Brynäs IF

714508 inlägg · 7953 ämnen

Sjödin petad !

« · 974217 · » Till forumet


Sv: Sjödin petad !
Ove Myling: Är du bara dum eller gör du dig till?
När har jag påstått att statistiken inte är intressant eller av underordnad betydelse?

Statistiken är viktig men inte allt.
Det har varit min genomgående inställning och det jag också påpekat i samtliga inlägg där det har varit motiverat och ändå har du ännu inte lyckats få in det i din skalle.
Otroligt...
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huge: Om du menar +/- statistiken så har Dackells BP och PP-spel absolut ingenting med saken att göra då det inte räknas.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Peja: Visst har hans produktion framåt varit sämre än tidigare men det är väl inte heller hans egentlige uppgift att vara avslutare, utan att ta det defensiva ansvaret i första hand.
Att du sen kommer med ett påstående som "det är enbart hans eget fel" när det handlar om ett lagspel där alla spelare samverkar, tycker jag är lite anmärkningsvärt för att komma från ngn som ändå är så pass intresserad och någorlunda insatt som du verkar vara.
Att han inte lyckades i PP i början av säsongen kan ju bero på många saker och börjar det gå troll i de första försöken så håller det lätt i sig om inte tränaren har lite tålamod.
Det är nog ingen som undgått att se Dackells frustration många gånger över missad upplagda lägen, men så är det när oflytet/bristen på självförtroende grinar en i ansiktet.
Bara att bita ihop och komma igen, finns inga genvägar.
Låter tråkigt men är den nakna sanningen.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huge: "Tack för det. Vilket ännu mer bekräftar Dackells dilemma vad gäller statistiken. Han får spela mkt BP tillsammans med ex Lind. Den senare spelar dock betydligt mer i PP, är dessutom målfarlig och kan därigenom bättra på statistiken via mkt mål och ass i den spelformen"

Men enligt dig är ju inte statistiken intressant? eller åtminstone av underordnad betydelse, så ditt förra inlägg betyder väl ingenting alls?
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huge: Anledningen till att t.ex Dackell inte spelar i powerplay är ju att han var usel när han spelade PP i början av säsongen. Det är enbart hans eget fel och ingen annans. Att han inte har producerat bra beror inte bara på lite speltid i PP, han har även varit otroligt uddlös vilket har varit uppenbart för alla som har sett matcherna. Dackell har missat massvis med bra målchanser den här säsongen.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Wikegård är verkligen en underhållare.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
GävleLasse: Tack för det. Vilket ännu mer bekräftar Dackells dilemma vad gäller statistiken. Han får spela mkt BP tillsammans med ex Lind. Den senare spelar dock betydligt mer i PP, är dessutom målfarlig och kan därigenom bättra på statistiken via mkt mål och ass i den spelformen.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
65selander: Bara det att Sjödda aldrig har gnällt över bänkningen.
Så sågningen och skämtet faller ju rätt så platt till marken...
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huge: Nej någon sådan statistik har jag inte hittat.Men man vet ju vilka som spelar 90% av PP och BP

Linorna med Widing Hansen och Månsson Samt Brendl, Lind och Danielsson Är PP linorna och är det gäller BP så är det mycket Dackell, Lind, Danielsson, Molin, Månsson och Hansen.

När det gäller backarna så tror jag att specialteams domineras av Kankaanperä, Hietanen, Sjödin, Sunken Nolander och Angell.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
wap.hockeysnack.com
Wikegård sågadeäSjödin riktigt.Asgarv iaf
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huge:
HAHAHA!!!
Wikegård är gud!!!
"Den ena gnäller på sommaren, den andra på vintern!
LOL
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huge: NU va Wike stygg!! lol!!!
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
GävleLasse: "Märk ut denna dag i era kalendrar. Gävlelasse och Huge är överens. ;)"

Ja, när munkas med anhang ska stoppas så är alla oheliga allianser tillåtna... :-)

Har du förresten nån bra statistiksida där man kan se speltiden hos spelarna i resp spelform (PP och BP)?
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huge: Hehe, så fel det kan bli...Jaja, så blir det när man endast skummar igenom det som skrivitsunder debatten.

Samtliga skribenter: Märk ut denna dag i era kalendrar. Gävlelasse och Huge är överens. ;)
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
GävleLasse: "Jag tycker du utelämnar en väldigt viktig detalj i ditt statsrunkande. Nämligen, Mot vilka spelar Dackell? I och med att Dackell är duktig defensivt så spelar han väldigt mycket mot motståndarlagens bäste/hetaste linor. Men jag håller verkligen med om att man kan kräva mer av Dackell. Jag ville bara inflika och ge lite nyans på det hela.

Man måste se hela bilden."

Haha, riktigt komiskt.
Exakt så har jag uttryckt mig tidigare idag ang Dackell och det anser du vara att leva in en alternativ värld.
Välkommen i cykelklubben då....
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Peja: Det kan stämma, men nu tror jag att Dacke är en ledartyp, och sen så har han spelat både vm, nhl, sm-final osv så han har nog ett och annat råd att komma med. Men att han inte har något att komma med i 5mo5 och PP nu föritden kan ja hålla med om då han för tillfället är nere i en formsvacka.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
“Åh, i natt i natt är det du eller jag
och vi följer så lätt minsta motståndets lag
i en tröja som har nummer sju
inget stoppar min fru!”
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
wap.hockeysnack.com
OT: Modo gör sin plikt, Timrå viker ner sig. DIF ångar på
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
mattiaskarlgren: Jaaaaa, det gör jag verkliiigen.

Hört talas om satir?

"Satir är en skrivteknik där man påvisar brister hos subjektet (till exempel en individ, en organisation eller en stat) för att förlöjliga, ofta menat som en provokation eller för att få i stånd en förändring" Wikipedia.

Kul också att ni "experter" har bildat "vi som har koll medan alla som tycker annorlunda är dåligt insatta"-klubben.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
GävleLasse: Ja, om du hade läst hela tråden ha du säkert sett att "statsrunkandet" inte kom från mig.... Munkas tog fram den intressanta faktan. Visst spelar Dacke mot bra spelare osv men jag tycker ändå, precis som dig att man kan kräva mer.

Resten av ditt meddelande kan jag bara hålla med om, precis som de flesta andra bör.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Hitman: Jag tycker du utelämnar en väldigt viktig detalj i ditt statsrunkande. Nämligen, Mot vilka spelar Dackell? I och med att Dackell är duktig defensivt så spelar han väldigt mycket mot motståndarlagens bäste/hetaste linor. Men jag håller verkligen med om att man kan kräva mer av Dackell. Jag ville bara inflika och ge lite nyans på det hela.

Man måste se hela bilden.

Givetvis är Huge ute och cyklar i ämnet vi andra skribenter måste komma ihåg att Huge lever i en alternativ värld. I den världen är allting kanonbra, Jag skit luktar inte ens skit i hans värld...
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huge: "Det är många fler faktorer som spelar in och som en rutinerad tränare tittar på. Dom tittar inte enbart på hans plusminus, som du och många andra tycks tro."

Ok, då kanske Dackes fina statistik i BP också går att förklara bort genom att skylla på icke mätbara faktorer? Det kanske skulle funka precis lika bra med Sandin i BP som Dacke, vilket skulle innebära att han inte längre fyller någon som helst funktion, då han är kass i PP och en säkerhetsrisk i spel fem mot fem. Men det är klart, han har ju fina meriter och kanske kan lära de yngre grabbarna hur man åker skridskor och skolkar från sommarträningen.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Ove Myling: Lite skum timing på denna heta debatten kring Dackell då han faktiskt gjort poäng nu på slutet och 2 mål på de 3 senaste, varav 1 är matchavgörande. En sen formtopp på g ?
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Gusten: Men vilka har egentligen varit allra sämst? Jo, just de här två herraran och då har de ändå mest betalt. Skandal!
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Ove Myling: Jag skriver ju att han haft en taskig säsong, eller? Min poäng är att det syns tydligare om Dackell har en svacka än om Hermansson har det...typ.

Du frågar efter hur man bedömmer om någon är dålig...tjaa jag antar att det är en salig blandning av en massa saker där statistiken är en del.

Dackell ÄR en besvikelse, Sjödin likaså...nästan hela laget har underpresterat.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huge: Ja magister huge. Men hittills har mina okunniga kunskaper visat sig ganska sanna.

Tex Bort med DJ = klart, peta Ove = har hänt, peta sjödin = har oxå hänt och nu väntar jag bara på att Dackell skall petas.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Gusten: Men hur bedömmer man då om någon är dålig? Om inte ren fakta duger åt dig och likasinnade. ISF finns ju förklaringar till allt. Visst finns all världens förklaringar om varför saker är på ett eller annat sätt. Men FAKTA kvarstår Dackell har näst sämst +/- av alla forwards i elitserien. Och visst måste väl andra spelare än Dackell möta de andra lagens första kedjor?
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Gusten: Precis. Det där är juegentligen elementära saker som vilken hockeyamatör som helst begriper, men inte alla.
Uppenbarligen....
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Ove Myling: Ditt hårklyveri angående OÖ:s rutin visar bara på hur okunnig du är.
Det räcker med att vara div3-tränare för att se de saker som du och många andra lika okunniga läktarcoacher inte ser.
Att OÖ sen är lite mer orutinerad än många andra ES-tränare har inte med saken att göra.
Men jag förstår att du försökte svara med rena hårklyverier som egentligen inte har med sakfrågan att göra.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huge: Sen tror jag att Dackell ofta matchas mot motståndarlagets förstakedjor just på grund av att han SKA vara bra defensivt. Har man då en taskig säsong/period så rasslar det självklart till bakåt.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huge: Den här rutinerade tränaren...är det OÖ du menar då? Som aldrig ansvarat för ett seniorlag, nej han kan det ju inte vara!

"Hur många gånger Dackell med sin smartness och speluppfattning räddat oss direkt eller indirekt från mål eller potentiellt farliga situationer som kunnat uppstå, går tyvärr inte att mäta."

Ja, det är ju skrämmande att han trots de här egenskaperna alltså har överlägset sämst +/- i brynäs och näst sämst i elitserien av forwards. Eftersom han har nästan dubbelt så dåligt +/- som näst sämste spelare i brynäs, tyder det på att detta inte kan vara en slump, som du gör gällande.

Horribelt att den spelare ni hyllar som den bäste defensivt har överlägset sämst +/-.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Ove Myling: Dackell är fortfarande en bra rollspelare, men självklart ska han inte vara en av truppens bäst betalda spelare, om han nu är det.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Ove Myling: Du och många andra gör det klassiska misstaget att stirra er blinda på de siffror som går att mäta, dvs plus/minus.
Hur många gånger Dackell med sin smartness och speluppfattning räddat oss direkt eller indirekt från mål eller potentiellt farliga situationer som kunnat uppstå, går tyvärr inte att mäta.
Men jag kan försäkra dig om att dessa tillfällen vida överstiger det antal (13) där han varit inne på ett baklängesmål.
Dessutom måste man titta på NÄR och vilka lägen han varit inne på baklängesmålen.
Det är många fler faktorer som spelar in och som en rutinerad tränare tittar på. Dom tittar inte enbart på hans plusminus, som du och många andra tycks tro.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Peja: "Dackell är bra att ha i boxplay och är förmodligen även en bra ledartyp. Han har dock ingenting att komma med i 5mot5 och PP nuförtiden."

Räcker det för att han ska hålla en plats i truppen? Det tycker inte jag. Möjligtvis om han var en undebetald junior, men inte en av de bäst betyalda!
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huge: "Och vad är det vi egentligen diskuterar?
Jo, gnället på Dackell och hans statistik.
Statistik är som sagt inte allt, men det är ändå den som vår okunnige vän munkas drar fram. Naturligtvis i avsikt att få vatten på sin gnällkvarn.
Dackell är väl inte ensam därute på isen utan har oftast 4 medspelare.
Bara en lite randanmärkning i all sin anspråkslöshet."

Ja och varför har inte medsspelarna då oxå -13, jo för att Dackell helt enkelt varit inne på fler baklängesmål än dem. Det är svårt att blunda för fakta.

"Huvudpoängen är att Dackell är en av våra viktigaste spelare, sin dåliga statistik till trots.
Att munkas och hans anhang nu vill sparka Dackell visar ju bara på hur okunniga dom är."

Jag tcker iaf att man kan ställa lite högre krav på den forward som har mest istid och förmodligen tjänar bland de bästa. Då ska han inte göra mål i var åttonde match och ha -13. Har man det så är man kass. Kanske man kan blunda för något av faktorerna (+/- eller oförmågan att producera framåt) men när han har så dålig statistik i båda...
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Peja:

Ang Dackell i 5-5 och PP...
Allting är relativt, Peja.
Kan ju bero på förväntningarna också...

Känns som att några äldre spelare får reda ut skiten efter Koorkens vansinniga försäsongsidé...

Obalansen i truppen lyser i varje match.


Tack för kaffet... typ.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
mattiaskarlgren: Alla veteraner med fina meritlistor är inte ledartyper. Det är olika från person till person. Därmed inte sagt att Dackell inte är en ledartyp.

Dackell är bra att ha i boxplay och är förmodligen även en bra ledartyp. Han har dock ingenting att komma med i 5mot5 och PP nuförtiden.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Hitman: Jag börjar hålla med Huge lite om att folk är väldigt lite insatta. Du tror att Dackell lär ut till juniorerna hur man gör för att åka långsamt och vara inne på baklängesmål?

Du tror inte att en kille som lirat VM samt NHL osv har en massa råd till en ung kille?

Men det är klart, tror du på det du skrev så ska du göra det, även om det så klart är väldigt fel..
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
65selander:

Känns förresten lite osexigt att det stuvas om i fjärdelinen om än bra för framtiden...
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
65selander:

Ja, vem vet...
Mormors problematisering angående den egna insatsen blir lika intressant att läsa som Jompes julsaga... ;-)
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
rackham: Jag ser fram emot Mormors analys över säsongen...

Flaska Fernet och ett avskedsbrev?
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huge:

Nä, och det är ingen slump att kaptenerna känner av trycket.
Å andra sidan är det ju därför di gamle får de rollerna...

Med tanke på vem som varit hetast på isen borde Widing ha ett A på bröstet, men ett A kan också göra att han inte kan fokusera allt på att åka och skjuta mål...

En märklig säsong i allmänhet och för Brynäs i synnerhet.

Jag ser fram emot Mormors analys över säsongen...
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
74050: Att Dackell haft det tyngre iår är helt klart.
Mkt beroende på att vi spelar lite annorlunda iår jämfört med ifjol.
Då var det mer utpräglat styrspel a la 1-3-1 rent generellt sett, vilket passade Dackell mkt bra. Iaf bättre än när vi nu försöker vara lite mer offensiva i vårt spel.
Tabelläget spelar naturligtvis också in. Ifjol fick vi en bra start och sen rullade det på i en positiv anda. Vi hade en helt annan trygghet i spelet än vad vi hittills haft iår.
Att hela tiden spela måstematcher tar på psyket i längden och det återspeglar sig naturligtvis i spelarnas agerande.
Tycker att man även kan sätta in Sjöddas prestationer iår jämfört med ifjol under ovanstående försöka att analysera läget.
Han kan ju heller inte ha blivit så oerhört mkt sämre som spelare jämfört med ifjol?

Som sagt: vi får hoppas att dom hittar formen, om inte förr så iaf lagom till slutspelet...
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Hitman: "Kul också att din Jamie Ram grej var med glimten i ögat medan sågningar från Dysterkvistarna var "tvärsäkra"."

Kul och kul...
Det roliga är ju att du inte kan eller vill se skillnaden på dom båda profetiorna.

När jag talade om Ram så hade jag öht inte sett eller hört ngt om honom, som skulle kunna motivera mitt tvärsäkra uttalande.
Därför begriper väl vem som helst att den sortens uttalanden grundar sig mer på en förhoppning än faktisk vetskap.
Typ när man har påstått ngt om en spelare och avslutar med: "kom ihåg var ni läste det först..."

När det gäller Lind, så gjordes dom uttalandena mot bakgrund av att man sett Lind spela en hel säsong, och dessutom i vetskapen att han ofta spelat småskadad. Ändå drar man kategoriska slutsatser om att han är slut som spelare och borde skickas iväg.

Om du inte kan se skillnaderna på min "analys" av Ram och analyserna som gjorts av Lind så är det bara sorgligt.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huge: "Huvudpoängen är att Dackell är en av våra viktigaste spelare, sin dåliga statistik till trots."

Huvudpoängen med hans dåliga statistik är väl att han är ... dålig? Han är ur form, helt enkelt. Ungefär som Janne Larsson sista säsongen.

Jag hoppas att han hittar formen igen eller att han har mörkat den.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Hitman: "Flera felcitat; jo, det finns en hel massa men det känns ganska lönlöst att ta upp dem eftersom du slingrar dig som en hal ål istället för att svara på själva innebörden och istället för att svara anmärker på att vi inte citerat perfekt."

Innebörden i det JAG säger är att tabellen inte är den ENDA värdemätaren.
Att den dock är den som i slutändan räknas är väl en självklarhet.

Tycker du då att det är korrekt att felcitera mig och påstå att jag sagt följande:

"Precis som när du hävdade att tabellen ljuger och att seriesystemet inte var en bra värdemätare?"

Jag säger inget ifall en felcitering i sak inte skiljer sig så mkt från det som man citerar, men här har du ju lyckats förvränga det jag vill ha sagt genom en felcitering, så att man kan tro att jag tycker nåt helt annat.

Och vad är det vi egentligen diskuterar?
Jo, gnället på Dackell och hans statistik.
Statistik är som sagt inte allt, men det är ändå den som vår okunnige vän munkas drar fram. Naturligtvis i avsikt att få vatten på sin gnällkvarn.
Dackell är väl inte ensam därute på isen utan har oftast 4 medspelare.
Bara en lite randanmärkning i all sin anspråkslöshet.

Huvudpoängen är att Dackell är en av våra viktigaste spelare, sin dåliga statistik till trots.
Att munkas och hans anhang nu vill sparka Dackell visar ju bara på hur okunniga dom är.
Men som tur är så tar inga seriösa supportrar dessa tomtar på nåt som helst allvar...
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Ove Myling: Jepp, skicka dom till Tyskland. Släng med åsnan också, när de ändå är i farten!
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Hitman: Jag säger som jag tidigare sagt: sparka Sjödin och Dackell, deras prestation jämfört med vad Brynäs betalar i lön, går helt enkelt inte ihop.
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
Huge:

Jag sitter återigen och skrattar efter att ha läst ett av dina inlägg, du ska ha en stor eloge för din förmåga att underhålla.

Flera felcitat; jo, det finns en hel massa men det känns ganska lönlöst att ta upp dem eftersom du slingrar dig som en hal ål istället för att svara på själva innebörden och istället för att svara anmärker på att vi inte citerat perfekt. Skillnad mellan min återgivning och det exakta citatet; ja, det håller jag med om men även innebörden av budskapet bör en normalbegåvad person förstå.

"Jag har sagt att tabellen inte alltid är den enda värdemätaren.
Och det begriper vilken någotsånär begåvad hockesupporter som helst." Ja, vilken någotsånär begåvad hockesupporter förstår också att det är den värdemätaren som faktiskt betyder något i slutändan.

Kul också att din Jamie Ram grej var med glimten i ögat medan sågningar från Dysterkvistarna var "tvärsäkra".
Kommentera

Sv: Sjödin petad !
claesw: ....men tanken är kittlande.

Trots allt har Dackell kontrakt över nästa säsong och lösa ut honom är ju att slänga pengarna i sjön. Skulle han självmant bryta kontraktet skulle jag inte gråta eftersom det skulle frigöra en hel del pengar och att hitta någon som presterar likvärdigt (nuvarande prestation) bör inte vara något större problem.

Nej, det är bara att hoppas på att han återfår sin gamla fina form och det spel han faktiskt kan.
Kommentera

« · 974217 · »