1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742272 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
{8212}: Ingen skrotning, än så länge. Men några bortkörda sidobackspeglar, en intryckt bakdörr, nåt kvaddat sidofönster och lite skråmor här och där i plåten har man väl lyckats åstadkomma genom åren.
Utan dom incidenterna betraktas man inte som nån RIKTIG busschaffis i Stockholmstrafiken... :-)

Huge: jag såg en buss som var nedkörd och halvt vält ned i diket och halvt begravd i snö bakom regementet i Kungsängen. På skylten stod det" Ej i Trafik".
Ironin i detta var stor Jag fotade den men glömde att lägga över bilden från min jobbmobil.

Huge: Ja det kan vara en fördel, nackdel eller mittemellan. Men om man läser artikeln i NWT så låter det inte som att pappan tycker det är ett problem i allafall.

Zzz: cmore har börjat bra gällande att glorifiera HV hoppas vi kan trycka upp det i halsen på dem..

Att han ens finns på isen är ju pinsamt... Orkar inte med SHL. Bedömningsnivåer och referensgrupper och skit dödar mitt intresse för sporten.

{6984}: JAAAAAAAAAA!!

Vad säger ni, vilka med utgående kontrakt tror ni Bengtzén kommer förlänga med. Hur går det t ex för och med Zaborsky, Ikonen, Zanetti?

Malmö har tydligen fått nej av Nicklas Jensen, som vill stanna i NA eller flytta till KHL istället för SHL. Synd, han var en spelare som jag hoppades på till Brynäs.

ellis: Zanetti har väl kontrakt?

Intressant att läsa vad AIK:s nya tränare Mitell säger om AIK:s spel den gångna säsongen. Han berömmer farten och intensiteten, men vill strukturera upp spelet med puck och vill att laget ska vara mer aggressiva över hela banan. Så där har vi en liten minirecension över hur Mitell ser på Roger Melins AIK 16/17.

{7510}: Är det så? Två år har han väl vart med.

ellis: Det är lätt att sortera efter kontraktsår på EP (länken).

Utåtgående kontrakt:
- Sandström
- Carlsson
- Ersson
- Kilström
- Kinnvall
- Pudas
- Ikonen
- Johnson
- Lindblom
- Westerholmarna
- Zaborsky
+ Vi vet via media att Bertilsson kan bryta och är på väg bort.

Westerholmarna och Pudas rapporteras klara för andra klubbar, Johnson kommer lämna men oklart vart han flyttar, Lindblom kommer flytta till NA.

Jag tycker prio borde ligga på att signa upp Carlsson och Ikonen. Kilström är en tillgång i slutspelet, men skulle gärna se en ännu tyngre och tuffare pjäs där.

Någon som hört något mer gällande ryktet om Hånberg? Skulle verkligen vilja ha honom i båset. Önskade honom för Melin, men som komplement till Melin kan det säkert bli bra. Dock önskar jag Sjödin kvar i båset.

ellis: kontrakt 17/18 enligt eliteprospects

Lite kort om våra lovande backar.
Adam Boqvist spelar J18 VM, dock med extremt lite istid (Bendelin är inte min favvo). Adam har tidigare dominerat i de turneringar som U17 spelat och vunnit poängligor och målligor.
När nu Adam klivit upp i J18 så tar nästa Brynästalang, Rasmus Sandin, vid och blir vald till bästa back i nyligen avslutad internationell turnering.
Samtidigt har en internationell turnering för U16 spelats där Brynäs spelskicklige back, Victor Söderström vinner poängligan bland backar och även gör mest poäng i det svenska laget.
Riktigt kul och helt makalöst många bra backar på väg fram.

SH: Det är lugnt, vi löser Lindbäck...

Steenm: Lindbäck har väl inget kontrakt?

{7225}: Med "löser" menar jag ju självklart att vi löser den värvningen...

Steenm: känns som att truppen kan med lite fingertoppskänsla bli ännu bättre nästa säsong.

Steenm: Undrar om BZ ens var intresserad av Jocke... Det var en till klubb med i racet, och jag tror inte det var Brynäs om jag läser mellan raderna:)

Honken: Förhoppningsvis var han inte intresserad för att han redan har Lindbäck klar.

Vilken back är det Sportbladet nämner nu på gång till Brynäs?

ellis: är en ev förlängning av kilström!

Rumpelstiltskin: är inte Kihlström en Bulanvärvning? Följer med till Luleå?

{6984}: Han kom till Brynäs en gång i tiden för att han ville ha närmare till Södertälje. Jag tror inte det är aktuellt att flytta tillbaka till Luleå. Det låter på hans kommentarer som att han är positiv till att stanna och det kan behövas extra mycket om Bertil försvinner nästa säsong.

Skrubben: Ja det är inte helt orimligt att det är så.

{6984}: Han värvades innan bulan kom va, säsongen efter Luleå var i final.

SvennEG: Lukas platsbrorsa går i min klass, dom har bott tillsammans i 17 år så dem känner varann utan och innan. Vad jag har förstått stannar han i Brynäs om inte något annat sätter käpparna i det hjulet

Har ej gd+.. Någon som kan göra en kort sammanfattning vad Kilström säger? Intressant om det är någon hint i intervjun.

{7057}: Tänkte precis be om samma information eftersom artikeln är låst. Jag vill verkligen behålla Kilas!

{7057}: han och bengtzen har en dialog men ingen förhandling, man fokuserar på finalserien.

Domarna gjorde väl förövrigt ett rätt bra jobb i förra matchen, det är helt obegripligt att de inte får fortsätta.. Dags för Sören P igen...

Kilström kvar.
Zaborsky kvar.
Ikonen kvar.
Måste bli så!

Rödin klar??

Malinder: Är det en fråga du kastar ut eller har du nån nyhet om det på fötterna?

ellis: Tja, en liten fågel kvittrade, men är ej övertygad, därav frågetecken.

Malinder: Tja, hoppas det är en tillförlitlig pippi du hört låta då. Helst hade jag en deppig kväll som denna bytt ut ditt frågetecken mot ett utropstecken.

Skrubben: Hört rykte om att Ritola är aktuell.
Tycker det låter osannolikt men förändrar inte vad jag hört.

Skrubben: Kul men inget vidare plåster på såren ikväll!

Forsberg 1978:
Har biljettsidan krashat eller?
"Finns inga evenemang"???

Brynäs har definitivt fått sin egen" Börje Johansson" som domare😡😡

{5504}:
Å fan, men det är ett antal biljetter som är reserverade för partners och medlemmar antar jag.
En större andel släpps väl i morgon bitti gissar jag?

Horace76c: varför ta timeout 40 SEK innan powerbreak?

{7510}: Ritola nja han får gärna inte vara aktuell

Horace76c: biljetterna släpps för oss imorgon kl 10

Chris11: tips att gå in på biljettsidan en timme innan och ställa er i kö, så gjorde jag sist och kom i direkt på biljettsidan 10:00

« · 1822007 · »