1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742341 inlägg · 7967 ämnen

Tränare 15/16 vem ??

1659527 · » Till forumet

Sv: Tränare 15/16 vem ??
Bli inte förvånade om Rönken och Bulan finns i Linköping till hösten och Melin i Brynäs ;-)

Auchinleck: Tycker inte vi är ett etablerat mittenlag och ekonomin lär ju inte vara starkare nästa säsong om man säger så.

Snowking: Sikta på guld,visst,inget fel i det. Men som du säger,vi måste få upp publiksiffrorna innan det kan bli realistiskt. Och jag tror iaf att det blir svårt att locka dem med gladhockey redan nästa säsong. Krävs lite cash för det. Oftast.

Davey_22

Man kan väl sikta mot guld, men som du säger det blir nog andra nivåer vi får nöja oss med de närmaste säsongerna. För det första måste ju publiken tillbaks till Gavlerinken..... det är nog inte många föreningar som kan sikta på guld med halvfyllda läktare. Ett snitt på 6000 är nog ett måste för att sponsorerna skall kunna lockas dit.

Davey_22:

Där är vi ju redan inkl underprestation av mental karaktär.

Att förlänga den fasen med Rönken i flera år låter som spelmässig harakiri...

Redigerad kommentar

Auchinleck: Tror inte de närmsta säsongerna kommer handla om guld. Förhoppningsvis klarar vi etablera oss som mittenlag igen först och främst.

Jobbigt och tråkigt med uppehåll..

BRYNÄS4EVER NR1:
Rönken-hockey tar oss möjligen ur skiten i år.
Är det den hockeyn som vinner guldet åt oss längre fram.
Nej, nej och åter nej.

pjåtor: Skulle vi få två dåliga resultat i den omgången så får vi ta igen de 3 poängen omgången efter i derbyt mot Leksand. Då ska de fan få igen för "Skandalen i Dalarna".

pjåtor: vi får hoppas att hela föreningen inkl spelare att det är otroligt hårt jobb som gäller till sista omgång.

BRYNÄS4EVER NR1: Ja jag kommer hålla alla tummar för att fbk slår dom den 10e och att vi vinner borta mot saik ..tvärtom och det blir skitufft

pjåtor: Ja det är stora frågan , han har ju klart uttryck att bli headcoach
har varit hans mål . Men det kan ju vara en deal han har med Brynäs
Att backa upp Rönken till nästa säsong . Det vet bara dom lärda .
Det blir i allafall spännande , men först ska vi förbi fuskarna,

BRYNÄS4EVER NR1: Frågan är väl om Bulan vill kliva av som headcoach om det slutar bra för Brynäs?

Carl Lejonkräk: Snackade med Melin förra sommaren och till honom
att han var saknad av många Brynäs fans han sa att det bara var för
Brynäs att ringa hehe , Jag har velat han tbx i flera år , Men nu när man ser
Vad bulan gjort på ett fåtal macher så Rönken å Bulan vara jäkligt
spännande . Gillar verkligen förvandlingen av Brynäs .

BRYNÄS4EVER NR1: Svårt. Om Bulan klarar ut den här knipan och spelarna trivs med hsns lite hårdare nypor så ser inte jag något behov av att ta in en ny tränare. Lägg då hellre pengarna på spelare.

Vi måste ha in minst en ersättare för Gunde, han har inte ersatts på långa vägar.

En gris måste in med. En dryg och jobbig jävel att möta men som är guld värd att ha i sitt lag.

Centersidan behöver ses över för jag tycker inte att Nordan passar för Bulans spelidé.

bifhjärta: Ja Rönken och Bulan är nog det bästa för oss, de kan förvandla gråsten till i alla fall granit.

BRYNÄS4EVER NR1: Svårt, ett tag trodde man ju att Melin redan var klar för oss..och jag hoppades på det. Men nu? Nej..vill verkligen ha Rönken och Bulan..

Tränare 15/16 vem ??
Tänkte lufta tankar om vem som ska ta över rodret till nästa säsong.
Beror väl en del på hur detta slutar . Rönken och Bulan kan det vara något
som redning i planerna?? Vad tror ni kära Brynäs vänner ?

1659527 · »