1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446695 inlägg · 7967 ämnen

Slutspelet 2022

Sv: Slutspelet 2022
JawKee: Typ som när Alcen värvade Wandell, -Va, har han inte spelar på ett år? Jäklar det missade jag på EP, jag tyckte att han hade bra stats 🤣😂🤣

{8399}: Jag såg det efter jag kommenterade... men då var det försent. ;)

JawKee: Germany3 var ju en liten hint annars 😀

Domarna är konsekvent okonsekventa Greg's mål var spark, men inte vfs avgörande idag. Gav pucken energi my as.....

{8399}: Inte när man är totalt okunnig xD

JawKee: Inte lätt med EP scouting

Davey85: Då tar jag tillbaka min fråga... Hahah

JawKee: Tyska tredjeligan.

Vad tror vi om denna spelare? Kan Manner locka?
Har dålig koll på andra länder ligor, är detta en lägre liga i Tyskland?

Spontant känner jag mig skeptisk till att värva andras "leftovers". Men när jag tänker mer på det, kan vi värva t ex Sundström och få honom att hitta sin nivå igen, så är det bra business.

Vet inte, svår balansgång.

Pettisbif: Här är en intervju med honom inför slutspelet. Har inget emot att se honom i en brynäströja, för rätt peng.

Pettisbif: ja han platsar inte så varför inte, Gävle är en trevlig stad. Fast jag hoppas han får chansen för som du säger har han en jävla potential!

Mike.F

Jugge: Efter en skadefylld sejour i KHL så har han aldrig kommit upp i nivå igen och jag ser ingen anledning g att värva en spelare som gått ned sig på detta vis. Varningsklockorna ringer.

Pettisbif: Sundström blev väl MVP i slutspelet 2016 när Frölunda vann guld, men det verkar gått utför sen dess. Har ingen koll alls egentligen, ser bara Frölunda när de möter Brynäs

Kollar på Frölunda - Växjö.
Ser inte Johan Sundström på planen. Är han skadad eller har han verkligen gått ner sig såhär mycket på bara några säsonger...?
Verkar hur som helst inte ha Rogers förtroende alls.
Fan han var ju grym för några år sen.

Kanske vi kan få hit honom på ett billigt kontrakt till en 4e kedja? Eller bör vi ha högre nivå på värvningarna?

Tror att Sundström har mer i sig. Han har ett jävla bra skott och är väl högerskytt..?
Gunlers ersättare?

Eller är jag helt galet ute nu..?

Danne66: Kul att klacken var på plats och eldade på lite också!

Soffdomaren: Bra jobbat DBIF! Det här tar vi i 3-1. Kul med publikfesten med. Bra jobbat hela föreningen.

Skapligt tryck i Luleås zon nu..

De försöker få en SC att kritisera ett diktatorsystem som inte tål nån negativ kritik vad tror de Erika skulle säga....

Lunkan: Med bilderna vi har kan man lika gärna hävda kampsituation där Stalder vill ta sig loss. Spelar ingen roll nu dock.

Davey85: du får ta av dig brynäsbrillorna, riktigt fult, upp till resten att prestera

{8399}: Brynäs/Lara hade fräckheten att yttra sig mot beslutet.
Nämnden ville väl stävja sånt otyg i framtiden så man drog kanske lite på tillkännagivandet för att markera.

Davey85: oavsett så borde borde alla disciplinärenden avgöras dag efter match.

Tar man av sig Brynäsglasögonen tycker jag det är ganska solklart att den inte är snygg. Däremot bedrövligt hanterat. Brynäs får ju inte ens tillfälle att köra EN träning med de nya formationerna och PP uppställning!

Peja: Ja, svårt att avgöra. Med tanke på oklara bilder tycker jag att man borde friat. Jaja, dags för Mrazova, Krizova, Bouveng, Meixner och Gebhard att leverera.

Davey85: Antingen är det otroligt fult eller så krokar de i varandra och hon sliter sig i princip loss. Svårt att se.

Tigerhjärta: Dålig vinkel. Man ser inte exakt vad som händer. Fria Stalder. Och varför kommer beskedet så sent?

ante08: Inte snyggt någonstans, märkligt att domaren missade den!

Davey85: Här kan ni se situationen.

Davey85: var det inte två dar sedan final 1? Nu nästan nedsläpp och hon blir avstängd får nåt som inte ens fångats på film

Peja: Hade BIF tagit guldet 1995 utan Sundlöf?
Visst ja han var inte med…

Dallemas: Absolut, men de allra bästa spelarna kan ju ändå utgöra skillnaden mellan vinst och förlust i jämna matchserier. Hade Brynäs tagit de senaste gulden utan Silfverberg och Bisset?

Finns ingen video av händelsen på sdhl.se. Jag kan inte heller minnas situationen. Känns jävligt konstigt detta.

Lunkan: April April....

Dallemas: Inte vilken spelare som helst. En av världens bästa.

Davey85: om guldet står å väger med 1 spelare är man inte värd ett. Hockey är en lagsport

Silfverkroken: Rök guldet precis?

Verkar som Stalder blivit avstängd de kommande två matcherna i finalen pga en slewfoot i första matchen (nej det här är faktiskt inget aprilskämt).

mk: "va ere för jävla skitregel"

Peja: Porseland ska oxå vara klar för comeback.

"En stor back som är bra på att utnyttja sin fysik"

DJ.
Finns det någon spelare i Brynäs historia som varit lika utskälld som han?
Tänk när han gjorde det självmålet.
Trodde HS skulle brinna upp😀😀

mk: Brynäs värvar spelskicklig högerfattad back med Röglebakgrund - men inte Johannesson - GLIMMENVALL ÅTERVÄNDER TILL BRYNÄS!

"Vi behöver en spelskicklig DJ", kommenterar sportchef Alcén.

Peja: Bra höjd på 1:a april🤣

Hörde att både Boork och Carnecki var aktuella som ass till Manner. Pajen längtade hem.

Och Bjurling och Rahm är vårt nya målvaktspar.

Dacke uttalar sig om båda.

"Gamla Brynäsare som vi vet var vi har, stort hjärta och kan nog överraska"

Luddf: Om det inte vore för KHL-situationen, ja. Typ John Norman är klassen bättre (framförallt rappare på skridskorna) än Ludde. Dagens spelarutbud ser helt annorlunda ut än för 1 år sen, så jag tror att Brynäs kan sikta högre.

Luddf: Personligen tycker jag inte han är tillräckligt bra för att höja kvalitén bland våra forwards

Peja: Vad tror ni om Rensfeldt nästa säsong om Djurgården åker ur? Har varit deras första center och en av deras bästa spelare denna säsong. Scott - Palve - Rensfeldt - Ölund - Birgersson som centrar nästa säsong? Helst skulle jag vilja se att Scott skulle gå på en kant och ge utrymme för en riktig förstacenter som levererar varje match och kan styra ett första PP.

munkas: Alcén ger Molin och Danielsson kontraktsförslag i form av blanka papper som de får fylla i själva: "Har lärt mig kontraktsförhandlingar av den bästa, alltså Dackell".

munkas: K. Berglund 2 år

Lunkan: Danielsson klar för 3 nya år. Wandell får 2+1!

Lunkan: Lägg av med sådana april skämt

Peja: Janne och Emil Larsson klara!

« · 2322527 · »