1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740163 inlägg · 7967 ämnen

Skellefteå AIK - Brynäs IF 6/1-16

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 6/1-16
Zappaholic: Jag har flera ggr om du bläddrar tillbaka beskrivit att jag tycker Brynäs gjort en betydligt bättre höstsäsong än jag väntade mig och det tycker jag du ska ta som cred.

Nu gäller det att knyta näven mot Malmö där ska det vara 3 poäng!

rafalski: Malmö på lördag kan bli poäng...

Klasskillnad och efter 2-0 var vi alldeles för små.
Tur att vi har plockat mycket poäng för nu ser det riktigt tungt ut.

Brynäsgubbe: Chans att reducera nu..

Clarence: Är övertygad om att alla lag i shl skulle märka av om deras tre bästa backar är borta.

Sen har väl ingen tippat oss i den absoluta toppen. Du och flera andra såg väl kvalserien som en reell möjlighet så då borde ni väl vara åtminstone lite nöjda så här långt och faktiskt ge laget lite cred. Men se sånt händer inte...

Dom verkar ju inte ens kunna göra mål där uppe. Nollade sist också.

Zappaholic: Nä, tycker det är väldigt nyktert bara konstatera faktum att vi inte har ett tillräckligt bra lag för att matcha toppen. Både spets och bredd är alldeles för sårbar vid vårt oturliga frånfall av spelare.
I morgon kväll går troligen två lag till om oss. Nä, det är inget gnäll. Bara ett kallt konstaterande.

Chris11: Går inte att snacka bort 3-0. Med fullt lag så kanske vi kan rubba SAIK. Funkar inte med bl a Salmela och
Kilström borta.

Greg scott och Anton Rödin faller för minsta lilla sak, gillar inte att våra spelare förstärker. Men antar att man ska spela på samma sätt som motståndarna gör för att ha en chans att slå dem.

Skellefteå AIK - Brynäs IF 3-0

Clarence: Är du fullständigt onykter?

Just nu har vi en fjärdekedja som andrakedja... Ollas-Enterfeldt-Olden skulle passa bäst i en fjärdekedja

munkas: Skönt att det inte vart tennis siffror ivf..
Hur många skott på mål har Bif ikväll?!

Clarence: Tror mitt hat mot Saik till stor del beror på idioten/idioterna inne i Saiks forum!

Zappaholic: Nu var du där igen. "Gnälla". En total villfarelse är det.

Brynäs är för klena... Igår började kampen om play in. Klarar vi play in?

Lindström: Matchen var körd innan den började. Raset har bara börjat. Jäkligt trist.

bifhjärta: Lugn kommer säkert nån 12 åring som får ett byte och får struta med..

Forsberg 1978: Varför hata? Så där kände också många gentemot Brynäs när de dominerade som bäst på 70-talet. Skellefteå är för bra för oss nu. Det såg i höstas ett tag ut som det men vi räcker inte till mot de bästa lagen och kommer hasa ytterligare nedåt i tabellen, tyvärr.

Forssells första mål på 20 matcher. Har du eller någon du känner en dålig trend? Spela mot Brynäs så löser det sig!

{7800}: Det gäller bara om det är Brynäs som står i offensiv målgård vettu!

Clarence: Du får uppleva det precis hur du vill. Det ändrar inte vad jag tycker om det du och en del andra nästan uteslutande alltid skriver.

Personligen får jag känslan av att du alltid tippar förlust för att sen få tillfredsställelsen att kunna skriva något i stil med "vad var det jag sa".

Alla får skriva precis vad de vill och alla får också tycka till om det som skrivs. Det jag skriver. Det du skriver. Det alla skriver.

Du verkar ha problem med att några av oss härinne tycker det är för jävla trist att det ska gnällas hela tiden, oavsett hur det går.

Vid målet står ju en SAIKspelare i målgården och petar på Starkys benskydd med klubban så att Starky inte kan sträcka ut benet. Var är situationsrummet nu då?

Räknas inte det som "kontakt"?

Matchen är sen länge förlorad,frågan är om vi får se EN tackling eller vunnen närkamp från Brynäs ikväll.

Forsberg 1978: och vilka jävla skitmål det är dom får med sig...

Helvete!!! Saik behöver fan inte göra något för att göra mål! Jag hatar verkligen Saik!

Skellefteå AIK - Brynäs IF 2-0

Zappaholic: "Gnällspikar" göre er icke besvär här inne alltså?
Lägg märke till citationstecknen. Jag anser nämligen att bara för att man uttrycker och beskriver besvikelse över laget om och när det resultatmässigt går dåligt så behöver man för den skull inte kallas gnällspik.
Ska man stråla av positivism vid motigheter, kanske?
Går det däremot bra för Brynäs upplever inte jag att det likafullt klagas utan att laget faktiskt sakligt lovordas och beröms. Allt annat är bara orättfärdigt påhitt av er som hävdar detta.

Jävla slarv!

FYFAN så jävla orättvist. Nr 23 Carlsson skänker bort pucken och så också poängen.

bifhjärta: Några mål verkar det inte bli iaf.

Olden mycket bra idag, belönas med speltid. Kul!

Brynäsgubbe: Stämmer absolut inte. Hur många här, som tittar på matchen, tycker att SAIK styr matchbilden? ?

Huge: Håller verkligen inte med dig..Vi har puck och anfall, han snackar om att SAIK får längre och längre anfall på oss samt kommer djupare ner i vr zon. Alltid likadant när han snackar, om vi så hade haft 40-0 i skott så hade han snackat ned oss. Har alltid uppfattat honom som sådan, håller inte med dig och din åsikt men snackar inte om "hörselskador" och dylikt för det. Väx upp gubbe.

Zappaholic: Kom igen nu Brynäs!

dAVydov: Mitt tips är att de är lika stora gnällspikar och energitjuvar irl också. Här kan de, som du skriver, ösa skit och frustration och det är förbannat trist.

Lindström: Vad ska CL ta tillbaka?
Du sitter ju i 60 minuter varje match och mobbar våra spelare på isen.
Nollor, zombies osv osv.
Ärligt talat: nåt mer skrattretande omoget magsurt och stämningssänkande i supporterväg än du, det får man fan leta efter.
Blommans lön har du inte en susning om, således heller inte om han förtjänar den eller inte.
Men upplysningsvis är Blomman en av våra absolut viktigaste och bästa defensiva rollspelare.
Om du inte gnällde så förbannat på allt och alla, lärde dig lite hockey och sen försöker se vad som händer på isen så skulle du kanske lära dig ett och annat.

Zappaholic: Känns som en del supportrar behöver ösa skit ur sig mot laget när det går dåligt för att själva må bättre. Synd bara att det är så jävla trist för oss andra att läsa...

Lindström: Vad ska jag ta tillbaka?

Lindström: Ser en hel del men väljer att fokusera på det positiva. Handlar om en grundläggande livssyn. Vissa är positiva andra är negativa energitjuvar. Vi vet vilken kategori du tillhör, så det behöver du ju inte kommentera...

Lindström: Blomman är ju mycket bra och om hans lön vet vi ingenting.

{7225}: Är du på riktigt?
Tycker du ska ta tillbaka det där bums.

Brynäsgubbe: Modo har gjort fyra mål på 11 skott.

bifhjärta: Antingen är du kraftigt hörselskadad eller så har du noll förmåga att tolka det som en kommentator säger.
Ankan är väl för fan en av dom mer probrynäsgubbarna i bisittaryrket, som jag ser det. Han har överlag jävligt objektiva och nyanserade synpunkter oavsett vilket lag han kommenterar, så ditt svammel om brynäshatare är ju bara löjligt.

Zappaholic: Så Blommans lön väger upp hans insatser i Bif tycker du?
Vilka har inte gapa om att Ollas & Enter är såna energispelare? - Dom ser ut som zombies idag (men du ser väl inte det heller).

Brynäsgubbe: De är starkare än oss men det där är en överdrift.

bifhjärta: Jaså? "Skellefteå styr verkligen över matchbilden" står det på SHLs hemsida.

{7225}: Det går inte att göra mål på Svensson... Andra gånger vi blir nollade av honom den här säsongen

« · 1718353 · »