Brynäs IF

711073 inlägg · 7953 ämnen

Slutspelet 2022

2325836 · » Till forumet


Sv: Slutspelet 2022
Jugge: Den funktionen skulle vara otrolig.
Men flödet skulle bli lite osammanhängande, haha
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Pettisbif: Jag uppskattar dina inlägg och jag ska inte skämta igen (jo kanske nån gång ibland men inte med dig).
Nu Gävlar kör vi Pettis, sillyn går vidare!
Jag vänder blad igen!
Drömmer om Johan Larsson.
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Pettisbif: Hans inlägg ignoreras från nu, bäst så då det oftast är trams. Kan man inte blocka användare?
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Axle San:
Återigen ett drygt inlägg.
Varför inte bara börja bete dig normalt och hyvens?
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Axle San: Alright. Brukar låta så när man själv inte ens vet vad man menar. :)
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
JawKee: jag utvecklar ingenting, önskar du fortsätta att diskutera mig så skicka i bubbla. Nu vänder jag blad 😂🥖🍌🇺🇦
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Axle San: Om du väljer att uttrycka dig på ett sätt som inte är positivt här inne så blir det ju faktiskt uppfattningen av DIG. Utveckla gärna vad du menar med att skilja på sak och person.
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
JawKee: Ok, fritt val att tycka som du vill om andra människor, själv föredrar jag att vi skiljer på sak och person härinne.
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Gissar på att information kring herrtruppen kommer på fredag? Känns som att de avvaktar för att inte ta fokus från damerna, det är min gissning
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Axle San: Behöver inte ens bevis. Det är mitt intryck av dig. Tror även att det är fler här som håller med mig.
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
JawKee: negativt? Vad är negativt?
Jag utmanar dig att ens hitta ett inlägg jag skrivit som är negativt
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Axle San: Din negativa inställning skulle man dock klara sig utan.
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
JawKee: Jag håller med, vad vore HS utan Pettis? Svar bättre 😂 nä skoja, Pettis uppställningar är ju roliga på sitt sätt.
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Pettisbif: Verkligen älskar dina inlägg. Det förtjänar du att få höra. Fortsätt så! Låt inte andra negativa krafter här inne dra ner dig. Även om det är spekulerande så fyller det något sorts hål hos mig när säsongen inte är igång.
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Verkar som sittplatserna och skybarplatserna till damernas final imorgon redan är slutsålda. Finns bara ståplatser kvar.
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
mk: Tack 🙏🏼
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Axle San: Ett tips.
Om du ska skoja, lägg en smiley el nått.
Lättare att förstå då.
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Jugge: Jag gillar att skoja och spexa och då vill jag ju förstås inte bli tagen på allvar men jag har ju en annan sida också sån lyser igenom ibland. Men visst passar det inte så kan jag släppa humorn och börja med laguppställningar eller kanske helt enkelt gnälla på pa allt så att jag smälter in.
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Svensson_62: Vilka minnen man har från barndomen när jag hängde i Gavlerinken med kompisarna, vi sprang runt i gångarna, samlade puckar, fick autografer av spelare osv. Jag har än idag kvar bland annat Lasse Erikssons signerade målvaktspade som jag fick av honom samt en autograf av Tomas Sandström, vilka skatter! Under matcher så var det ståplats som gällde och där var det en massa ungar som hängde, det var tider det.
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Någon nämnde att GD aldrig gräver fram rykten.
Men det var ju dom som kom med Juuso Riikola och Jonas Johansson.

Riikola finns det en del fina klipp på från Youtube.
Jävlar vad jag känner att vår backsida hade varit najs med honom. Han har ett grymt jävla slagskott. Ruggigt härlig laddning. Påminner om när Thomas Johansson/Janne Huokko var i bästa slag.

Tänk er att få in Kinnvall, Johannesson, Riikola och Manners gamla spelare Sulak. Behålla Hedberg och sen har vi kvar Berra, Julius och en väldigt lovande Theo.

Den backsidan vore en redig uppgradering mot för i år.

Sen på forwardssidan hoppas jag att Alcén kommer värva in en ny topp center.
Sen hoppas jag och tror Dima blir kvar. Då behövs 2 riktigt bra yttrar till dom 2 första kedjorna.
Hoppas fortfarande Alcén har koll på dom bägge måltjuvarna Frödén och Malte Strömwall. Nu går väl Strömwall till Luleå då dom förmodligen tappar Omark vad jag kan förstå. Men Frödén vore en riktig håll käften värvning. Vass vass målskytt. Som inte platsar i NHL. SAIK kommer gå på annat. Värt att försöka iaf. Gävle ligger ju nära Stockholm iaf.

Sen får väl Scott vara SHL bästa 3e center ihop med min favorit Cederqvist och en annan favorit som jag tror Manner har bra koll på. Jarno Kärki. Perfekt 3e kedja:
Cederqvist (tror iofs att han går till NHL) - Scott - Kärki.

Kärki är en bättre version av Eklind. Som även kan spela center vid behov. Har Granis kvalitéer framför målet. Något vi saknat dom senaste åren.

Sen en riktigt vass 4e kedja med Eklind - Ölund - Olesen.

Birger kvar som ett bra alternativ vid skador.

Målvakter är något jag inte alls är orolig över. Oavsett hur Alcén väljer att göra och vart Veini hamnar. Dels finns Linpan och JJ som ryktas hit. Men sen finns en hel del andra duktiga målisar som förmodligen kommer lämna KHL. Tänker på Adam Reiderborn som har en flickvän som är Gävlebo. Och jag kan inte tänka mig att Adam vill spela I DIF.
Ett annat namn kanske kan vara Magnus Hellberg. Uppsala född. Otroligt vass målis.

Aa hur som det blir en rolig och spännande silly.
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Axle San:
Det är alltid du som börjar... Som man är mot andra blir man själv bemött.

Lägg ner dina spydiga kommentarer mot mig så kommer mina "mobbing" kommentarer också försvinna.

Som du märker är det inte bara jag som ledsnat på dig.
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Peja: Vad gäller både dam- och herrhockeyn, tycker jag det är roligt och viktigt för framtidens supporterkultur att man får så många yngre att gå på matcherna. Det var så jag började i Gavlerinken som barn. Man växte upp där och sedan finns det bara ett lag forever.
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Jugge:
Både Malmö o Djurgården hade redan breddat o spetsat laget med vad jag bedömer som ganska dyra spelare... vet inte om det fanns mer stålar.
Timrå vet jag inte var dom låg i värvningskarusellen men med tanke på deras lindansarhistorik har dom nog inte bedömt det som nån total katastrof om dom fått återvända till HA.
Var LHC befann sig för att ev. värva W. har jag ingen aning om...

"det hade varit mer förtroendeingivande om Alcen inte värvat alls"

Och den åsikten hade du fortfarande haft om vi drabbats av några ödesdigra skador i slutomgångarna och fått gå in i ett kval med ett försvagat lag?
Jag kan föreställa mig gapet här inne att vår trupp är för smal, tunn etc.

Pengarna slut... kval väntar... alltid spelat i högsta serien... vem vill leda laget ner i HA med dom förutsättningarna?
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Axle San: Fast denna gången, likt flertalet gånger förut var det väl ändå du som började vara otrevligt? "sillykungenPettis uppställning 3"...

Vet inte vilken gång i ordningen du lägger kommentarer som dessa?
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Jugge: : ”Som sagt, jag kommenterar inte värvningen av Wandell mer. Jag har redogjort för min åsikt i flertalet inlägg tidigare så det är bara att söka bakåt.

Att det finns dom som tycker den är bra, eller åtminstone rimlig, övergår mitt förstånd dock…”
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Jugge: Alcén hade även kunna tagit in Wandell några månader tidigare, då hade han haft en bättre chans att tillföra nåt, men antar att man fick nobben av massa spelare innan man hamnade på det spåret.
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
SnowKing: Jag säger en sak till gällande Wandell värvningen. Med tanke på hur du resonerar, tror du Timrå, LHC, Malmö var nära att värva Wandell?? Eller om Djurgården var nära att återanställa honom? Knappast…

Håller fullständigt med om att det hade varit mer förtroendeingivande om Alcen inte värvat alls. Men jag tror han lärt sig en del av denna och det sker förhoppningsvis inte igen då det var pengar i sjön fullständigt.
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Peja: men
de får för sjutton se till att öppna barerna när damerna har match och fylla på i kioskerna 🤬
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Svensson_62: Fantastiskt roligt att damlaget har så höga publiksiffror i finalspelet. Det borde generera i ett ökat intresse bland sponsorer och samarbetspartners också. Alla är väl rörande ense om att damhockeyn behöver mer resurser och på lång sikt kan det bara ske genom ökade intäkter som genereras av damhockeyn själv, som t.ex det här finalspelet.
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Peja:
Med facit i hand är det solklart, vi behövde inte värva NÅGON ALLS...
Alce'n kunde inte kosta på sig den lyxen med tanke på vad som låg i vågskålarna...

Men, slutet gott allting gott... jag gillar bara inte alla tvärsäkra skitkastare som är så omedvetna om att ALLA MYNT har två sidor!
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
SnowKing: Tror inte att han hade en uppsjö av alternativ men att sätta in en matchotränad W .o i full träning är väl i mina ögon en ännu större skaderisk! Det behövs ju inte så mycket hockeykunskap för att kunnat räknat ut det..eller hur?
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Axle San: Stilla dig… Jag tyar inte mer… Blir ju alldeles lomhörd av sådana där kommentarer…
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Peja: hÅLLER med!
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
SnowKing: Jag köper inte att Wandell hade kunna kommit in och gjort ett jobb om massa spelare hade blivit skadade. Tvärtom, en så matchotränad spelare kan ju INTE göra ett jobb "med kort varsel" utan att först spela sig i form i x antal matcher. Den tiden fanns inte och därför var det en värvning som var dömd att misslyckas redan på förhand.

Dessutom är det skyhög skaderisk om man kastar in en kille som inte spelat på så länge, och mycket riktigt blev han ju också skadad, väl?

Det är ju mycket mer troligt att nån från Västervik eller dylikt (säger Västervik eftersom dom alltid brukar sälja av spelare under pågående säsong) skulle kunna komma in och göra ett hyggligt jobb, den spelaren hade åtminstone varit uppe i matchtempo.

Det hade varit mycket mer förtroendeingivande om Alcén inte hade värvat alls istället för att ta in Wandell. Är övertygad om att Sundlöv inte hade värvat Wandell, tror inte Alcén kommer göra ett liknande misstag igen heller.
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Stefan R 63: SEN TAR DET JU NÅGRA VECKOR ATT KOMMA IGÅNG OCKSÅ MEN DEN TIDEN FANNS JU inte heller.
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Stefan R 63:
Brynäs säsong var fantastiskt fri från långvariga skador...
OM man till varje pris vill gardera sig för att INTE hamna i kvalspel med plötsliga skador som försvagar truppen så får man ju kosta på sig att bredda truppen med det man har råd med och som dessutom VILL SPELA FÖR BRYNÄS i ett utsatt läge till kanske ganska lågt gage...

Att tro som de flesta verkar tycka att Alce'n hade en uppsjö av alternativ men valde detta alternativ i sista stund... ja, det säger mer om hockeyfans än beskriver Alce'ns taktik!
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
SnowKing: Tycker ändå att det är en väldigt märklig värvning oavsett scenario på massa OM .
Är det något Brynäs har så är det väl rutin..o så gott som alla spelare var väl med i kvalet förra året..
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
SnowKing:” OM Alce'n haft 5 millar kanske han värvat nåt annat... vad tror du?
Han började säsongen 23 millar back och skulle föröka undvika kval... lite skillnad kan jag tycka!”

Han har val aldrig haft en minusbudget, han har en ganska stor budget jämfört med de flesta SHL-lag om man ska tro de som säger sig vara insatta.
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Lesky: enligt regelboken är det inte offside på Stadler
Kommentera


Sv: Slutspelet 2022
Yes - biljett till torsdagen köpt. Lutar åt en historisk kväll för Brynäs IF.
Var - som gammal hockeygubbe - på mitt livs första dammatch i semifinalen. Var ju helt otroligt kul.
Kom igen - nu satsar vi på 7909 och SM-guld!!!!
Skulle betyda mer än ni tror för klubben.
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
SnowKing: Som sagt, jag kommenterar inte värvningen av Wandell mer. Jag har redogjort för min åsikt i flertalet inlägg tidigare så det är bara att söka bakåt.

Att det finns dom som tycker den är bra, eller åtminstone rimlig, övergår mitt förstånd dock…
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Jugge:
OM Alce'n haft 5 millar kanske han värvat nåt annat... vad tror du?
Han började säsongen 23 millar back och skulle föröka undvika kval... lite skillnad kan jag tycka!
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
SnowKing: värvningen av Wandell var obegriplig.

Ungefär lika obegriplig som när Party-Janne tog ut en skadad sportchef som inte spelat på länge där syftet var någon sorts ”trivsel-farbror”, alias ”Granen”…
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
SnowKing: Jag tänker inte dra hela historien kring värvningen av Wandell. Det har ältats tillräckligt här inne. Det var bara ett exempel på en trade deadline värvning som blev fel. Poängen med mitt inlägg där var att Öret hostat upp 5 millar för Audette, det är groteska pengar det… Men du kanske missade den..
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
För alla pratar om offsiden vid Brynäs 1-1 mål. Luleå var en halvmeter offside vid 0-1 målet i match 3 som blev matchavgörande - så det är därmed kvitterat till 1-1 i offside mål. Videogranskningar måste såklart införas, vare sig det är att domarna tittar på video i båset eller på jumbotronen. Bägge dessa offsides hade enkelt kunnat korrigeras. Trist att SVT väljer att uppmärksamma endast offsiden denna match och tjata om det när man inte gjorde detsamma i förra matchen när Luleå fick ett avgörande mål från en ännu tydligare offside!
Uppladdat:

450x300-offside_2.jpgoffside_2.jpg

Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Jugge:
Jag finner det ofattbart att så många sportnördar kan va så fantasilöst enögda och inte kunna, vilja? se vad Alce'n hade för avsikt med Wandell.

Det är i elfte timmen, värvningsfönstret stänger. Vi har inte ekonomi att värva spets.
Vi riskerar fortfarande att hamna i kvalspel...
Ponera att vi får några skador på bärande spelare...
Kvalspelet inleds med ett par förluster...
DÅ... DÅ skall Wandell spela och förhoppningsvis bidra med lugn och rutin i en mycket utsatt position...
OM, Brynäs skulle förlorat ett ev. Kval kanske degraderingen varit för MYCKET lång tid... såvida inte konkursen kommit före...
Att inte fler väldigt hockeyintresserade har fantasi att se ett dyligt händelseförlopp förvånar mig mycket...

Men det är väl roligare att håna och spotta på Alce'n istället...
Svagt, sorgligt!
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Blindpass: Du tänker på efternamnet och FBKs spelstil antar jag? Annars har ju Hugg kontrakt och har väldigt svårt att tro SAIK vill släppa honom.
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Jugge: behöver jag tillägga tabellen?
Kommentera

Sv: Slutspelet 2022
Sökte nu ledigt. Åker upp och får förhoppningsvis bevittna en klassisk milstolpe i klubbens historia.
Första dam-guldet med 7909 på läktarna - därefter fest…!!


(peppar peppar ta i trä förstås)
Kommentera

2325836 · »