1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446818 inlägg · 7966 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Johan Norrström: Festen är ju kul även om bakfyllan är tråkig, oftast är det ändå värt det.

{7225}:

Personligen tycker jag att det är tråkigt, när läktarna gapar tomma i en match strax innan ett Gävle/Dala-derby. Tomma läktarsektioner är ingen bra PR.

kexxet:

Jo och matcherna mot Leksand kommer bli trivsamma hockeyfester. Synd bara att publiken har så svårt att hitta till Gavlerinken i matcherna strax innan, och strax efter ett derby. Som en tråkig förfest och en riktigt jobbig bakfylla för att göra den liknelsen. Kan ju också bero på att Brynäs lite girigt höjer biljettpriserna till derbyt mot Leksand. Man biter därmed sig lite i svansen.

Johan Norrström: Jag tror ändå att det är bra för intresset med dessa derbyn, de ger ett sug och vi hamnar massmedialt i rampljuset vilket ger bra PR.
Sen kanske publiksiffran totalt inte påverkas men det är ändå positivt.

Johan Norrström:
Några kronor måste dom ju också spara på att resa till Leksand isf. Ö-vik.

bradberry:

Publiksnittet har väl till och med ökat något den här säsongen, jämfört med förra då Leksand spelade i SHL. Så Gävle/Dala-derbyn är ju ingen garanti för att det ska bli mer cash i klubbkassan.

bradberry: Tror det beror på hur laget ser ut nästa säsong, min tanke var väl att det kommer att bli 2 utsålda matcher mot Leksand, ca 16000, kontra Modo 8000-9000 men vem är jag att tro om en utgång av detta, bor ca 40 mil från Gävle svårt för mej att förstå hur gävleborna tänker, men visst, det krävs nog att vi kan levererar om det ska bli som jag önskar...dvs högre publiksnitt"

Andreas Galle: "Mer pengar i brynäskassan"

- Ett ack så naivt påstående...Det har visat dig att folk går på hockey ungefär lika oavsett. Match mot Leksand så kraftsamlar man och alla vill gå på den matchen... På bekostnad av sämre publiksiffror andra matcher... Utan Leksand går gemene man ungefär lika ofta på hockey men utspritt på fler matcher.

Jag tycker det är kul med Leksand och njuter av kommande derbyn. Dock tycker jag det gör varken från eller till vad gäller vad som är bra för Brynäs...

En tanke som slår mig är Modos utveckling och som (möjligtvis) lett dem ned i allsvenskan.

Modo var ett lag med bra ungdomsverksamhet som tog tillvara på sina junisar, men någonstans på vägen tappade dom detta koncept och när laget den här säsongen mest bestod av trötta legoknektar åkte laget ut.

Hoppas inte Brynäs står inför samma utveckling.

{7543}: Beror på hur bra vi spelar nästa säsong,,underhållande hockey och en del poäng så får vi hoppas att relikerna tar plats i arenan...

Andreas Galle: varje gång leksand gått upp har vårat publiksnitt gått ner. Visst, det kanske blir fullt/halvfullt de TVÅ gånger vi möter leksand hemma. Men istället går man bara på de två matcherna, inte på andra.

Sv: Silly season 2016-2017
Grattis Leksand" Härligt, mer pengar i brynäskassan...Det är svårt att begripa hur vissa här på forumet uttrycker sej som dom gör, det är fan helt horribelt,,, hur fan kan man veta hur bra Jocke eller Lindbäck är kontra Rautio nästa säsong? Det är en utopi.. om det nu blir Rautio så finns det väl en anledning som vi inte vet om, sen tror ja ju att Rautio är betydligt billigare än dom andra två, lägg då dom pengarna på målskytte i stället, Rautio är en mycket bra målvakt, och så har vi Sandström som är en superbegåvning även om han svikta i slutspelet...som jag tror blev en allt för stor belastning som Junisför honom, Mer matcher till starky hade varit att föredra...Blir det nu Rautio som kommer så är jag den förste att önska honom varmt välkommen!

« · 1740822