1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742163 inlägg · 7967 ämnen

Tränarfrågan...

Tränarfrågan...
GP tecknade 1+1 inför denna säsong.
Sundlöv tf sportchef, innebär detta att han inte skall vara andretränare längre eller ska han dubblera?
GPs öde avgörs nog under dom sista 7 omgångarna kan man tro.

Sv: Tränarfrågan...
Prosten: Tror att Strömberg från Bofors är en het kandidat till att ta över tränarsysslan i Brynäs IF.

Prosten: Slutspel = helgon.Ingemansland = sådär.Kval = avgå.Missat kval = garrotering.

70 Rodrigues: Strömberg är väl upptagen med Färjestad 04/05? Annars vore han nog ett bra alternativ.

70 Rodrigues: Han kommer att bli 2:e tränare i FBK.

70 Rodrigues: Eller menar du Arne Strömberg,coach för 3kr på 60 talet ? Han passar nog Brynäs plånbok....kostar bara en spade och en wunderbaum.

sylf: Opps, tänkte inte på det!!

sylf: Då blir det väl Pekka Laviranta från Vidsel hockey?

Thelin tror jag skulle bli utmärkt som coach för A-laget!!!! Näslund och Huss hyser allt för stor agg till Brynäs som så många andra guldlirare.

70 Rodrigues: Jag har aldrig hört att Huss skulle hysa något agg till Brynäs, men det är ju mycket möjligt. Vad som sas i Gävle då han slutade var att familjen ville flytta hem igen och att han därför inte kunde tänka sig att jobba i Brynäs. Men som sagt vad som är sant i detta vet jag inte. Jag tror faktist att det blir Kyrrö som assisterar i båset nästa år. Det är bara en aning jag har, och den grundas inte på något skvaller eller så, men han har kontrakt och kan förmodligen aldrig spela mer, så vem vet? Jag vill i alla fall se en ny huvudcoach till nästa säsong. Även om Gunnar är bra, och trevlig så behövs det nya ideer. Jag tycker att man kan vända blicken ned mot allsvenskan och leta efter en tränare där?

« · 388821