Brynäs IF

712611 inlägg · 7953 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

1795623 · » Till forumet


Sv: Sv: Silly season 2016-2017
"Att Örebro värvar Fredric Andersson, säger en hel del om marknaden just nu."

Vad nu Mr Madhawk vet om sånt...
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Jordan Smotherman ryktades vara klar för Brynäs tidigt i våras, sedan blev det inget av med det. Här är kanske anledningen:
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Nu går det bra att köpa biljetter till träningsmatchen Brynäs-Leksand i Hudiksvall 27/8!
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Videohälsning från Clark! :)
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Skrubben: tror dom reserverar sig lite att hålla Brynäs som etta pga skadehistorik :) annars är de solklart. Vilket dom ju också skriver :)
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Skrubben: Check!
Kommentera


Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Nu finns det möjlighet att köpa biljetter till den första träningsmatchen 16/17! Jag är grymt taggad på att få se nyförvärven 😄
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
emilhansson99: Nice. Någon frågade även Stark i chatten om det och då svarade han att det är en högt prioriterad fråga.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Davey85: ärligt talat så har väl vi ett bättre målvaktspar än Djurgården?

Hur kan luleå vara tvåa?? Har de näst bäst målvaktPAR i SHL? hmm konstig rankning
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Brynäsgubbe: Johan Stark hävdade i ett mail till mig att dom för diskussioner med både Bulan och Bengtzen och att dem hoppas på att nå en överenskommelse snart.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Brynäsgubbe: Beror till stor del hur det går kommande säsong. Om vi når t.ex. semifinal tror jag definitivt att Brynäs vill förlänga. Frågan är väl om han själv vill det.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Tror ni Bulan förlänger med oss efter nästa säsong?
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Davey85: Tellan är väl som Honken... En perfekt andramålvakt i topplag alternativt förstamålvakt i bottenlag men ingen målvakt som kommer leda sitt lag till guld 2016/2017.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Helt otroligt hur man kan ranka Djurgårdens målvakter så högt. Reideborn var ett läckande såll hela förra säsongen. Tellan är väl fortfarande bra, men ingen fantom.

Oseriöst.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Skrubben: Den stora komiken ligger väl på målvaktsrankingen.
Djurgården före Växjö. Malmö etta!
What?
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Kopparjimmie: skojfrisk du
Kommentera



Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Skrubben: "Kom ihåg vart ni läste det först. "
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Hockeysverige rankar SHL:s bästa backbesättningar. Jag tycker nog att våran borde hamnat överst på listan 😊
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Auchinleck: Och, vad vill du ha sagt med citatet??
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Auchinleck: Det är helt obegripligt att förstå vad du menar. Inget av det du sagt har någon mening och är inte något slags argument för något.
Kommentera


Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Rodrigo:
Tror vi kan nöja oss med att konstatera att farlig och gratis inte alltid hör ihop.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Auchinleck: Ja, och hur stor andel av alla besökare i Gavlerinken sitter i skybaren?
Du drar alltså slutsatsen att eftersom det finns personer i skybaren som inte sätter sig på sin plats när spelet är igång, så betyder det att Johan Stark tror att merparten som går på match tycker att mat och sprit är viktigare än hockeyn?
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
{Carl Lejonkräfk} m fl

"Har ni några funderingar på att minska skybaren, den brukar vara ganska tom inne på läktaren?
- Hej Henrik. Nej, det har vi inte. Skybar har varit en succé för oss. Däremot handlar det mer om att få besökarna att gå och sätta sig på läktaren när spelet är igång."
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Skrubben:
Skybaren är så populär att "man" inte vill sitta på läktaren och titta på hockey enligt Stark (i chatten).
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
ellis: Googla är gratis, gör det så slipper du gissa fel.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Auchinleck: Var har Stark sagt att mat och sprit är viktigare än hockeyn? Har han inte sagt exakt tvärt om? En bra produkt på isen är det som drar folk. Spelar laget dåligt så sjunker också publiksiffrorna osv. Det är ju bland annat därför som spelarbudgeten är oförändrad till nästa säsong trots miljonförlusten.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
honken21: Inte har t ex Expressen fått för sig att "stänga in" delar av sitt utbud för att tjäna några "korvkronor", vilket den här plustjänsten i Sportbladet rimligen inskränker sig till i avkastning.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Auchinleck: "I Brynäs fall mat och sprit som enligt Stark är populärare än hockeyn..."

Men hitte på mer å typ.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
dAVydov: Ja, att människor inte kan se detta mönster trots att det gång på gång är samma sak.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Rodrigo: Den enda poängen här är väl att "ellis" tror sig ha lika bra insyn och ännu bättre insikt om hur Aftonbladet ska styra sin ekonomi än dem själva.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Rodrigo: Haha, det där är väl lite av Auchinlecks grej - att argumentera i tvetydig och onödig staccato. Han borde ta steget fullt ut och bara skriva i vers.

Håller för övrigt med dig angående folks syn på efterföljande generationer. Det måste ligga i människans natur att alltid försöka känna sig bättre än andra.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Rodrigo: Här kan ni läsa lite om hockey istället för denna sjukt tråkiga diskussion ni har=)
Vilka som har värva klart och vad som ska in i alla lag.
bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2016/06/18/detta-behover-shl-lagen/
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Auchinleck: Vad försöker du säga? Jag förstår inte hur det där är ett argument mot vad jag skrev. Du får vara mer tydlig.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Rodrigo:
Poäng?
För att överleva behövs nya sätt att hämta in intäkter.
I Brynäs fall mat och sprit som enligt Stark är populärare än hockeyn... kanske skall flytta Brynäs till Ullared? Mycket shopping. Stoooooor sportbar där det bjuds på hockey på vintern och fotboll på sommaren.
Ungefär som Percy byggt i Malmö. Och överallt over there.
På Sätraåsen saknas handel och kommunikationer. Men det finns trav, friidrott, fotboll och hockey. Varför ligger köpstaden i Hemlingby?
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Auchinleck: Var det min poäng? Att allt ska vara gratis?

Läste du vad jag skrev eller vägrar du att försöka förstå det? Var lite rationell nu. Du vet att det aldrig var min poäng. Ändå måste du göra dig löjlig över det.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
ellis: Det bästa är om man helt enkelt kan köpa bort reklamen om man vill läsa reklamfritt. Jag blir fett störd på all reklam på nätet och skulle gärna pröjsar för kvalitet utan reklam.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Rodrigo:
Varaför stanna vid ren matchtröj?

Det borde vara gratis att gå på hockey
Spelarna spela gratis
Gratis öl och mat i Skybaren
Gratis resor till och från matchen
Gratis souvenirer
Stisse och Sasse jobbar gratis på Sporten så att vi kan läsa nyheter gratis
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
mk: Inte för att jag nödvändigtvis håller med Ellis. Men vadå "gratisgenerationen"? Tror du inte man sagt så om alla generationer, jämt? För det är ett ganska vanligt tema, just det här med att "dagens ungdom" är slöa, får saker gratis, håller på med farliga grejer osv. Eller tror du att jazz är satans musik som dom där ungdomarna dansar hednisk dans och röker jazztobak till? För då trodde man att ungdomen var illa ute. Ja, jazz. Farligt med det. Du ser mönstret.

Folk tror alltid, och har alltid trott, att nästa generation är sämre än den förra. Eller så kan vi drömma oss tillbaka till Sverige på 1800-talet. Då var det ordning och reda på ungdomarna. Eller nej, då satt ungdomarna bara inne och läste böcker och levde i sina fantasivärldar.

Vill verkligen inte ha någon debatt om sådant, här. Men skulle folk ha lite mer tro på "dagens ungdom" och inte anklaga dom för sådana där saker hade samhället varit trevligare.

Jag förstår vad du menar, nedladdning osv. Ungdomar får vissa saker gratis idag som man inte kunde få gratis förut. Men det är ett naturligt steg i samhällsutvecklingen. Låt det vara bara. Det går inte att göra något åt. Precis som man inte kunde göra något åt jazz, hårdrock och tv-spel.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
ellis: jag försöker inte göra mig lustig över dig. Det klarar du så bra på egen hand.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Dalrt: Skandal, helt otroligt.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Chris11: haha. Sjukt hur det kan gå till på det sättet egentligen.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Dalrt: Peter Andersson i domarbasen och Wallin i referensgruppen. Färjestad har säkrat upp!
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Ska ingen reagera över att Rickard Wallin ska vara med i referensgruppen? Han är ju en av de största myglarna och domargnällarna som serien haft...
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
ellis: Sicket stolpskott mannen. Du har en märklig världsbild.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
ellis: Nu vet jag inte vad gammal du är.
Men det låter som du tillhör "gratisgenerationen"

Vill bara ha men inte betala.
Det är en hållning som inte är möjlig. Vill du ha nått så måste du vara beredd att betala.
Annars så får man avstå.
Kommentera

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Tarasov: Mest irriterande är ju alla filmklipp med skrivbordseportrar som är helt ovana med formatet. Vill jag se tv så kollar jag på Tv med erfarna reportrar, till en tidning klickar man sig för att man vill läsa.
Kommentera

1795623 · »