1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774128 inlägg · 7967 ämnen

Sportchef - ja tack!

Sportchef - ja tack!
Glädjande att höra igår att tankarna på en sportchef i klubben nu är på väg att övergå i handling. Många här har gapat länge om det och det ser nu alltså som vi får en. Tack för det!

Lars-Gunnar Jansson sa i igår på radion att han Brynäs fått fel man i båset och att det är det högst ansvariga, alltså styrelsen och SK som får bära ansvaret för det - såklart! Vidare påpekade han att man måste scouta tränare lika noggrant som man gör med spelare och att Brynäs måste ha haft dåliga informatörer om Esko. Åtminstone hur han skulle passa in i Brynäs.

Jag var lika trött idag som alla andra mornar men det pirrade av glädje ändå i kroppen. Vi är inte sist längre! - och vi är på väg uppåt. Synd att det kom ett uppehåll nu när vi spelar så bra. Hoppas att GP och grabbarna kan konservera formen över uppehållet så vi inte hamnar i någon läskig svacka igen.

Sv: Sportchef - ja tack!
För sisådär 10 matcher sedan skissade jag i ett inlägg på en utveckling där Brynäs skulle vara tvungna att ta ung. 15 poäng för att få häng på näst sista laget. Det laget var då Leksand som sedan nästan chockartat steg som en raket i tabellen, hrmph! Nåväl Brynäs vändning kom och nu tog man 18 poäng av 30 på de senaste 10 matcherna. Hatten av för Brynäs. Första steget taget. Nu gäller det att jobba ännu hårdare och hitta det snabba offensiva spelet igen som försvunnit de senaste matcherna så ska vi fanimig upp på slutspelsplats. Yes!

Igor: Och Gordo, du hade rätt om tränarbytet, förstås!

Igor: Hoppas det blir en sportchef med stort kunnande, typ Hammarström eller Lindström. Bäckström har gjort sitt i föreningen!

70 Rodrigues:
Inge och Willy kan du med stor sannolikhet glömma...
Då måste alla pellejönsar rensas bort ur föreningen först.
Eftersom det ordinarie årsmötet är vid midsommar lär det inte hända så mycket nytt inför nästa säsong... om inte alla Berg-trogna plötsligt inser vad som kommer att hända på årsmötet och kastar in handduken redan efter avklarat spel i april.
Det vore humant... för dem själva...

Ser i dagsläget bara två möjliga namn med Brynäs-anknytning som skulle kunna göra ett bra jobb som sportchef:

- "Virus" Lindberg (koppling till storhetstiden, SUPERENGAGERAD)
- Janne Larsson (står för kontinuiteten och förstår FINESS)

Men... vill dem?

Sen är det det här med resurserna... och det är en annan fråga... det kommer att ta flera år att resa den gamla damen ur det vanstyre som arrogansen har resulterat i!
Usch!

gordo: Det kommer att bli ett mycket intressant årsmöte var så säker, det kommer att hända grejer!

Igor:

Det finns självklara saker och så finns det SJÄLVKLARA SAKER...

Inkompatibilitet är oftast lätt att se. Kombinationen Esko och Brynäs befintliga trupp är inte möjlig.
STYRELSEN OCH SK briljerar med sin inkompabilitet (läs NOLL KOLL)... man börjar bli van...
Tror att DE fortfarande INTE vet vad som gick på tok med Esko!

Leksand med Burra& Co var lika mycket noll koll.

Men å andra sidan (inte Robinson) har ju Brynäs scoutingverksamhet hamnat i starkt vanrykte efter alla konstiga rekryteringar när det gäller spelare... varför skulle man vara bättre på att rekrytera ledare!

Men de har säkert roligt när de träffas för att prata gamla 80-talsminnen (Brynäs mörkaste tid... hittills)!

Vilket mörker.
Och så Berg.

70 Rodrigues:
Kan tänka mig det...

70 Rodrigues: är det inte nån mer än jag som känner ett visst abstinensbesvär, jag menar uppehåll i två veckor, vad ska man göra då titta på Baltica Cup? Not!!Måste väl umgås med familjen!!Puuh!!
ja ja vi startar med dubbelmöten mot Timrå,längtar redan till annandan!!!

God jul alla Brynäsare!!

« · 174723