1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742295 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
KalleTeodor: Å ena sidan har Boqvist inte hört någonting å andra sidan gör de allt för att behålla det bästa... Vet inte om jag orkar med det här, sitter och sliter mitt hår och hoppas verkligen inte de släpper honom.

Peja: Fråga Boqvist, han har sannolikt en egen vilja som i hög grad avgör.
Att andra klubbar ev är mer attraktiva kanske beror på att dom isf erbjuder att attraktivare förslag än vad Brynäs gör.
Meningslöst att öht sitta och bedöma om det är Boqvist eller Brynäs som ska ha kritik om han nu försvinner, när vi inte känner till parternas förutsättningar och planer.

Jonathan Carlsson klar för Graz i österrikiska ligan. Där snackar vi om en killen som har åkt på turné efter tiden i Brynäs.

Huge: Fast varför skulle Boqvist vilja spela någon annanstans? Och varför skulle andra klubbar ge honom bättre erbjudanden? Det är klubbar med liknande budget och material som Brynäs vi talar om, inte NHL-klubbar som kan erbjuda mycket mer både sportsligt och ekonomiskt.
Boqvist vet vad han får i Brynäs men kanske är det där som skon klämmer...?

tjugo8: Kanske men jag känner ett par agenter ganska bra. Det här med att åka runt och besöka klubbar brukar sällan ske om spelaren har bestämt sig för vart han vill spela. Det antyder starkt att Boqvist sonderar terrängen. Frågan är hur heta Brynäs har varit på att behålla honom. Man jobbade ju inte direkt stenhårt för att behålla några av hockeygyms finest förra året.

Peja: Ung spelare, bättre betalt, ny miljö, sociala skäl (familj, flickvän osv osv).
För höga krav på Brynäs?
Finns massor av tänkbara anledningar till varför unga spelare flyttar.

Peja: Jag tror det är så enkelt att Boqvist vet ungefär vad han kommer få för roll i Brynäs nästa år. I alla fall när säsongen startar.

Utifrån det agerar han och hans agent efter vad de tror är det bästa för honom. Det är nog inte svårare än så, men allt vi kan göra just nu är att spekulera...

Huge: Så kraven skulle kunna vara för höga för Brynäs men inte för andra klubbar? I så fall är ju inte Brynäs erbjudande marknadsmässigt.

Zappaholic: Ja eller att låta bli.

Frågan är vad LOUIE CAPORUSSO är för någon. Inga större meriter.

Bifbiffen: Ja jag undrar det med. De flesta av er som gjort preliminära linor har ju satt Louie i en fjärde. Är det en bredd eller tilltänkt spets likt Clark vi värvat in? Han känns iallafall spännande!

Peja:
Marknaden sätter priset
Marknaden lämnar aldrig garantier på avkastning på investerat belopp

Bra att du har agentkontakter, även om de såklart talar i egen sak
Jag kan luska vidare

Mrassarson: utfyllnad som förmodligen tar en plats i fjärde från en junis är min gissning

Lunkan: Du menar att vi ska låta bli att spekulera? Men då så, då kan vi lägga ner hela den här tråden...

Zappaholic: Jag menar inte att vi ska låta bli att att spekulera men det är ett alternativ 😊

Lunkan: Någon som vet/tror att Ikonen blir kvar ?

Är helt inställd på att både en och flera här inne kommer klanka på mig nu men jag har rätt att tycka vad jag vill och det är att alltför lite händer på plusfronten hos Brynäs så här långt mot hos i alla fall de flesta andra klubbar. Jag vet att Bengtzén jobbade likadant ifjol, men det är maj månad och Sillyn är trots allt redan rätt långt fram i handlingarna. Så borde inte SM-finalisten som säger sig vilja högre nästa säsong få klart med några tunga namn snart?

ellis:
klankar ner på dig...

Bifbiffen: utfyllnad som förmodligen tar en plats i fjärde från en junis är min gissning.

Kan säga att din gissning är riktigt fel. Han är typ en stabilare Mannberg, bättre händer och bättre målsinne. Jämförelse med Ikonen är kanske bättre.

ellis: Skämtar du? Brynäs va först klara i fjol om det nu är det bästa?
Säsongen slutade för några dagar sen och du tror inte arbetet pågår för fullt?
Både med nya spelare och med förlängningar på spelare.

Vart ju gnäll när fler presenterades under säsongen med, svårt göra alla på läktarna nöjda haha, helt otroligt=)

Står 2 meter från Mållgan...ska jag hälsa något??😂😂

ellis: Helt otroligt. Hur Brynäs än vänder och vrider på sig står de med rumpan bar enligt dig 😂😂

ellis: "Jag vet att Bengtzén jobbade likadant ifjol"

Ja?? Vad är då problemet? Ska Bengtzén ha ett ANNAT arbetssätt än i fjol när det arbetssättet bevisligen fungerade jävligt bra?

Zappaholic: Hade dock varit skönt och lugnande med ett toppnamn presenterat snart.

bifhjärta: Ge honom en kram från oss brynäsare ❤😂

pjåtor: hahaha aldrig! Det roliga är att han är före mig i receptkön på apoteket..

ellis: Ja, jag tror det är kört.

{5915}: Ja, allt är försent! Marknaden är död nu, tyvärr!

bifhjärta: Ska han köpa förstärkta linser ? kuuuuuuuuul!

Fan vad man saknar hockeyn...

Bratwursten : Det är skönt att slippa vara nervös var och varannan kväll också :)

Ett jäkla tjat om att Brynäs inte erbjuder ett tillräckligt bra kontrakt till Boqvist. Alla juniorer tjänar lika mycket. Oavsett var de spelar.

Det som kan locka är enbart att han blir lovad mer speltid någon annanstans.

GD För den som har +
Allt om Brynäs lagbygge – rykten, nyförvärv och nyheter
www.gd.se/logga-in/allt-om-brynas-lagbygge-rykten-nyforvarv-och-nyheter

{7981}: Ska komma en intervju med Sandström idag tydligen. Där kan vi nog få ett svar på hur målvaktssidan blir kommande säsong.

{7981}: Är det något vettigt som tas upp? Om det är värt att skaffa +. Känns som att dey endast ör någon enstaka artikel man vill läsa men fan dessa vill man ju inte missa.

{7057}: Philadelphia vill att han ska spela ett år till i Sverige. Felix själv tycker att han har tagit stora kliv iår och vill gärna stanna i Brynäs, Om Brynäs vill ha honom. Han ska träffa Brynäs och få reda på sin framtid när han kommer hem från sin Barcelona resa.

Bratwursten : Ja håller med dej känns lite tomt... Men i morgon börjar VM med Elias Lindholm, och så småningom kanske Bäckis om vi har tur, Och om drygt 3 månader startar ju säsongen igen med CHL.....

{7057}: du kommer inte få reda på något där som du inte får reda på här så att säga.

Någon som vet om det finns en sida som sammanställer
alla övergångar från Sverige till NHL?

För det kan ju vara intressant att veta för oss.
Ju fler spelare som skriver på (när det är fler än 10),
desto mer får vi betalt för varje spelare.

Vi kommer ju få åtminstone hälften av ersättningen som utgår för Lööke.
Sen blir det för Lindblom (och eventuellt fler spelare).

För övrigt anser jag att Linblom borde stanna ett år till om
NHL "bojkottar" OS. För då blir han ju given i ett OS-lag.
Det kan bli hans enda chans att spela ett OS beroende på hur
mycket IOK/NHL hamnar på kollisionskurs, om NHL "hoppar av".

Silfverberg stannade ju i Brynäs tills det år han fyllde 22 år.
Och 22 år fyller ju Lindblom först under 2018.

bifhjärta: Hälsa att han är den sämsta domare dom dömt i SHL. Passa även på att fråga varför han hatar Brynäs!? Kanske ska börja med frågan först 😉

Inkazar: Min känsla med.. Vad tror ni om att köra Sandström ett år till? Lär ju vara billig och kan ju ta nästa steg. Jag ser ju hellre Limpan, men frågan är hur länge vänta? Känns som han vill till nhl snarast möjligt.

{7057}: Det går ett rykte i Örebro att Rautio är är på väg dit.

{7057}: Sandström har inte utvecklats någonting senast året tycker jag. Han skulle må bra av att lira ett år eller två i allsvenskan tror jag.

Agenten: Har inte Örebro redsn en ny målis från Finland ?

Jan Grismöbel: Är inte " monstret" klar för Örebro ?

mk: Monstret klart för Linköping!
Örebro har bara en målvakt signad för nästa säsong enligt EP www.eliteprospects.com/team.php?team=36&year0=2018&status=

Det vore roligt med något nytt från Brynäs nu. Om så bara något seriöst rykte.... Har varit tyst ett tag. Hade hoppats att BZ hade gjort klart med någon spelare som kunde presenteras nu efter finalspelet.
Läste att Rödin skulle tillbaka på koll i nordamerika... (frisk = NHL, ej ok = rehab) Skulle BZ då har försökt behålla Zab?
Man skulle så gärna vilja höra vilka spelare han har kontaktat och hur snacket går på Sätraåsen...

{7981}: Jaja. Visste att han skulle till ett bonkegäng?

« · 1827075 · »