1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736575 inlägg · 7967 ämnen

Slutspelet 2022

Sv: Slutspelet 2022
Huge: Jag är hyggligt intresserad av hockey men att se norrköping lira basket är rätt kul...i jämförelse med vissa hockeymatcher...

Huge: Det är inte något du bestämmer. Man kan vara genuint hockeyintresserad utan att bry sig om hur det går i kvalspelet.

Jugge: Även om spelare och ledare förstås gör allt för att ladda och vara beredda inför en sån här match så går det oftast inte att lura hjärnan och det undermedvetna. Att redan 2 dagar efter att nytt kontrakt blev klart orka ladda om och få fullt fokus på första play in- matchen, är inte optimalt.
Vi hade nog behövt ett par dagar till för att hinna landa efter lördagens euforiska seger för att vara ordentligt mentalt förberedda för en sån här match…

Huge: en kul period fick vi av Brynäs idag, det tar vi med oss, nu gravööööööl

{8399}: Jag var säker på att Gunler skulle näta idag men det blev ännu en ramträff.. Nu får man heja på från soffan istället, nästa match tar vi!

Ska inte skylla förlust på domare, men en av de sämsta insatserna jag sett. Armbåge i huvudet på Scott, felaktig offside i bra läge, tripping och interference precis i slutet innan mål i öppen kasse, bara ett axplock av de solklara missar de gjorde. Förmodar att vi kunde steppat upp och spelat fulare, vart var Bertilsson? Varför utnyttjar inte Eklind sin storlek?
Hoppas att Örebro känner sig lite tillfreds då resultatet blev som det blev, men det var jämt i två perioder. Nya tag på måndag!

Ständig: Men för helvete..vilken jädra jämförelse Skärp dig!!

Ständig: Sånt ska vi väl unvika att skriva här på HS. Respekt 👊

Hade varit skönare med en vinst I ryggen, men dagens resultat till trots så är jag på plats i Behrn Arena på måndag och hoppas på en bättre utgång för oss. 🙏

{8399}: MC var bra som målvakt men en hönshjärna som SC. Det du Bragberry. 😂

Falken: Den här matchen kunde ha gått hur som helst. Ibland rinner det iväg. Revansch nu. Krossa kexen!!!

Svensson_62: Ladda för 22-23 istället.

Säga vad man vill om Jyrgårn, deras fans kan skapa tryck på läktaren iaf..

Svensson_62: Ja, det var ingen 2-7 match sett över två perioder. Örebro var extremt effektiva. Vi tappa tyvärr fokus pga utvisningarna som uteblev.

Bojkotta Timrå för att de har en ryss i laget. Brynäs har en ukrainare. Heja Ukraina och Brynäs. Lika bra att Timrå ger upp frivilligt.

Treklövern1912: IDIOT! Inte många hjärnceller där inte

Treklövern1912: ifall jag ser Danielsson och Björk på isen och hör Ledin i arenan innan match nästa säsong blir jag väldigt besviken
Ny tänk för fan

Jugge: bästa klacken överlägset

Rattie dominerar ju styggt. In med honom i laget om Timrå åker ur.

Chanzone: Ja gillar Rattie starkt!! Täcker skott och visar hjärta utöver sitt fina skott

BIF Kungen:
Plus och minus:
•DIF har flest personer på läktaren som hoppar upp och ned
•Timrå har spelat ishockey bäst hittills
Svårt att tippa hur det går.

Svensson_62: Tycker ändå att Djurgården har ett bättre lag efter alla värvningarna... även om det gäller att få ihop det på isen också. Gillar Timrå men hade samtidigt varit trist med SHL helt utan Stockholmslag.

Svensson_62: Nr 8 i Timrå bjuder DIF på 1-0

Tigerhjärta: Han skulle ju sitta som ett smäck med Tima och Palve.

Chanzone:
Rykten om att han är klar för Leksand, går en del rykten om LHC också

Chanzone: Hört att han skall ersätta Jacob de la Rose i Karlstad . Håller med han ser kompetent ut

Kanske inte varit lika utmärkande idag men jag har gillat Lodin när jag sett Timrå tidigare. Händer alltid något kring honom.

Boumedienne <3

Svensson_62: Han gästade Cmore i periodpausen.

Domarna briljerar på Hovet.

eltifoso: Ersättare alltså? Rattie och De la rose känns ju väldigt olika som spelare. Däremot en klar uppgradering för er isåfall. De la rose kan vara en av SHLs mest överskattade spelare i mitt tycke

Zappaholic: Haha förklarar att det var en olyckshändelse för Timråbänken. Därför ska det minsann inte vara nån utvisning.

Silfverkroken: Gillar honom oxå, skulle ju med lätthet gå in i en tredjekedja i BIF. Skulle dock vilja se nån bättre till top 6.

Skrev tidigare idag att Emil Larsson är en av de mest osympatiska spelarna i ligan. Sörensen är en stark kandidat till den titeln också.

Silfverkroken: Lodin är en jäkla humörspelare dock. Dessutom en expert på att filma. Men håller med dig att han helt klart har något

Fattar inte varför Manner kör 13 forwards och 8 backar (under säsongen) det blir ingen harmoni i femmorna alls.
Bara plottrigt.

Sen kanske det är på tiden att spela right skyttar på vänsterkanten i PP nån jävla gång! Och snälla sluta spela Berra i PP.

Fattar inte varför han tar bort Sallinen från sin center position... han är Brynäs bästa tekare.
Vad ser han i sopan och den bescha Birger?! Tillför inte ett jävla dugg!!

Varför detta hattande bland femmorna i varje match???

Och varför tar han aldrig TO?! När Örebro gör 3-1 relativt tidigt i 2a perren SKA det tas en TO!!!! Räcker inte att sätta in sollet Gudolevskis!

Räcker inte med att spelarna rycker upp sig. Även Manner och övriga tränare måste rycka upp sig och fatta att det är playoff!!

#less

Blomqvist!

Nej nej nej inte Lodin!! Han skulle försvinna hos oss. Ingen spelare som gör andra bättre. Enbart en humörspelare.

Visst till Rattie men han kommer aldrig gå oss..

Emil Larsson är det nästan skottpengar på!! Maken till idiot spelare var det längesen jag såg. Magnus Wernblom var senast den jag avskydde så mycket. Men Larsson tar fan priset. Hade inte ens velat ha han hos oss. Vidrig spelare och person!

Så nu ligger Djurgården under med 1-3. Har sagt det förr, men de ryker i år.

Falken: Intressant att HV ligger under med 0-2 hemma mot Västervik också. Börjar de falla för favorittrycket?

Okej 2-2 nu. Det var inget haha.

Silfverkroken: 2-2 nu...

Silfverkroken: Nja, tillfällig dipp.

Falken:
Jag har också skrivit här tidigare att jag tror och hoppas Timrå klarar sig.

Djurgården har enormt mycket mer press på sig!
Tror det blir 4-2 i matcher till Timrå. Sen kan vi plocka hem Ludde igen.

Silfverkroken: Dröm att se ett lag som MoDo eller Björklöven nypa SHL biljetten istället för HV!

magr: lol 8

Pettisbif: Rensfeldt? Skulle vi inte värva spets?

Zappaholic: jag tror han skojar

Pettisbif: du tänker som 4e center då alltså?

Zappaholic: Jag hoppas verkligen inte vi värvar Rensfeldt. Var ska han ens in i laget? Håller inte för topp6 och platsen som tredjecenter är upptagen av Ölund. Och att han ska vara fjärdecenter är han för dyr för. Då skulle vi göra om samma misstag igen, att värva dyra, relativt gamla spelare långt ner i hierarkin. Bättre med utvecklingsbara spelare i fjärdekedjan. Skulle gärna se en ”Eklind-spelare” som fjärdecenter nästa säsong. Ung, utvecklingsbar, och som på sikt kan bli en spelare för topp 6.

Solklart nej till Rensfeldt från min sida i alla fall.

« · 2317068 · »