Brynäs IF

705148 inlägg · 7953 ämnen

Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06

683133 · » Till forumet


Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
P: Han sticker till den klubb som betalar bäst!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
Db_04: Det ska bli intressant och se om han kan behålla sin plats i tre kronor. Det finns ju en viss risk att han tappar den nu när han inte är med i slutspelet. Men han har ju pratat en del om sitt SSK-hjärta så det är väl upp till bevis nästa säsong, oavsett i vilken serie de spelar.. ;)
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
P: Beror väll på om SSK åker ur...... Han vill väll helst tillbaks till NHL ....
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
P: Jag tror att chansen är väldigt liten att han skriver på för Brynäs.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
70 Rodrigues: Om SSK åker ur, hur stor är då chansen att Boumedienne kommer tillbaka till oss? Eller är chansen större att han drar till något alpland/Finland?
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
Ja är mycket roligt med kvalserien, särskilt som Brynäs inte är med :-)
Ett lag som har mycket stor chans att gå upp ifrån Hockeyallsvenskan tror jag annars är Malmö, de har sett grymnt starka ut.Jag tror det blir Malmö och SSK som går upp/stannar kvar.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
65selander:
Ja, närheten för oss supporters till matcher är bra, men publikt sett så finns det mycket att göra i Södertälje.
Vill de ha ett lag i elitserien?
De värvar en hel del och sponsorerna verkar ställa upp i alla väder, men publiksiffrorna är bedrövliga med tanke på upptagningsområdet...
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
GävleLasse: mmm ...precis.... frågan är väll om SAIK grejjar det denna gång eller viker ner sig igen
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
Db_04: Och samma sak gäller väl SAIK, jag tror inte att de är vidare nöjda om Björklöven tar sig till KS..

Det tätnar...å man kan lugnt besåda spektaklet som omväxling ;)
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
65selander:
Spelarmässigt så är ju SSK bättre än Leksand men SSK har det ju rejält turbulent i leningen.

Ska bli jäkligt kul att få följa en kvalserie från sidan om som omxäxling!
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
Clubsport: jo inte blir de lätt inte... för Malmös del så är det bara att hoppas att slippa Rögle i kvalet....för att spela derbyn i en kvalserie kan sluta illa...
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06

Clubsport: Tror också ett ES lag får kliva av och det blir nog LIF eftersom jag själv tycker att SSK har ett bättre lag än LIF. Fast dom måste få ordning på sitt spel först.

Sedan så kan SSK få vara kvar eftersom det är ett  stenkast till Södertälje från Stockholm.

Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
Frågan man ställer sig efter att ha läst på gavletidningar.se är exakt hur dålig är Månsson på att laga mat?
I princip alla talade om han som den sämste kocken...
Trist att inte alla intervjuvades. Hade velat läst om Bäckis fortfarande gillar Backstreet Boys eller om han fått nån sundare musiksmak under säsongen.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
Hence:
Ska scouta in Skellefteå ikväll ska bli kul att se hur dom ser ut såhär veckorna innan psykbrytet...

Jag tror att LIF och SSK får sig ett litet helsike att klara sig kvar...
Nångång kommer Skellefteå att gå upp och det kan bli i vår.
Jag slipper gärna SSK i eliten i höst...
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
sylf:
Det jag har sett av lagen som ser ut att gå till kvalserien från allsvenskan har inte heller varit imponerande... En klart lägre nivå än de allra flesta elitserielagen. Däremot ska man aldrig säga aldrig... Motivation kan helt klart slå "klass" (även om det känns fel att använda det ordet när det gäller SSK och Leksand. :P)

Mitt grundtips är ändå att de båda klarar sig
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
brynasaren: Lite skillnad på Lin- och Nyköping.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
65selander: Alla har vi våra hobbies... Fast jag måste medge att det är en imponerande samling kändisar och halvkändisar du har fått ihop!

Kan man få önska, en ny version av Hitta bilden, liksom? I så fall vil jag se Big Brother Linda med hennes älskad Fadde i Brynäströja.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
65selander: Är det han med den svarta tröjan ? :-)
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06

Fanns en SSK'are som var glad igår iaf ;-)

Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
65selander: "Resultatet står sig perioden ut, och periodpausens höjdare var när en av våra mest inbitna supportrar lyckades få Rickard Fagerlund att ikläda sig en matchtröja med de berömda oken på axlarna. Som sagt: innerst inne är vi alla brynäsare....."

Hehehe! Härligt 65selander, jag hittade detta på i matchrapporten på www.brynäs.se
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
Bissett19: Vad har Linköpings ineffektivitet att göra med att Brynäs kunde hålla sig kvar i matchen? Undra vad dom menar med det?:P
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
sylf: Brynäs var ju inte heller Elitseriemässiga i slutet av förra säsongen o knappast efter 4-5 hemma mot Nyköping i Kvalserien,men på nåt jävla sätt fixade dem det ändå.......
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
rackham: Av det jag sett av SSK och LIF så har dom kanske en ES mässig femma också,tillsammans.Jag har inte heller sett MIF live,däremot på TV,det duger lika bra.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
70 Rodrigues: "Nyss hemkommen från en ren orgasm, var aldrig farligt!! Nu är vi i slutspel!!!!" Ah, your way with words...

Vinner vi mot Luleå på torsdag bör det vara klart, men vi ska nog inte ropa hej riktigt än.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
sylf:
Vi kanske skall ta med i beräkningen att lagen de möter har en elitseriemässig femma på sin höjd (med reservation för att jag inte sett Malmö live i år)...
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
claesw: Helt rätt! Tror det blir jävligt tufft för både LIF och SSK att klara sig kvar.Det SSK visade upp igår räcker inte långt.Brynäs var inte bra,men vann hur säkert som helst ändå.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
70 Rodrigues:
Nä, 4-1 hade speglat matchen bättre.
Tuffare motstånd väntar dock - SSK för det tufft i kvalserien där dock Leksand ser ännu svagare ut...
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
Ja, nu ser det onekligen bra ut.
Men nu kör vi "Sundin" stilen....tar inte ut någon glädje i förskott, gäller att ro detta i hamn nu.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
Ja !! Den här dagen har jag väntat på i 4 långa år(Fbk-Bif 4-0 i matcher) för nu är vi i praktiken i slutspel om vi inte torskar de återstånde matcherna.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
Bissett19: Nyss hemkommen från en ren orgasm, var aldrig farligt!! Nu är vi i slutspel!!!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
wap.hockeysnack.com
Malmström har ju ett ass på SSK's etta också.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
Saxat från Gävle Nyhetsbyrå:

Vinsten innebär att Brynäs ligger kvar på slutspelsplats och dessutom går upp på samma poäng som Mora - som förlorade sin match mot Linköping och nu endast skiljer sig från Brynäs genom bättre målskillnad.
En viktig seger för Brynäs i striden om slutspel.
- Visst var det en viktig seger, men vi måste fortsätta fokusera på vårat eget, säger Henrik Malmström till Gävle nyhetsbyrå.
Brynäs inledde matchen svagt men kunde tack vare Linköpings ineffektivitet och Björn Danielsson kvittering hålla sig kvar i matchen.
I andra perioden tog Brynäs över och vände matchen genom två mål signerade Henrik Malmström.
Brynäs dominerade även i tredje men tappade i slutet på grund av slarv i Brynäsförsvaret - där Mikko Kuparinen - bjöd Södertälje på reducering 2-3.
Södertälje tog ut målvakten i slutet men lyckades inte komma ikapp Brynäs.
Förlusten innebär att Södertälje tvingas spela kvalspel.
- vi hade grepp om matchen i första och skulle ha avgjort då. Sen blir vi för stillastående, sa Södertäljes tränare Mats Hallin, och fick medhåll av Leif Boork.
- Vi ryckte upp oss efter första perioden och gör en riktigt bra andra period.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
Falken:
Grattis till slutspel.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
Förlorar Djurgården och Timrå i nästa omgång samt att Brynäs tar minst två poäng hemma mot Luleå så är vi äntligen i slutspel igen. Vore ju helt underbart att få fixa det i Galverinken inför fulla läktare och Canal +. Låt oss hoppas!

Det är kanske upplagt för fest i rinken på torsdag? :D
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
65selander: kan de vara 65 selanders svarta brynäs tröjja ?eller kanske den vita?
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
wap.hockeysnack.com
På väg hem. Så jävla skönt. Fagerlund har burit en anrik tröja i kväll. Gissa vems?
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
Falken: Underbart med bortaseger! Jag tror att seger ikväll var en förutsättning för slutspel. Och de andra resultaten står ju inte direkt ivägen, om man säger så. Starkt jobbat!
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
Skönt, Timrå losade efter sudden. Hoppas nu att Djurgården också bara tar en poäng.

Tabellen just nu:
7. Mora IK 47 16 10 21 114:123 -9 61p
8. Brynäs IF 47 14 15 18 103:119 -18 61p
--------------------------------------------
9. Timrå IK 47 15 10 22 99:121 -22 56p
10. Djurgårdens IF 47 12 12 23 110:147 -37 54p

Om dom två sista resultaten står sig. Ser riktigt bra ut!
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
Fan vad göttttt.
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
jjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa fan va jag är lättad phuu
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
Fan va skönt!!!!!!!!!! Nu jävlar går vi mot slutspel! :D
Kommentera


Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
okänd: Härligt!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
JAAAAAAAAAAAAA fan va skönt ...
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
jimmy_90_bif: jaaaaaaaaaaaa
Kommentera


Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
Falken: 45 sekunder
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
Hur långt är det kvar???
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
Håll i det här nu då
Kommentera

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF den 28/2-06
brynasaren: du gissa jag kommer skrika så huset rasar om brynäs vinner
Kommentera

683133 · »