Brynäs IF

714639 inlägg · 7953 ämnen

Tränarna säsongen 11/12

« · 1365478 Till forumet


Sv: Tränarna säsongen 11/12
70 Rodrigues: Aldrig att vi får se nån verkstad. Klyschorna kommer att hagla långt in i höst, tills verkligheten återigen kommer ikapp klubben.

arnio: Vilka får vi i semi?
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
MarcusElving: Tycker det känns rätt ok med Tommy. Visst finns det kanske någon man hellre sett, men det finns väldigt många man inte ville se också. Kul att han får chansen, finns ju inget som säger att han är stöpt i samma form som Cz. Hoppas nu bara på Djoos före Tomas Jonsson.
Kan nu bara Sundlöv börja presentera lite bra nyförvärv så kan nästa säsong förhoppningvis bli bättre än denna.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Anders Berg: Flemming ok och så lite nya spelare när vi ändå drömmer

Daniel Sedin
Steven Stamkos
Henrik Sedin
Martin St Louis
Corey Perry
Alex Ovechkin
Jonathan Toews
Anze Kopitar
Henrik Zetterberg
Jarome Iginla
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Anders Berg: Det återstår väl o se. Vill gärna se lite verkstad nu istället för bara en massa snack...
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
... han lovar även en offensivare hockey! DET låter bra!
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Brynäs kommer att "spetsas till på flera håll och kanter". Aha, hoppas det bland annat innebär bättre spelare, spelare med spets!
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Lunkan: Wayne Fleming.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12

Som vanligt låter det bra i intervjuer, vi får väl se hur det ser ut i verkligheten sen. Det positiva är väl att Tommy säger att han vill spela en intensiv och offensiv hockey med mycket skridskoåkning. Men det har vi hört förut, upp till bevis.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Varför så negativa?

Kan det inte bli annan coahning bara för att han varit assisterande till NC?

Vet ni eller tror ni att ni vet hur Tommy kommer att agera?
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Anders Berg: En ny oprövad tränare från de egna leden, vad är tråkigt med det? Vad har Tommy för syn på hockey som inte stämmer med din? Vem vill du hellre se Luckner?
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
"Kontinuitet" = budgetlösningar!

Frågan är om det kunde bli sämre/tråkigare än så här?
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
TRIST SOM F-N!
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Jajjen: Ja... Fast ett halvår innan tyckte samma skribent att Silfverberg var så medioker att inget NHL-lag borde ha draftat honom. Men finalen var en frustrerande match, stor klasskillnad mellan lagen men Leksands defensiva gameplan lyckades. Riktigt lotto. Skönt att åtminstone vinna J18.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Peja: Råder tydligen delade meningar om det.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Jajjen: Fast Silfverberg var ju faktiskt riktigt dålig i finalen. Bra coaching där.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Pettisbif: vet det var därför jag stängde dörrarna till Melin
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Jajjen: Även solen har sina fläckar ;)
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
henke1: Melin och GP har för bara någon vecka sedan kritat på nytt med Gnaget..
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Pettisbif: Bäcklin tycks ha sina brister han också. Referat från J20-matchen mot Frölunda:

"Brynäs tränare Mats Bäcklin såg riktigt less ut med negativt kroppspråk... och måste verkligen ha somnat när han coachade laget. Den enda som ville något i den första perioden i Brynäs var Kalle Johansson, men han fick inte ens lira i första PP... och sedan tog Bäcklin det briljanta beslutet att han skulle placera Kalle framför mål i den andra perioden i PP. Isens minsta kille på den platsen funkar ju skitbra... not. Har stört mig tidigare på Bäcklins coachning ett par gånger... som när han bänkade Jakob Silfverberg i J20-finalen i våras osv. Jaja, whatever."
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
mattiaskarlgren: kommer ju från götet och känner en del spelare i frölundas j20 lag och jag kan lugnt säga att dom inte är något mot våra "topplirare"
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Pettisbif: Håller med dig angående tränarna. All heder till Tommy Jonsson men jag kan inte se honom som huvudtränare nästa år, men jag har svårt att se att det skulle bli en annan tränartrojka än Tommy Jonsson, Tomas Jonsson samt Janne Larsson.

Btw är bara Frölundas j20 grymt bra eller vad sysslar bif med?
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Melin som huvudtränare och Janne Larsson, Tommy Jonsson hade varit min dröm men Melin är ju i AIK så det lär väl bli : Tommy Jonsson-Jan Larsson-Tomas Jonsson.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
henke1: har sagt det förr, så här vill jag att tränar trion ser ut nästa säsong

Mats Bäcklin
Pär Djoos, Janne Larsson
Kommentera

Tränarna säsongen 11/12
Här får vi en tråd där man kan skriva om alla rykten om tränare och allt sånt.
Kommentera

« · 1365478