1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740184 inlägg · 7967 ämnen

Skellefteå AIK - Brynäs IF 6/1-16

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 6/1-16
{6984}: Gundersson hade den enorma siffran 3 i gjorda PP-mål/54matcher sin sista säsong. Självklart axlade han inte rollen, lite mycket begärt av en tonåring. Men det finns andra spelare från förra säsongen som var betydligt sämre än Djoos.
Jag ser gärna att han avslutar säsongen i Brynäs.

Huge: haha noll mål i pp trots massor av speltid i spelformen. "Inte riktigt axlade Gundersons mantel" Det måste vara århundradets understatement..😂😂😂

dAVydov: Hm, 1 mål handikapp borde vara ganska säkert..

{7225}: Hade nog t.o.m. satsat på ett handicap-spel isf :)

dAVydov: Jag skulle aldrig spela på brynäsförlust men 1,6 ggr pengarna på SAIK är BRA odds hos Comeon.se

{7225}: Janne Pesonen?

dAVydov:

"Skador

Brynäs: Petr Vrana, Simon Bertilsson, Mattias Nörstebö, Anssi Salmela, Lukas Kilström.

Skellefteå: -"

bifhjärta: Tycker allt SAIK kan låna ut ett backpar till oss nu :)

Kilas sjuk också hahaha orkar inte mer. Vad är nästa steg? Att planet till Skellefteå kraschar? Gud förbjude men man undrar fan snart...

{6984}: "Hade den killen haft ett annat efternamn så hade han blivit petat i ett tidigt stadium"

Tror jag inte mkt på.
Djoos fick nog mest klä skott för den besvikelse många fans kände över att han inte fullt ut lyckades axla Gundersons mantel, när denne inte ersattes med nåt likvärdigt.
Klart att många säkert trodde att Djoos ändå skulle vara lite mer dominant utan att fördenskull komma upp till Gundersons nivå för att få godkänt, men i stort gjorde han det helt Ok under TJ.
Många backar (alla?) som hade det jobbigt under TJ har nu visat upp en helt annan sida, och det är knappast en slump.
Därför är jag rätt säker på att även Djoos skulle göra det riktigt bra under Bulan, så han vore en riktigt bra ersättare till Salmela, om BZ nu mot förmodan skulle lyckas med konststycket att få honom tillbaka mitt under säsong.
Vilket realistiskt sett ändå låter väldigt långsökt.

Här var det härlig domedagsstämning! Kan bara tänka mig hur det såg ut här 2002-2007 :)

Tror knappast på poäng idag, men det finns inget som skulle få mig att vilja avstå att se Brynäs spela. Antar att alla är olika i sitt supporterskap.

Brynäsgubbe: Skellefteå borta med massor av skador och 14 raka torsk är ju en fantastisk utmaning som jag ser det.

Charles: alltså de tre överlägset bästa backarna är borta just nu. Härligt!

{7225}: Vi blev överkörda av HV, hade rejält spelövertag mot DIF i första perioden men kunde inte förvalta det, och blev sedan bortdömda, spelare blir skakade kors och tvärs trots att det är uppehåll ( ! ).
Visst har det varit en rolig säsong hittills men kombinerat med käftsmällen i JVM så känner jag mig bara frustrerad och irriterad på allt som har med hockey att göra just nu.

Charles: Vem är...

Skit samma. Brynäs kommer bli slaktade.

Kilström har halsont och missar också dagens match. Ersson från start idag alltså.

Davey85: Ganska troligt att värvningen blir av en spelare som just nu står under kontrakt genom utlåning eller direkt klubbyte. Antingen en spelare som går bra i Allsvenskan eller någon som har det tungt i en bättre liga typ KHL eller NHL (AHL), Finland?. BZ tar gärna en Svensk vet jag, så vilka kan vara aktuella förutom Djoos?

Brynäsgubbe: Alla är olika funtade. En del bara ruskar av sig motgångar andra bryter ihop. Jag har också fått nog för tillfället och stänger av.

Forsberg 1978: Varför är alla så förbannade och lessa? Vi har ett bra lag och och alla skadade skall ju vara tillbaka inom en inte allt för lång tid. Alla lag har skador av och till, det hör till sporten. Vi spelar bättre än vi gjort på år och dar, skall vi verkligen grina och gnälla för ett par förluster och några skador???
Slappna av och njut av säsongen istället för detta lag vi har är riktigt bra. Jag tycker det blir spännande att se vad BZ kan hitta på marknaden, det blir en extra krydda med en värvning mitt i säsongen. Vrana är på väg tillbaka, kul och Bertilsson och Salmela kommer tillbaka om en månad typ, spännande att se laget då!
Hade det inte varit för skador så hade vi inte haft Carlsson i laget nu, detta är positivt. Njut av Brynäs och förhoppningsvis dagens trea i Skellefteå.

Forsberg 1978: Så bra för dig.

Jag tar inte en paus från Brynäs, utan sporten. Jag kommer fortsätta följa resultaten, läsa om laget, vara kvar här osv, men inte titta på matcher under några veckor. Som sagt orkar jag inte vara sur hela tiden och det är inte heller schysst mot min omgivning att bli förbannad så fort något går emot ett hockeylag. Alla i din omgivning kanske är vana med att du är less och förbannad men så är det inte här, än i alla fall. Och jag vill undvika att det blir så. Livet och relationer är viktigare än hockey.

Sen får vi se om jag kan hålla mig borta så länge. Kanske redan sitter klistrad igen mot Modo...

Brynäsgubbe: Vill inte komma någonstans! Bara det att jag är också påverkad, less och förbannad men jag tar ingen paus från Brynäs för det för det finns inte i min värld!

Forsberg 1978: Folk påverkas olika. Vart vill du komma?

Brynäsgubbe: Vem fan är inte engagerad.

Denna spelare var väl det mest roliga man hittade under en liten lekstund som scout på EP.

Clarence: Så länge foten sitter kvar på benet så ska det nog vara lugnt ;)
Blir inte förvånad om Salmela stannar i Brynäs någon säsong till, han verkar kommit bra in i gruppen.

Pettisbif: GUNDERSSON!!!!

Skulle inte förvåna, med den gränslösa otur Brynäs har, att det kommer visa sig att Salmela spelat färdigt för säsongen - och därmed för oss...

Forsberg 1978: För min egen skull. Är alldeles för engagerad så det blir i längden för jobbigt att vara förbannad på minsta lilla motgång som sker. Kan vara bra ibland att få lite distans tills man tycker det blir kul igen.

Brynäsgubbe: Ta paus från Brynäs? Nänänä finns inte på kartan!

Måste tyvärr säga att jag känner mig otroligt hockeytrött just nu. Brynäs förlust mot DIF, Sveriges förlust mot Finland och skador i Brynäs trots att det är uppehåll har fått det att rinna över lite. Vill inte vara en arg person och just nu känner jag mig bara väldigt frustrerad och att allt går emot. Kan nog bli att ta en paus i januari för min del.

bifhjärta: Brynäs är ta mig fan det enda lag i SHL som får spelare skadade när det är uppehåll.

Börjar kika på finalmatch nummer ett från 2012, borta mot Skellefteå. Blir en spännande match detta ;)

Skulle bifoga rolig bild men gick inget vidare, gick inget alls!

Laddar för matchen imorgon 👍. Vi från Uppsala har inga "back-problem".

munkas: Näää inte riktigt men topp 10 i alla fall.

{7225}: Porseland är bästa back i Brynäs.

{6984}: Djoos är bra.

{7225}: Djoos? Försov du dig och missade hela förra säsongen eller? Hade den killen haft ett annat efternamn så hade han blivit petat i ett tidigt stadium

Pettisbif: Skulle väl vara White då, men han är ju ledig av en anledning. Man vet aldrig varför...

munkas: Djoos är alltid välkommen.

Chris11:
Ian White finns i AHL
Miroslav Blatak finns i KHL han är iofs skadad men vet inte hur allvarligt det är.
Sen finns ju David Petrasek... långskott kanske men varför inte?

munkas: Blir en back från allsvenskan skulle jag tro! Viktor Amnér från leksand skulle ju vara bra! Någon toppback i SHL blir det då inte så länge ingen blir sparkad.

{7225}: Djoos har mäktat med 3 mål i AHL denna säsong. Vad ska vi med honom till? Det lär väl knappast vara hans defensiva egenskaper vi får nytta av. Tack, men nej tack.

{7225}: haha jag tycker att vi ska värva en forward istället om vi nu ska in med två spelare ;)

Chris11: Ja, för att kunna mönstra fullt lag så lär vi behöva 11 backar och 15 anfallare.

{7225}: ska vi ha 11 backar på kontrakt då?

Chris11: Varför inte både Djoos och Andersen'n?

70 Rodrigues: Äsch det här löser Bengtzén. Djoos, Gunderson eller Andersén, vem är det som ansluter till veckan?

70 Rodrigues: Är dom så söta?😀👍🏻

« · 1718140 · »