1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736388 inlägg · 7967 ämnen

Timrå - Brynäs

Sv: Timrå - Brynäs
GävleLasse: Kan nån tala om när Dackell utgick och när han kom tillbaks? Hmm, kan det ha nåt med det att göra???

JanT: Det man kan trösta sig med nu när det har gått några minuter är att vi var inte värda att vinna ikväll :-)

Förhoppningsvis så läxar Boorken upp individerna så att dom är taggade som attan på lördag.

65selander: Ja men nåt skit skall väl Gusten ha för att han bor i Orsa... ;)

Jag har till och med erbjudit honom politisk asyl i Gävle... men Näääää..

JanT:

:-D Ho ho ho ho...

JanT: Vem har pratat om KS? Men som de spelar idag så har vi inget i ett slutspel att göra... De måste skärpa till sig rejält. Främst backarna som är mer än lovligt dåliga idag. Boork måste ha lekt med råttfällor idag med tanke på hans fingertoppskänsla i matchningen av backarna.

Öhrstedt var en katastrof matchen igenom.
N.Andersson såg blek ut, tagen av stundens allvar?
Sunken.... Jag han var sunkig helt enkelt...
D.J var virrig och tappade ut enkla puckar från offensiv zon...
Sjödda gjorde en bra match, ett hästjobb i BP
Lavins var ganska annonym idag, begränsat med speltid?
Kuparinen gjorde väl en av sina bättre insatser efter skadan mot HV
Casselståhl var lika annonym idag som Lavins.

70 Rodrigues: Jag försöker bara träna upp min mycket usla dysterkvistiska! :-))

GävleLasse: Du känner få få leksingar för att veta hur jävligt det är att ha dom i ES. Tänk bara på Gusten som har dom runt husknuten.

Är det inte Siljansnäs individer så är det Knogen som smyger omkring.

JanT: Skriv vad du tycker om matchen, eller blir det för jobbigt eftersom du måste använda ord med negativ klang :-)

GävleLasse: Tycker inte att vi ska glömma slutspel ännu, vi möter väl Timrå hemma i sista matchen? Om vi har chans att knipa slutspelsplatsen i den matchen så tror jag vi spöar dem. Men Modomatchen kan bli mycket viktig och förlust där så osar det katt.

Gusten: Tror du fortfarande på KS? Kan glädja dig med att ditt "favoritlag" LIF nu omöjligen kan passera Gästriklands stolthet.

Gusten:
Ser fram emot ett antal VIK-Leksand matcher i höst...

JanT: Inte ens JAG har nämnt KS!!! :)

Bissett19: Vilken dysterkvist han är :-)

Riktigt dålig insats av Brynäs ikväll!
Daniel Johansson hade hittat fjolårsformen.
Tror aldrig jag sett så många Brynäskrockar i samma match.
Detta blir en rysare, Modo verkar ha en svacka, det tar vi med oss till på lördag...

Till sist så hoppas jag att Sektion A plats 5 inte är längst in mot kortsidan utan mot gången till.

70 Rodrigues: Ja,JanT!!

GävleLasse: Dom har väl nån terroristcell i Stockholm?

JanT: Är det någon som har nämnt KS efter denna match???

Huge: Märklig sport det här. Från slutspel till kvalserien på 1 omgång (jo vi hamnar säkert där, SSK kommer garanterat plocka in 17 poäng på oss med 18 poäng kvar att spela om). Jag menar bara; Vad kan man förvänta sig av ett gäng allsvenska spelare med 10 raka matcher utan förlust? Förlorar man på bortaplan mot TIK så är det kört!

GävleLasse:Äre nån som vet när "The Honk" kan göra comeback,Korhonen kunde ju tyvärr inte följa upp den fina matchen i Luleå,hans klubbteknik runt kassen känns inte bra,där ligger Honken mil före när han sätter igång spelet!

Nä nu är det bara fetglömma den här insatsen o börja fokusera på MoDomatchen...........

Gusten: hmmm, det blir ju en bit till bortamatcherna... ;)

OK, vi säger väl Skelle och Bofors då ;)

GävleLasse: Hellre Al-Qaida än Leksand!!!!

65selander: Aldrig i livet...Jag väljer Leksand alla dagar i veckan istället för Malmö...De kan väl kvala in i danska ligan istället...

GävleLasse: Klart man svettas i KS, man vill väl att Leksand skall åka ur ;-)

GävleLasse: Lika motiverade som dom var ikväll menar du??

70 Rodrigues: Nja.. jag tror nog att Brynäs kommer att vara motiverade de med..Med Honken i målet så blir det annat.

Gusten: Och både MoDo och Frölunda går ju på TV också. Undrar om man pallar med Frölunda matchen på Tv?

Gusten: 3 raka torsk är ingen omöjlighet!!

65selander: Spelet i 6 mot 5 var skrattretande...Nej, det är bara att glömma slutspel och hoppas att vi kan få in några bra backar till nästa säsong...

Efter den 6 mars blir det bara byggare bob och hans gäng som går till Gavlerinken...Skönt att kunna beskåda KS utan att behöva svettas i alla fall...

70 Rodrigues: Och efter Modomatchen har vi Frölunda....vojne...

GävleLasse: Tyvärr så märkte man dessa tendenser redan mot Luleå i tisdags, det känns som om dom är tillbaka i dom gamla rullorna. Jag bävar för matchen på lördag, då vi möter ett MoDo som lär vara ruskigt motiverade efter kvällens förnedring mot Luleå.

Ambroo: "Kan det inte vara så att TIK var lite bättre och iaf försökte spela konstruktiv hockey? Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen; Man vinner inte i längden när man inte mäktar med att skjuta mer än BIF."

Idiotiska och felaktiga slutsatser blir inte sannare bara för att du upprepar dom. Vilka var det som spelade konstruktiv i första perioden?
Ett indivduellt slarv av oss bäddade för 1-0, då ni innan dess inte skapat ett jota på egen hand. Även 2-1 är ett gratismål, i stort sett.
När ni sedan får komma in i matchen, mkt tack vare Claessons inkonsekventa blåsande, så tar ni över och vinner till slut helt rättvist.
Men kom inte dragande med dina hemsnickarade teorier om konstruktivitet eller bristen på detsamma.
Det avslöjar dig och du står där i skamvrån med hockeydumstruten på huvudet...

GävleLasse: Månsson får en tvåa också för han var fan en av få som försökte få tryck i anfallszon med lite jävlaranamma. Sunken var nog fan inblandad i det mesta som gick snett i egen zon.

Bäckis är den enda som kan teka, vi ger ju för fan bort ett potentiellt tryck med alla dessa förlorade tekningar.
Fokus låg väl som vanligt på fel match. Kämpa på kort manskap uppe i Luleå i 65 minuter så dom fan inte orkade spela på 4 femmor idag. Jävla tur att dom inte förstärkte med en tekningsskicklig center, för det behövs inte!!!!

Detta påminner om första bortamötet mot Timrå den 13 oktober. Fick nog en hjärnblödning både då och nu. FRUKTANSVÄRT pinsamt

GävleLasse: Kan man förklara bort den här värdelösa insatsen då är man bättre än Bagdad Bob.

Att det skall vara så svårt i PP samt att få ut pucken enkelt

Huge: Visst var det bra tryck i anfallen i början av matchen, men det hjälper föga när man bara åker i cirklar ala Sedinarna och inte avlossar några skott, Nä Huge, detta var inte en ok insats, den var usel!!

Huge: Såg du verkligen samma match som vi andra?

Att skylla på domaren går inte. Han släppte många klara slashings och hakningar på Brynäsarna...

En jävla hönsgård i egen zon och totalt uddlöst i avsluten där har du en mer verklighetsnära summering.

70 Rodrigues: Vafan hjälpte det? Timrå behövde ju aldrig sätta tryck i PP..Det gav vi dem automatiskt i spel 5 mot 5 och i PP. Det var bra i början av matchen sedan blev det bara långsamt å krångligt...

Boorkens sammanfattade matchen rätt bra med ett par ord:

"Nä, det var inte VÅR dag idag...."

Matchen svänger över till deras fördel efter målet i numerärt underläge.
Dessförinnan såg det riktig bra ut från vår sida med bra tryck i anfallen.
Tyvärr så blir det ett rejält slarv som banar vägen för deras 1-0, men vi fortsätter i samma stil som innan och får ju 1-1 helt rättvist efter kanonspel mellan Bäckis och Molin.
Sen börjar Claesson att hitta tvåor i parti och minut, vara hälften var rena missbedömningar från hans sida. Efter att vi klara ett par BP så satt man bara och väntade på att vi skulle få ett PP och sätta 2-1. Så säker på detta har jag inte varit på ett bra tag, men i stället så blir vi lite för övermodiga i PP:et där Bäckis försöker slå en genomskärare på bortre stolpen.
Istället för 2-1 som kändes mkt nära i det läget, så åker vi på ett i arslet.
Därefter kändes det som om dom fick luft under vingarna och kunde ta över mer och mer.
För övrigt kändes det lite som en försmak av slutspel då matchen hade den karaktären. Tycker ändå vi gör en Ok insats, men det var som sagt inte vår dag i dag, kändes det som....

GävleLasse: Kan det inte vara så att TIK var lite bättre och iaf försökte spela konstruktiv hockey? Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen; Man vinner inte i längden när man inte mäktar med att skjuta mer än BIF.

NuMo: Jag med, men nu pratar vi Brynäs och då är det helt 2:a premisser som gäller :-)

70 Rodrigues: Jag förstod väl att mitt psykologiska jag skulle få dig på bättre tankar. inte underlig med tanke på att jag jobbar med ett liknande jobb som dig, att du är min namne tror jag har mindre med saken att göra. Jag försöker ju alltid att få mina "elever" att se det ljusa i helvetet.

bradberry: 1:a så var det ju taktiskt spelande Brynäs som tryckte ut dom på kanterna men sen när SH målet kom så blev allt skit. SH målet var ganska smart gjort att bara åka utan att göra någonting.

Nej måste få in Honken i målet nu. Tror knappast att MoDo slarvar bort alla returer som Korhonen släpper.

NuMo: BP var bra iaf :-)

Bissett19: Det är bara att konstatera. Vi gör en jävla plattmatch. Det blir lätt att betygsätta spelarna i GD den här gången ettor rakt över utom på Lavins, Bäcktröm, Molin och Sjödda...De får tvåor...

NuMo: Minus ett "L", mycket viktigt och ett plussinlägg i en gästbok som värnar om antalet inlägg på HS. ;o)

65selander: Som jag ser det var Brynäs det klart bättre laget i matchinledningen. Hetare i anfallszon. Märklig skottstatistik i första..... Matchavgörande blir de tre raka numerära underlägen som man får emot sig i tät följd i andra. Timrå lyckas knappt komma in i zon men det verkar ändå slita grymt på våra nyckelspelare. Det märktes inte minst i slutakten att bensinen var slut.

Timrås effektivitet dessutom avgörande faktor. Korhonen i all ära men med Honken idag hade vi knipit minst en pinne. Trean såg billig ut å det gjorde nog fan tvåan oxå.....

70 Rodrigues: Nä, tyvärr inte. Men det är min referens och det borde vara din.

Jag mådde illa då och tyvärr så förlorade jag ursäkra vinster på "Matchen" vid det egentliga avgörandet i Gavlerinken. Jag var så perplex så jag inte var empatisk nog att sympatistå bredvid LJ och Janne när vi fick punka på hemvägen, i ösregn. Nä, jag var knäckt och glömmer det alldrig. Konstig att du har glömt.

70 Rodrigues: Nån måste få lida för det här,får spöa upp kärringen,kommer strax!!!

70 Rodrigues: Allt rasade vid 2-1 målet sedan så blev det piss utav allting.

PP i 3:e blev ännu sämre och skottförbud anbefalldes. Se på LHC-SSK 51-23 i skott

NuMo: Lätt och säga när man ligger på säker mark!! Var du lika positiv efter finalen 99 :-)

sylf: Ok om TIK hade varit bra, men dom var ju usla dom med, men ändå gjorde dom lite som dom ville, det säger ju allt om Brynäs prestation.

« · 672003 · »