Brynäs IF

714004 inlägg · 7953 ämnen

Simon Skoog klar för Brynäs

« · 585690 · » Till forumet


Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Minns att jag hade Simon med i mitt Dream Team för några år sedan. Det måste ju ha funnits en anledning till det :)
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
prosten:
Hur många GB det behövs för en isglass är jag tyvärr osäker på, det får du rådfråga Selander om. Glassnost für alle.

"Froza" tror jag först myntades på ett forum norr om polcirkeln, dvs i hemtrakterna för Portello och Albert Hall - vad jag vet när de efter sin sedvanliga vedbastu efter älgjakten sprungit ut på Luleälven och trillat i på svagisen.
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Intressant med Skoog tycker jag. I alla fall till han har bevisat att han inte håller måttet. Men i och med att jag ofta försöker ge nya spelare the benefit of the doubt så sitter jag här och hoppas på en ny Kronwallinsats från ynglingen.

Man ska inte underskatta vad ett klubbyte, lite speltid och lite självförtroende kan göra för en talang som gått i stå.

Nyfiken är jag i alla fall. :)
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
westerlind: Froza? Är det någon ny isglass från GB?
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
AD: Ja, just det, Andreas. Om du kollar i din ICA-kalender så ser du att idag är det måndag.

Froza Brynäs.
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Jompe: Imorrn? BIF spelar på tisdag
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
björne: SSK.
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Jompe: Vilka möter vi imorrn?
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Jompe: Det lät inte så på dom rapporter som jag har fått, det blir nog 10-14 dagar.
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Jompe: Exaktamente! Vi ska inte oroa oss i onödan!
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Lundström 6: Lugn och fin, chansen finns att herrarna i vitt inte hittar nåt fel på Dackells processor och att han är hemma och spelarbar imorrn kväll.
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Lundström 6: 2 veckor för en hjärnskakning? 1 vecka brukar vara normal vila. Han hade väl hjälm på skallen?
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Jompe: Simon Skoog, kan bli en väldigt bra värvning på sikt! Trodde aldrig HV skulle släppa honom. Dessutom verkar spelarmarknaden vara tungjobbad för närvarande, vilket Frölundas värvning av Witehall vittnar om.

Kul med en seger mot DIF! Nu har vi efter 3 omgångar lika många poäng som vi hade efter 10 omgångar i fjol......
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Bissett19: Dacke ligger kvar  Stockholm på sjukan och kommer inte hem fören han har fått en ordentlig koll i morgon så risken är att han blir borta i 2veckor och sen får börja om som i fjol med tränigen, och alla vet ju hur det går med hans form då.
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Jompe: Dagens match löste nog upp många knutar i bortaspelet. Tror Brynäs kan spela mer öppet mot SSK och skjuta mer samt förhoppningsvis göra mer mål också.
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Huge: Snacka om friendly fire... Dackell såg inte vackert ut efter att ha fått den rökaren i huvudet.

Vad gäller Skoog så har Du förstås rätt, rackham; vi får se honom i 5-6 matcher innan vi säger bu eller bä. Men jag känner ett visst lugn när Boork tar mormor under armen och går och shoppar. Värvningarna hittills i år har varit väldigt träffsäkra i att hitta up-and-coming spelare som ger mycket valuta för pengarna. Det är i all tysthet en rätt ordentlig föryngring av truppen som pågår i det tysta. Bäckis, Niklas A, Månsson, Sunken, Örat, Skoog, Spets, Sunna, Morin--det är nånstans i det här gänget vi har byggstenarna till framtidens Brynäs.

Finns nog en del att arbeta på vad gäller bortaspelet. Fler skott till att börja med. Bortsett från det är förstås seger mot DIF i Globen kanonbra.
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Bissett19: Vågar man tro på Keb? :-))
Nåja, det kunde ju gått värre än lite huvudvärk och ett köttsår.
Synd, för Dackell såg bra ut fram till vådaskottet...
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Bissett19: Visst kan många bättre, men vi mötte nog det hittills bästa dagsmotståndet idag.
Djurgården spelade aggressivt men ändå med bra defensiv.
Modo tokkörde väl i början och försökte spela ut oss, vilket straffade sig.
Två helt olika matchbilder och kul att vi kunde behärska båda...
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Huge: Läste på Kebs frågespalt att Dackell fick sy fyra stygn o fick en lindrig hjärnskakning!!
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Huge: Håller med att Danne var helt okej idag,även ett plus till Aarnio och Honken,resten kan bättre!!
Det vore intressant o veta hur det gick med Dackell som sagt,Malmström spelade oxå sporadiskt i sista,skadad eller bänkad?han fick ju en kyss i andra!!

Wahlberg var tydligen illamående,gick bara in o tog tekningar i sista perren!!
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
rackham: Glädjedödare....
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Huge: Som alltid, vi tittar på grabben under några matcher och träningar innan vi haussar eller baissar honom i Brynäs...
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
GävleLasse: Kanske det. Ingen info om Dackell?
Du får ta Cassel i örat(!), för Dackells högeröra ser nog inte roligt ut i morgon....
Annars tyckte jag att Danne var felfri idag och som du säger: Andersson var anonym, så det blir nog J20 för honom.
Eller Almtuna, för det verkar vara rätt melodi för att slå igenom i ES. :-)
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Huge: Jag får åka ner å kolla i morgon på träningen. Det ska bli intressant å se vem han tränar i backpar med... Lavins låter ju som ett alternativ..
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
GävleLasse: Som sagt: en stor, stark och rörlig tänkande August därbak.
Mormor har gjort det igen.... :-)
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
micke: Det är intressanta ord man får läsa om Simon på elite prospects.

"A big and strong defenseman that has the potential to become a solid two-way defenseman in the future.
For his size Skoog is a very good skater and he doesn't mind joining the rush. He has also a hard shot and a good on-ice-vision. "

Inte kattskit direkt...
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Huge: Jag är övertygad om att SSK kommer att vara rejält taggade på tisdag och gör inte Brynäs en bättre match än idag så blir det nog första förlusten för oss. Men jag är även övertygad om att Boorken inte är nöjd me insatsen i Globen och kommer nog att dela ut en och annan känga.

Men det är ny match, nya förutsättningar och med lite tur så kan vi få med oss nån pinne hem därifrån.

Den nya backen tycker jag verkar intressant. Föryngring och mer storlek i ett och samma paket är abslout inte fel. Troligen så kommer han att gå in i stället för Niklas Andersson som jag tycker försvinner i matcherna. Han gör inget utöver det vanliga utan bara gör det han ska i defensiven. Kanske det behövs nåt år till i J20.. Jag kommer att försöka åka ner å kolla på träningen ich se hur det serut. Skall verkligen bli intressant.
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Jag tror att Skoog kan bli en bra värvning.

Angående vem han ska bänka så vore det ganska intressant att vilka på vilken sida som Skoog föredrar att spela, känns som om det är väsentligt. Men han har absolut inte värvats för att sitta på bänken.
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Huge: Det finns förstås en möjlighet till nervdaller också om Brynäs öser på som i hemmamatcherna. Kopitar är överskattad tycker jag och självförtroendet kan inte vara på topp efter stortorsken. Men det blir nog stentufft på tisdag, på torsdag ska vi kunna bärga en 3:a tycker jag.
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Liljegren: Täljetokarna är nog tokladdade på tisdag efter överhalningen senast, så det blir ännu en tuff nöt att knäcka.
Tuffare än idag är jag rädd....
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Huge: Precis!! Just den biten tror jag Boork har jobbat som hårdast med...
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Vad tror ni om SSK-BIF och BIF-SSK då? 6 pinnar där skulle sitta skönt!
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
brynästigern: Helt korrekt. Hög lägstanivå är A och O.....
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Huge: 8 poäng av 9 möjliga måste man väl vara nöjd med tycker jag. Om Brynäs sedan inte spelar så där lysande hockey jämt, har ingen betydelse. Tyder på en viss styrka att vinna matcher fast spelet "hackar" ibland.
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
micke: Nä, nu verkar det ju som om vi gör två flugor på smällen....
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
rupert: Javisst känns det skönt med en bra start.
Och det ser faktiskt bra ut jämfört med de senaste åren. Mkt stabilare spel, även om det är svårt att dra några rejäla slutsatser efter så kort tid.
Angående Timrå så tycker jag det hittills ser bättre ut än vad jag hade förväntat mig efter alla era avtapp i truppen.
Mot FBK var det bara PP som skiljde åt, där dom var effektivare än er.
Chanser skapades och så länge man skapar är det alltid bra....
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
En bra värvning. Skoog var på g redan i somras och kan förhoppningsvis bli en viktig pusselbit i ett framtida Brynäs. Intressant strategiändring f.ö, från att leta efter en klassback till att värva Lavins/Skoog och istället försöka hitta en målskytt. Jag klagar inte direkt :)
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Bissett19: Nja, bedrövlig var väl ändå att ta i.
En jämn match där Djurgården kanske skapade lite mer än oss.
Sen är det ju som bekant så att ett bra lag ofta har lite tur....
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Wesley: Redan fixat... :-)
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
pontare: Låter bra. Då har han iaf kapacitet som det bara gäller att ta fram.
Och då är Boorken rätt man... :-)
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Grattis till en bra back! Tyvärr så använder han inte sina 105 kilo. Platsar man inte i HV:s lag så kan man ju alltid spela i Brynäs;)

Ni kan ju hoppas på att han gör bättre ifrån sig i Brynäs än i HV, för i HV var han inte så bra som jag och många andra förväntade sig!
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Ursäkta dubbelpostningen
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Kommer ni ihåg när en viss bänkad Kronvall kom till oss?
Hur många var det som jublade då? precis inte någon.
Hur många var det som skrek "värva honom# till den här säsongen. Jo nästa alla Brynäsfans.
Vad vill jag ha sagt med detta då!!?? Jo min gissning är att Sundlöv och co. Har sökt efter en ung hungrig Kronvall spelartyp med liten skade historia bakom sig. Dom har ju i alla fall storleken gemensamt.

Sedan är det lite trist att det gnälls när det sker lite föryngring i laget.
Med Skoog så har vi 4 st unga lovande backar, då tänker jag på förutom Andersson på Linus Morin och Jonathan Carlsson...stavning?
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Db_04:

Hehe får hoppas att han lärt sig sedan sist ;) :p
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Kung_Sjödin: Du såg inte matchen va?svårt att vara positiv efter en sån bedrövlig tillställning,DIF var dåliga men vi var ännu sämre,vi hade faktiskt tur att vi vann!!
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Kung_Sjödin: Jag menar bara att det är onödigt att ändra på ett vinnande lag och ta in en ny kille som dessutom inte är betydligt bättre än någon annan i truppen...
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Kung_Sjödin: 8/9 poäng är såklart över all förväntan men jag förstår inte vad vi ska med så många backa till då vi har 4 kompetenta backpar, men Skoog kanske är bra men då måste ju någon bänkas för att köra med 4 backpar + 1 reserv känns inte så lyckat, bättre då att bänka någon.
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Liljegren: du har nästan vart saknad i HS´s samtliga gästböcker :)
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Liljegren: Lägg av! Här går vi och vinner mot DIF i Globen för första gången på 5 år och ni snackar om att bänka folk för att vi får nya spelare. Känner ni inte att vi har haft nog med problem att älta sedan 1999. Nu rycker vi upp oss precis som spelarna gjort och hänger på den positiva trenden!

Mot nya erövringar med Brynäs i positiv anda !!
Kommentera

Sv: Simon Skoog klar för Brynäs
Kanon att vi redan nu börjar en föryngring på backsidan, välkommen Simon!!
Kommentera

« · 585690 · »