Brynäs IF

717234 inlägg · 7953 ämnen

Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012

« · 1459647 Till forumet


Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
Dags för seriefinal.
TJ meddelar på GD/AB att inga fler har drabbats av magsjuka och att Sundqvist,Lavander och LJ spelar.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
Bissett_19:

Kanske en moderator kan ändra på datumet i matchtråden
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
Bissett_19: Done! :)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
MarcusElving:

Bra av TJ att sätta in Granis med Calle och Jakob,tycker formationerna ser bra ut.


Niklas Svedberg (Oskar Dansk)

Forwards:
Mats Lavander – Johan Larsson – Daniel Widing
Jakob Silfverberg – Calle Järnkrok – Jonathan Granström
Martin Johansson – Jonas Nordquist – Jesper Ollas
Joachim Rohdin – Mads Hansen – Sebastian Wännström

Backar:
Simon Bertilsson – Ryan Gunderson
Niclas Andersén – Mattias Ekholm
Jörgen Sundqvist – Lars Jonsson
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
Bissett_19: "Brynäs hälsning till ex-tränaren Czarnecki".

Med stort intresse klickade man på länken för att få se hur hälsningen ser ut.
Det här är vad man fick reda på:

"Har du själv pratat med honom nyligen?
- Ja, vi har skickat ett meddelande till Niklas.
Vad skrev ni?
- Det håller vi för oss själva."

Arbetarbladet - om sanningen ska fram....
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012

Bissett_19:

jag tycker ifs att löf och emil borde få chansen yttligare efter en bra match mot frölunda. LJ och Jocke/wänna bort emil och simon in.

sen tycker jag att ev.granis ska in med ollas o nordan och wänna med calle o silver emil med hansen o martin och mats johan o widde. simon bertil i 1a, ekholm andersén i 2a, o sunkan löf i tredje. 

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
Pettisbif: Då ser jag hellre Ollas med Calle och Jacke.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
Hade hellre sett Molin än Rohdin!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
70 Rodrigues: hellre Ovetchkin än Molin
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
... men han är väl inte helt klar än och man vill ju inte ta ut något i förskott.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
Lunkan: Rätt o riktigt!!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
70 Rodrigues:

VA??!!!
Rohdin är ju stekhet;)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012

Bissett_19: Får hoppas att matchen mot Frölunda var ett litet olyckfall i arbetet och att grabbarna i em visar vart skåpet ska stå?

Tips: 2-3

Kommentera


Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
70 Rodrigues:

Är rätt övertygad om att Brynäs kommer göra en bättre match idag,Skelle spelar ju likt Brynäs anfallshockey,och då blir det mer ytor åt våra forwards.
Men om det räcker till seger det vete katten.
Håller nog Skellefteå i dagsläget som ett mer komplett lag än Brynäs.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
Bissett_19: Din dysterkvistande lilla gamnacke ;-)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
Bissett_19: Såklart att Brynäs vinner, LJ är ju frisk
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
arnio:Just därför. Han har ju skänkt bort matcher till SAIK förr.. ;)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
Burken: den här säsongen har vi ju vunnit alla matcher mot Skellefteå så LJ har knappast skänkt bort någon av dem i alla fall. Kanske någon tidigare säsong men det har du förstås koll på.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012

arnio: Annars måste ju nån gång vara den första...:-)

Nä, skämt åsido så hoppas jag att vi kan stå emot bra. Stabil defensiv och bra omställningar. Men SAIK är starka offensivt så vi kommer antagligen att bli satta under tryck i längre perioder. Gäller att vi kan spela med kyla och säkerhet. Kul i alla fall att spela seriefinal...

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
Tommy: Kan lägga till att jag missar matchen så det är läge för en bra insats...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
arnio:Jaså? Titta efter igen ska du se.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
arnio:

Nu verkar du förtränga hemmamatchen mot Skelle där Lasse gjorde 1+1 ÅT Skellefteå,där dom vann med 3-2.

Det är skönt att Sunken är tillbaka idag,han får städa efter Lasse,speciellt om han ska fortsätta som han gjort mot Frölunda och Luleå.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012

Tommy: Ja det är många snäpp vi ska upp sen frölunda matchen om vi ska någon chans idag!

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
Bissett_19: Japp och tålamodet med LJ verkar fortsätta?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
foppa78:

Japp.
Vi får hoppas att TJ vet vad han gör.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012

Toppmatch! Seriefinal! Vem trodde att man skulle få läsa det 40 omgångar in i serien före en Brynäsmatch? Ska Brynäs ha en chans idag måste man upp på samma nivå som under första halvan av serien. Skellefteå imponerar på alla sätt. Framförallt hur man har byggt en organisation från allsvenskan till topplag i ES på 5-6 år.

Om det var nån som trodde att Brynäs ekonomi var på väg mot FBK-klass kan man släppa det nu. Brynäs åkte alltså buss till Frölundamatchen? Klart det blir lite pengar över om man reser som ett allsvenskt lag.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
Bissett_19: ja förlustmatchen mot Saik hade jag förträngt. Ja ja vi får hoppas på att Brynäs är effektiva framåt och att försvaret håller undan hyffsat i kombination med att Svedberg är grym, då kan det gå vägen. Jag skulle dock inte sätta pengar på brynäsvinst i eftermiddag. Men visst är det härligt med seriefinal?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012

Jajjen:Tabelläget tilåter ju att man sparar på utgifterna. Är man topp 4 efter 55 omgångar så är jag nöjd.

Viktig match idag dock. Vinner SAIK så drar de ifrån i toppen och då blir det svårt att komma ifatt. Huvudsaken är att vi inte blir indragna i det täta sjok av lag som ligger från 4-11

Det vore inte dumt alls att kunna fokusera helt på sig själv utan att bliga i tabellen...

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012

70 Rodrigues: Nummer 70 på is....

Comeback...?

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
SH:

Klingberg twittrade idag om att han ska debutera.
Då har isf Skellefteå fyra 92:or i sin backuppsättning.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012

Bissett_19: Jo såg att det var Klingberg. Det var mest att jag noterade tröjnumret så comebacken jag syftade på var Rodrigues...:)

Såg att Forsberg tyckte att Klingberg påminner lite om Rundblad i samma ålder. Finns en risk att han får en nytändning i SAIK om han får spela "sitt spel".... 

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
SH:

Aha...;)

Jo Klingberg känns som en lightversion av Rundblad.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
SH: Men han gör sina misstag så han är en sån man ska ligga på hårt. Tyckte i JVM att det var ganska små marginaler.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
SH: Nytändning i SAIK? När var han någonsin bra på seniornivå?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012

Emil Molin går in på Jockes plats då Jocke är knäskadad.

Tips: 2-5 Molin,Jonsson,Widing,Johansson,Bertilsson

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
Pettisbif: Ja det gör ont att krocka med Ekholm. Optimistiskt angående målskyttarna.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
foppa78: " Japp och tålamodet med LJ verkar fortsätta?"

Ja, visst är det för jävligt?
Trots att TJ ringer dig inför varje match och vill veta hur formationerna bör se ut för att få ut max av laget och du uttryckligen säger att LJ borde dumpas, så envisas man med att ändå matcha LJ.
Obegripligt....
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
Huge: LJ är i sin nyvarande form definitivt en av Brynäs fem bästa backar tycker jag, väl medveten om att han gör en del misstag.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
arnio: Ja, för oss som ser till helheten är det så.
Men inte för dom som har tunnelseende och enbart noterar alla ev misstag han gör under en match. Då blir allting uppförstorat så det står härliga till..
:-)
Kul att Molin verkar ta chansen, såg bra ut senast mot Frölunda och får chansen idag igen pga skada på Rohdin.
Den enes död, den andres bröd...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
Huge: Helt ärligt Huge tycker du det är okej att LJ som är våran såkallade försteback och sitter på en månadslön på c:a 300000 spelar som han gör??????????????
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
foppa78: Nä.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
Huge: Nä precis!!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
foppa78: nu har ju LJ den lön han har och han spelar som han gör, problemet är inte så stort då laget går bra och det är ju skönt. Problemet hade varit stort om han förfördelats och fått mest istid av alla men så är ju inte fallet. Jag är dock som vanligt optimistisk och tror att formen blir bättre och bättre framöver. Det är i alla fall otroligt skönt att andra klivit från och gjort jobbet under formsvackam, det visar vilken stark trupp Brynäs har.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
Vinner man inte idag tror jag vi kan stryka delmål 1, dvs. vinna serien. Så, se till att ta tre poäng killar!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
Sylf: Det har snöat satan här nere i banjoland, så hälften av TV kanalerna har lagt av, givetvis så ingår Canal + i de kanaler som har lagt av. Sätter givetvis på webbradion men där Skellefteå-Brynäs ska sändas så sänder de istället Mullsjö-Falun i innebandy, känner mig hyfsat nöjd just nu :-(
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012

70 Rodrigues:Gööööööööööööööööött!!

Det lönar sig att skjuta!!

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
Sådär ja, nu fungerar det igen, precis när Ollas gjorde 0-1 ;-)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
Lindström: GRYMT bra period av Brynäs :-)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012
70 Rodrigues: ollas?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 21/1-2012

Burken:Amen!

Men hur Dacke ev ska kunna ta en plats i Biif nu är en gåta. Kanske lite "lyxigt" at ha en spelare på bänken som bara ska spela BP?!

Silver visade hur man lurar upp en back på läktaren och vidare ut på parkeringen!!

Kommentera

« · 1459647