1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446788 inlägg · 7967 ämnen

Slutspelet 2022

Sv: Slutspelet 2022
Zappaholic: Grym start! Otur att vi inte leder. Förutom pp som är åt helvete.

lapad: nu nätar vi, jag lovar!

lapad: Årets räddning av Cibulskis

{8399}: Känner mig inte alls trygg med VV

SWEATT: jag ser gärna 5 anfallare i PP

Är så trött på att behöva se Bertilsson i PP......

Steenm: PP 🤔

Jaha, vuxendagis som vanligt.

Hej då.

Forza Brynäs! 🖤💛♥️
Vinn kamperna framför bägge målen och spela hårt men schysst.
Gör det svårt för Enroth i målet.

Skriver min slutreplik nu istället för efter ev förlust:
Tack för än bättre säsong än jag trodde. Jag hoppades på ingenmansland men bävade för kval. Nu sitter jag här och kan som värst åka ut i åttondel!
Kör så det ryker! ❤️💛🖤

Otroligt irriterande att dom går igenom matchen i studion men inte ens nämner de utvisningar som domarna missade, tråkigt.

Pettisbif: Såja grabben, nu fokuserar vi på hockey och lägger bitterheten åt sidan.

JawKee:
Ska absolut tänka på det och ta till mig det. Han växer bara av allt tjafs.

Pettisbif: Ge honom inte luft isåfall, och sjunk verkligen INTE till hans nivå. Det är då du förlorar.

JawKee:
Absolut håller med.
Men det är tyvärr ALLTID Axle som börjar jiddra med sitt besserwisser beteende... och jag står upp för mig själv.
Står fast vid att jag tycker han sprider massa onödigt som man mestadels blir irriterad på.

Honken72: Vi måste ned på max 2 insläppta ikväll och helst att vi får ettan och kanske tvåan.
Förhoppningsvis så fortsätter Örebro sitt grisande och domarna har fått sig en tankeställare och kanske ett samtal från chefen så att det faktiskt blir lite pp:n ikväll.
Veini lär måsta stå på öronen och vi måste få nåt skitmål men chans har vi såklart!
Go Manners grabbar Go!

På plats. Nu kör vi och går för match tre i alla fall. 😁👍

Tigerhjärta: Ja, play in får ses som en ren bonus i år. Sen kan man tycka att det är lite tråkigt att det blev en pissbomb i ansiktet när det väl vankades slutspelsmatch för första gången på 5 år, men det blir förhoppningsvis bättre till nästa säsong då vi rensat bort kreti, pleti, tratten och finkel. 👍

Vi alla kanske skall enas om att så länge laget visar lite hjärta så kan vi vara förstående till en förlust redan innan:) Inga förhoppningar ikväll över huvud taget, är otroligt nöjd att vi undvikit kval och en bonus att vi nått åttondel!

Pettisbif: Fortsätt gärna er kukmätartävling i PM...tror alls andra finner den aningen tröttsam vid det här laget.

Silfverkroken: Ja, det här blir tufft. Nu får Veini göra sitt livs match om det här ska gå vägen.

Pettisbif: Men vad är det för jävla nivå? Skärpning för i helvete. Dessutom var nog det där bland det sämsta argumentet jag har hört här inne. Jag står inte på någons sida i erat lilla tjafs, men snälla man måste väl fan kunna bete sig som folk och med respekt.

Manner förtjänar bragdguldet om han tar oss till kvarten med den där backsidan.

Pettisbif: Grattis till alla likes! Du förtjänar dem säkert.
Mitt sanna jag? Absolut, jag gillar inte när spelare går så hårt på kassen, det var ju väldigt tydligt att han skulle köra rakt på VV och sen åkte han i backen och jag skrev karma. Han förtjänade utvisningen och smärta även om det blev väl mycket av den varan. Jag trodde inte att han skadat sig när jag skrev det utan att han skulle komma på benen igen. Bara att inse att det var onödigt att skriva så innan jag visste om spelaren var ok eller inte, förhastat var det och det föll inte väl ut. Bara att skämmas och gå vidare och i alla fall glädjas med dig att du fått så många likes, det är ju jättekul för dig, verkligen kul.
Nu skall jag lika ditt inlägg jag med.

BIF Kungen: Tydligen, oklart varför

Tigerhjärta: är borta ikväll?

Falken:
Nej men vi har ju sett vad han kan, hoppas att han är revanschsugen. Är livrädd för Gudlevskis, kan ju slinka in en del puckar där. Men kan ju också göra en kanonmatch. Men har inte råd att ta risker idag, så jag röstar på Veini.

Peja: håller med dig. Men oavsett KHL:s utveckling är ju Wandell obegriplig enligt mig. Vem såg den komma?

BIF Kungen: Det var synd att Alcén inte kunde agera kyligare när KHL-värvningarna rasslade in i de andra lagen. Det hade varit mycket mer förtroendeingivande att inte värva någon än att värva Wandell.

Chanzone: håller med.

Men bryr mig inte så mycket idag. Vi har inget slutspelslag denna säsong, bra att inse.

Får hoppas att vi verkligen får hävstång på de värvningar som görs. Alcen har mycket att bevisa. Cebulskis och Wandell, två floppar enligt mig från soffan😁😬

Ingen genoway, Ajaj..

Chanzone: Eller 4...

Chanzone: ja verkligen

Hoppas dom kör på 6st backar ikväll.

lapad: Ja, det var ett flertal situationer där han helt enkelt inte har koll på puck/omgivning. Tappade puckar, puckar som dansar på mållinjen, felskär osv.

Nej, han har helt enkelt inte varit lika bra sista två tyvärr. Sedan är väl försvarsspelet rätt tamt emellanåt. Tyvärr.

Skärpning kväll, annars får vi avsluta säsongen.

Falken: Exakt. Upplever att han känns lite otrygg det senaste två matcherna.

Kollade på lite höjdpunkter från i lördags. Inte den bästa matchen av VV. Lite virrigt för att vara tryggheten själv som han brukar vara.

Han har varit klart bättre än så här. Såklart han ska få nytt förtroende. När han är som bäst är han en av de bättre i serien. Inte i lördags, men oftast.

Edit: Vi har dock släppt in alldeles för mycket mål sista två, och det har tyvärr gått tillbaka till enkla mål i baken. Måste skäprss till ikväll annars har vi ingen chans ikväll heller.

Tigerhjärta: Adam Johansson på Expressen bör väl komma med en podd snart. Man har LHC denna veckan. Gissar på att man betar av lagen som spelat färdigt först

JohnnyBotox: han har släppt några billiga de två senaste matcherna så jag tvekar lite.

{8399}:
Veini solklart

Så vem bör stå ikväll tycker ni? Skall Gud få chansen?
Jag röstar på Veini men det är inte solklart.

Pettisbif: proppa sönder syftar alltså inte på att skada enligt dig? Sönder=trasig=skada enligt någon som kan läsa och förstå.
Snyggt försök att låtsas som att du menade någonting annat än att skada men den gubben gick inte, du har visat ditt sanna ansikte.

Tigerhjärta:
Vi skulle haft kvar Kevin. Då hade vi haft en bra mediakontakt i Brynäs.
Tyvärr sumpade Campese honom... synd för han var grymt viktig för Brynäs under den tid han var hos oss.

För övrigt. Någon som vet om det kommer någon typ av "Frågestund" i närtid till Alcén? Hade varit intressant att se hur tankegångarna är inför stundande silly. Hade gärna velat veta hur tankarna går kring centrar. Är Scott/Palve tilltänka att leda 1:a/2:a kedjorna eller är en ny toppcenter på kartan, osv osv.

Stefan R 63: Om du läser igen så skrev jag klart och tydligt att vi självklart inte ska ta idiotutvisningar eller skada örebrospelare. Men det är väl roligare att fortsätta mala ditt egna snack istället för att försöka ta in vad den andra partnern skriver så det kan bli en rimlig diskussion?

Lättsamt reportage. Intervjuer med Manner, Alcen m.fl.

Tigerhjärta: Frågan är väl mer om du tycker vi ska ta en tvåa i första bytet mot Örebro borta när vi har en måste match? Kan du hockey?

Stefan R 63: Ja vad ska man börja. Du tror inte slashing på handleder är ett knep i slutspel? Samtliga lag tar till mängder av fulknep för att vinna hockeymatcher, än mer i slutspel. Men vill du tro att det alltid avgörs på ”rättvisa” grunder i ett slutspel så ska jag låta dig få tro det.
”Har du spelar hockey?” Haha svaret är ”ja” på den frågan om du fortfarande undrar. Frågan är vad du har spelat för sport om du aldrig känt på en slashing på handleden

Tigerhjärta: Håller med om att Brynäs måste höja det fysiska spelet ikväll. Örebro gick fruktansvärt hårt på Brynäs förstakedja i första matchen. Greg Scott låg nästan mer på isen än han stod på skridskorna - och domarna tillät det. Om det är ribban nu måste Brynäs anpassa sig. ...Och jag tycker allt att det är två helt jämnbra lag som möts. Tycker inte att Örebro imponerade i första matchen - de vann bara den fysiska kampen. Att vinna två matcher i rad borta? Svårt men inte omöjligt. Läge för ett nytt Samurai-tal som Sandlins 1993?

Tigerhjärta: Då har väl du isåfall tolkat Davey 22s inlägg som ska gå ut i första bytet o slascha Abolls. Har du spelat hockey? En slaching över handled?
Vi kan alltså ta en 2a i första byet enligt Davey...som kan kosta oss 0-1. Snacka om idioti när man ska försöka vinna en hockeymatch...

« · 2318249 · »