1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736066 inlägg · 7967 ämnen

Slutspelet 2022

Sv: Slutspelet 2022
lapad: vad hände? Skada?

{8399}: Spöa Larsson

Peja: Haha, och så en utvisning på det. Skäms aldrig domarna????

lapad:
Hur är det med Björks kontrakt ? Hoppas de kan släppa honom och han kan få spela i allsvenskan med Tingsryd i höst tillsammans med lindelöf 😂

Kan vara årets sämsta domarinsats? Spelar ingen roll att vi håller på Brynäs, det ser alla.
Vi är sämre än Örebro idag, inget snack. Men det är helt omöjligt att slå ett 7:e lag som 10:e lag när domarna blundar för varje utvisning. Det gör ju det omöjligt för Brynäs att skapa momentum…

lapad: Domarna kommer få fortsätta döma som inget hänt framöver. De får fan aldrig ta några som helst konsekvenser får sin fullständiga inkompetens.

Nu förlorar vi bara inte på grund av det, men insatsen av domarna är minst sagt bedrövligt.

Tigerhjärta: Stöld är vad det är.

Falken: Hoppas att Brynäs markerar mot dommarna på presskonferensen

Domarna krävde ju inte för då länge sedan mera respekt ifrån ?utomstående??.undrar hur dom tänker med dagens insats?

7-2, fy fan

Falken: Abolts går på vatten

Om många tidigare domslut varit tveksamma så är det obegripligt hur man kan missa slashingen på Palve och sen en interference på Björk som försöker stoppa Abols. Sen tar man Nicky för abuse.
Ok, att nivån brukar höjas i slutspel även om domarna säger nåt annat, men den här insatsen kan domargranskarna inte vara nöjda med…

Wilhelmsson: Och Berglund har gjort en efterlängtad poäng fast åt fel håll

Wilhelmsson: Men vad vill du? Du tror inte vi ser det själva eller? Pajas

Silfverkroken: Härligt att Berglund äntligen fick hänga ett mål.

BIF Kungen: Nåja, Berglund fick ju sätta säsongens första mål...

Wilhelmsson: 4-2, 5-2 eller 7-2 gör ju ingen skillnad. Ny match på måndag.

Peja: första poängen!!!! Fan va kul 🤩

Peja: såg det😬😂

Zappaholic: skulle behövt en ny Bisset typ !

Tigerhjärta: handhjärta <3

Huge: Domarna gör en usel insats men svårt att bara fokusera på det när man torskar med 2-7. Brynäs visar med all oönskvärd tydlighet att man inte hör hemma i slutspelet.

Wilhelmsson: Spelar väl för fan ingen roll att det rinner iväg. Du vet ju hur det funkar i slutspel

Peja: det blir till att förtränga detta och heja på Timrå om en timme

Ja det här blev ju lite av en reality check. Domarna är fruktansvärda men Brynäs var inte mycket bättre. Om en timme drar kvalet igång. Där kommer inte Brynäs spela. Väljer att ta med mig det en dag som denna.

Huge: Domarna fick då höra vad jag tyckte iaf. Örebro vinner rättvist men domarna hjälper fan inte till för fem öre.

In och lykönska Timrå i deras bok nu, allihop. Vi kan göra nåt fint.

Wilhelmsson: lika bra att ni förbereder för ert uttåg från slutspelet. Ni lyckas aldrig i ett slutspel.

Silfverkroken: Aja det är en dag imorrn å

Zappaholic: Men nog kan man försöka visa lite jävlar anamma iaf,

kexxet:
Domarna blir ju bara sämre och sämre ju längre säsongen lider och när slutspelet börjar blir dom rent av värdelösa , urusla , skitdåliga . Precis som idag .
Grattis Örebro (erat jävla köplag ) till vinsten ,
Hoppas på mirakel nere i gnäll bältet
❤️ Brynäs

{8399}: Jag skiter fullständigt i Timrå och i Djurgården.

Det mest oroande inför kommande matcher är hur vi börjat läcka bakåt igen.

Nu är vi inte ett speciellt bra lag sett över en säsong och det krävs förändringar för att vi ska bli det, men så här får det bara inte se ut hemma. Varken mot Örebro eller Leksand.

Wilhelmsson: Händer ju inte så sällan när slaget är förlorat.

Fint att du påpekar att det blev 7-2. Det hade vi inte koll på. Fin känsla där av dig.

HitTheLights: håller med

Silfverkroken: sjukt skönt att slippa kvalet, vi nöjer oss så, bygg om bygg rätt så slipper vi kval nästa säsong

Hade förväntat mig förlust idag. På pappret är vi inte ett bra lag och det krävs ständig koncentration tillsammans med ett het målvakt för att vi ska vinna. Men sättet man låter det rinna iväg är ovärdigt. Domarinsatsen var väldigt låg, men det är ingen ursäkt. Detta visar återigen varför en rensning är helt nödvändig.

Zappaholic: Visste inte att du tog så illa upp av det.

Tigerhjärta: Håller med fullständigt här. Det kan vara den mest enögda och pinsamma domarinsatsen i mannaminne. Men jag tror att Leksandsmatchen tog en hel del energi på flera spelare och när vi då inte får NÅGONTING med oss dräneras grabbarna och del blir fel fokus. Men domarinsatsen måste ju granskas, har aldrig varit med om mer enögt både vad gäller utvisningar, offside, allting.

Sen att det rinner iväg är skitsamma, spelar ingen roll. Ny match på måndag. Undrar vad en sån som Molin tjänar, kan han vara mest överbetald någonsin?

Jim80: Jag undrar hur domarna kommer klara av trycket på hovet mot lilla Timrå, av att läsa här var domarna inte felfria idag. De brukar ha en tendens av att su*a av dicken (pun intended)

Wilhelmsson: Tycker bara det var rätt så onödigt av dig. Endast för att strö salt i såren och sånt kan man hålla sig ifrån i ett motståndarforum.

Peja: Ja, känns som att både LHC och Malmö har ett lag som i nuläget har ett lag som är bättre anpassat för slutspel. Öret bättre idag även om siffrorna är för stora då vi lägger av efter fyran. Vi kan bättre och får en ny chans på måndag, även om det ser halvmörkt ut just nu. Med förmodat rejäl revanschlust och ev ett motstånd med lite hybris så ska det iaf spelas om saken…

Wilhelmsson: Vad gör du här inne din tomte? Det enda vi vet helt säkert utöver att jorden är rund och att solen går upp imorgon också är att Luleå inte kommer vinna SM-guld…

Jadu:
JAdu , det blir inte lätt , ni får hoppas på sjökvist han är inte hemma domare i alla fall 😉
Nä men matcherna avgörs inte av domarna på en match som tur är ni har ju minst 4 matcher att visa att ni är ett bättre hockey lag än dif

{8399}: Vem fan bryr sig om TIK och DIF? No life???

Brynäs får se till att bli så bra igen att domare, motståndarklacken, c-mores kommentatorer, deras experter, sträv is och allt annat som alltid är emot oss är totalt skit samma...
frågan är bara hur ?

lapad: Alla genuint hockeyintresserade bryr sig förstås om hur det går på Hovet och i resten av kvalspelet.
Det är bara dom som inte är intresserade av nån annan hockey än det egna lagets som inte har nåt hockeyliv..

Huge: Just nu skiter jag i andra lag även om jag är intresserad av hockey. Det tar tid att smälta en förlust, i alla fall för min del är så.

pjåtor: Visst jag håller med, men säsongen är inte över än på långa vägar, Brynäs vänder detta,

« · 2317006 · »