsong är att Bulan inte är kvar. Jag är säker på att man kunnat bygga vidare ytterligare på laget. Så att man blivit ett säkert stabilt semilag.
Men vi får hoppas att Melin kan ta det ett snäpp till.
Kommentera

« · 1831318 · »