Brynäs IF

705124 inlägg · 7953 ämnen

Tränarna säsongen 11/12

1369418 · » Till forumet


Sv: Tränarna säsongen 11/12
Zzz:
Tror också Honken kan bli ett bra val..... jag tycker man kan jämföra med Hadelöv, rätt många år sen det fnystes åt hans kapacitet, ansågs inte ha så mycket mer att tillföra. Nu är han bättre än nånsin.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Gurra88: Honken blir ett kanon komplement till Svedberg. Honken har 3-5år kvar i kroppen och riskerar inte att lämna till NHL.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Zzz: Anders Eriksson imponerade igen. Tuff, snabb, teknisk, fantastisk inställning och bäst när det gäller. Fast han blir nog kvar i Växjö om de nu går upp.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Zzz: Ja det får vi innerligen hoppas att han har???
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Zzz: Hellberg hade varit det bästa som kunnat hända, Honken känns mest som nostalgi, tror inte han är bästa alternativet.

Ser just nu helst oskar alsenfelt men han följer väl med Växjö upp i elitserien
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Zzz: Då va det dags för operationsbordet och när jag kommer tillbaka skulle det sitta fint med ett nyförvärv men det är väll för mycket begärt kanske?
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
70 Rodrigues: Ja, men jag hoppas att han har krokar ute för större fiskar.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Zzz: Sant, men som sagt, jag tror att Sundlöv är besviken då det var spelare han ville ha till klubben.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
70 Rodrigues: Fast ärligt talat så är det ju främst Bartley som hade tillfört något. Hellberg är ju ett råämne som kommer att bli en kanonmålvakt, men han är ju inte färdig. Friberg har vi fler av.

Jag hoppas på att Honken blir klar denna vecka!
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Zzz: Jag tror att Sundlöv är grymt besviken så här långt, med tanke på dom som ska ha tackat nej. Jag hoppas verkligen att Värvningsgruppen och Sundlöv har koll på läget så att man längre fram slipper att få höra att "marknaden är död" så det var svårt att hitta bra spelare, dom var för dyra m.m m.m.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
70 Rodrigues: Så länge han inte spikar truppen om en vecka så är jag nöjd. Hoppas han har lite is i magen i år och plockar någon forward från AHL/NHL.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Zzz: Ska bli intressant o se vem det bli?. Nu tycker jag att det är dax för Sundlöv att presentera ett nyförvärv av rang ;-)
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
70 Rodrigues: Synd att det inte blev Djoos. Jag tror att Molin behöver vara ifrån laget något år till och Sjödin är jag osäker på.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Djoos blir kvar i Medelpad, han har tydligen aldrig varit aktuell för Brynäs, han har inte hört ett ljud från dom enligt egen utsago. Det kanske blir Molin som blir tredje länk?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Skönt det! :P Nån som vet om det är nån ny på väg då?
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
70 Rodrigues:
Skööönt:)
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
GävleLasse: Stackars danskar... ;-)
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
70 Rodrigues: HÄRLIGT.. :)
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
70 Rodrigues:

Skönt! :)
Kommentera


Sv: Tränarna säsongen 11/12
sylf: Här behövs inga länkar. Men oroa er inte. :)
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Gurra88:

Ett hett tips:

Tommy Sjödin blir tredje länken!
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Gurra88: Länk?
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Blir Ingen tomas jonsson. Så slipper vi fundera på det. Mest logiskt, tycker han fått sin chans i Brynäs.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Enaranger:
"skribent här då"....... ja visst, men ifall han kan vifta med armarna samtidigt som han skriker så blir han säkert den perfekta coachen... NC har ju fått många glåpord på HS för SIN stil.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
mattias - 74:

"han skriker och idiotförklarar enskilda spelare framför de övriga och nedväderar dom och säger hur värdelösa dom är"

Han skulle med andra ord passa alldeles utmärkt som skribent här då.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12

mattias - 74: "För att? Spelare har en tendens att ljuga menar du?"

Därför att spelare i vissa lägen kanske har en tendens att överdriva saker och ting, utan att fördenskull ljuga.
Och att man därmed bör ta saken med en nypa salt, särskilt med tanke på att vi ju inte fått höra motpartens version om hur det låg till, vilka omständigheterna var osv.
Kan ju t.om vara fullt möjligt att spelaren ifråga fick en välförtjänt utskällning av en iofs uppjagad tränare som tillfälligt tappat koncepterna i stridens hetta.
Ngt som kan förklara uppträdandet men självfallet inte försvara detsamma, om det nu visar sig vara ett återkommande agerande från Jonssons sida.
 

Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Huge:

" Mao: information om tränare som kommer från spelare ska man ta med en rejäl nypa salt "

För att? Spelare har en tendens att ljuga menar du? Om det skulle visa sig att det stämmer då , är det då Jonsson en bra tränare för ett Elitserielag? Jag tycker inte det, om en spelare är " värdelös " som orden var jag hörde Jonsson hade sagt så borde man ta det internt med berörd part och inte gasta i omklädningsrummet inför övriga lagkamrater..
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
mattias - 74: Har svårt att se hur en sån ledarstil skulle ha funkat så pass länge, t.o.m i det danska landslaget.
Finns alltid spelare som av olika anledningar inte gillar en tränare och som självfallet tar chansen att överdriva det negativa om dom får chansen.
Falu IF var väl dessutom den första klubb han tränade och det är väl inte helt osannolikt att hans ledarstil har utvecklats efterhand från att inledningsvis ha varit lite osäker och trevande.
Det var ju trots allt rätt så länge sen han debuterad där som tränare. Men jag tror absolut att det kan ligga lite i din information, med tanke på att han assisterat Bäckman i Danmark.
Han är ju inte direkt känd för att gulla med spelarna och det är mkt möjligt att även Jonsson kan ha en fast och bestämd spelarstil, som av många uppfatta som despotisk och ämnad att skrämma spelarna till bättre prestationer, sas. Kaka söker som bekant maka, och mkt möjligt att Bäckman förordat Jonsson i vetskap om att han får en tränare som inte "gullar" alltför mkt med spelarna.
Men som sagt: allt är bara en spontan uppfattning baserat på det lilla jag har sett och hört om honom som person.
Vilket i ärlighetens namn inte är så mkt, ska villigt erkännas.

Känns heller inte sannolikt att Brynäs, som väl aldrig varit kända för att anställa Bäckmantyper i båset, nu helt plötsligt skulle anställa en slavdrivare som idiotförklarar sina spelare inför ögonen på kollegorna i omklädningsrummet.

Mao: information om tränare som kommer från spelare ska man ta med en rejäl nypa salt.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Huge:

" Känns som en utmärkt lösning, rent spontant "

Det tyckte nog Falu IF när man kontrakterade honom för många år sedan också. En bakant till mig spelade under Jonsson och han är allt annat än bra som ledare om man skall tro honom , han skriker och idiotförklarar enskilda spelare framför de övriga och nedväderar dom och säger hur värdelösa dom är inför övriga laget i omklädningsrummet.

Utmärkt lösning sa bull?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
GävleLasse:
Det är lätt att döma andra. När du själv haft massiva idiotiska argumentationer här inne om sånt som både rör hockey och inte.

Vet inte om du tappat stinget men helt plötsligt har du ryggen fri, tror du, så du kan peka  ut andra här inne. Börjat bli sliten?

Det jag har sagt är följande:
- Att JAG tycker Kahnberg misshandlats av czarnecki som matchat honom uppåt väggarna fel, något som jag tycker han bevisade när han fick förtroende i slutspelet.

-Att jag hellre sett Uffe som huvudtränare, alternativt en lösning tillsammans med Tommy. Dels för att jag är motståndare att man plockar upp en lärling till någon jag tyckt gjort ett sämre jobb. Och dels för att jag tycker något spännande ska hända kring klubben

- Att jag inte förstår varför man inte inser att det är andra spelartyper i ett slutspel. Och jag tror inte att man helt plötsligt, med samma material "nosar på en finalplats"

Vad är det i detta som stör dig så förbannat, eller vad mer tycker jag du jag har sagt för negativt om nästa säsong? Jag har aldrig sagt att det kommer gå åt pipan nästa säsong. Jag har bara sagt vad jag hellre sett för lösning på både ledar och spelarsidan. 

Jag vet inte, men nått är väldigt konstigt.. Jag har ingen avsikt att få bekräftelse här inne för den information jag ger. Men jag vet att det finns de som uppskattar att jag delar med mig av det jag faktikst vet. Men eftersom bemötandet blir så oerhört negativt så får jag väl helt enkelt hålla inne med det.

Om du tröttnat på mig är du välkommen att ta semester, tvingar inte dig att stanna. Men du har absolut ingenting med min vistelse här att göra.

Ge mig gärna en rankinglista på vad som är okej att kasta skit på, du verkar sitta inne på en sådan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Huge: "Jonsson verkar vara mkt social och sprider säkert mkt glädje runt sin person, som det känns."

Ja sist han var här så lyckades han ju utmärkt med det...
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
70 Rodrigues: "Man kan ju undra varför Sundlöv vill ha tillbaka Tomas Jonsson??"

Man kanske vill ha en meriterad och skicklig f.d back av världsklass, som senast coachat backarna i det danska landslaget.
Känns som en utmärkt lösning, rent spontant.
Jonsson verkar vara mkt social och sprider säkert mkt glädje runt sin person, som det känns.
Utöver hans kunskaper vad gäller backsidan.
Det han inte vet om backjobbet är nog inte värt att veta....
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Man kan ju undra varför Sundlöv vill ha tillbaka Tomas Jonsson??
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Gurra88: Hela grejen med att såga totalt rakt över som du gör känns väldigt idiotiskt från din sida. Det ironiska är att OM Brynäs hade ett vinnande lag och vann matcher så skulle du inte ha några som helst åsikter om hur det ser ut i föreningen.

Du är en sån som bara ser till vad A-laget gör på plan resten vet du inte ett jävla skvatt om. Jävligt tröttsamt att läsa ditt gnäll hela tiden.

Du vet INTE hur laget kommer att se ut nästa säsong och du vet inte hur resten av lagen kommer att se ut. I slutändan är det ju inte hur laget i sig som avgör hur pass det kommer att gå utan hur våra motståndares lag ser ut.

Jag är långt ifrån positivt inställd till mycket inom föreningen men jag har i alla fall inte sjunkit så lågt att börja gnälla på saker innan de ens hänt.

Du måste leva ett fruktansvärt patetisk liv och det jävliga är att du försöker dra ner alla andra med dig ner i dynghögen som du trampar i.

Det första Brynäs måste göra för att ta ett steg i rätt riktning är att göra slut med Sundlöv och låta en annan ta vid. Det har jag sagt många gånger och det står jag vid. Men att börja gnälla på kommande säsong en vecka efter att årets serie är slut för vår del känns inte bara jävligt idiotiskt. Det är även totalt onödigt.

Ta semester från hockeyn, gå ut och värm en bänk vid nån fotbollsplan i nån liten småländsk håla och bespara oss från ditt gnäll!!
Kommentera


Sv: Tränarna säsongen 11/12
Jag har nu sätt intervjuerna med TJ och det låter väl ändå som intressant!
Brynäs satsar ju just nu på Egna produkter, och gör man det i resen av föreningen vem är då bättre än TJ? han är uppvuxen med klubben och varit här länge. han kan personerna runt klubben och spelarna som är i den..

Klarar han bara av att utveckla laget så är detta absolut en tränare som följa inom Brynäs mall.


Säger man att man ska satsa på egna produkter och så köper man in en dyr tränare. Inte riktigt rätt signaler? ;P
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
GävleLasse: Det är väl upp till var och en. Men nu pratade vi om att man enligt arnio som supporter inte ska kritisera ledare och spelare i den förening man älskar, de gör ju trots allt sitt bästa.

Lägg ner försöket att vara nå polis här inne. Du tycker precis likadant själv.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Gurra88: Vem bestämmer om man är på rätt nivå? Du?
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
arnio: Varför allt eller inget? vi kan inte ha spelare eller ledare här bara för att de gör sitt bästa. håller man inte rätt nivå har man inte i brynäs att göra.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Gurra88: Ja just det sparka alla Brynäs är sämst, allsvenskan nästa, heja
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Gurra88: Klart att Kahnberg kommer att leverera.. Det såg man i slutspelet nu när han fick både förtroende och fick vara skadefri.

Brynäs har bara två riktigt målfarliga spelare och de i Kahnberg & Silfverberg. Ser ingen som helst anledning till att inte försöka behålla Kahnberg som Elving säger kan lura av vilken back som helst när som helst. Han är en drömspelare och jag hoppas vid gud att Sundlöv förlänger med honom.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
arnio: Nej absolut inte, men vi är supporters. Och vi brinner för det här, vi vill se en bättre produkt. i min mening är en supporter aldrig nöjd, utan man vill alltid bli bättre.

Du är ju inte en supporter, du är ju snarare en åskådare som tycker att ishockey minsann är ett intressant fenomen. Alternativt en social verksamhet där alla får va med, bara man gör sitt bästa.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Gurra88: "Du passar utmärkt i föreningen. Klubben för inbördes beundran."

Alltså jag tillhör inte föreningen. Jag är bara en simpel supporter, jag har inte ens insyn som du har.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Gurra88: "Klubben ska ständigt sträva efter att bli bättre, om det så innebär sparkningar så ska så ske.. Det är ingen jävla social verksamhet..Klubben där alla får spela - bara man gör sitt bästa."

LAGUTTAGNINGAR OCH SPARKNINGAR ÄR VÄL INTE VÅRT JOBB som supporters.
Fast det är klart du är ju lite närmare laget och de ställen där besluten fattas såklart
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
MarcusElving: En till som "lovar" 20 baljor.. Klockrent inlägg.. Kahnberg har haft stolpe ut samt blivit behandlat på ett väldigt konstigt sätt.

MOt ett nytt lyckat år för hans del, var han än hamnar.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
arnio: Du passar utmärkt i föreningen. Klubben för inbördes beundran.

Klubben ska ständigt sträva efter att bli bättre, om det så innebär sparkningar så ska så ske.. Det är ingen jävla social verksamhet..Klubben där alla får spela - bara man gör sitt bästa.
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
arnio: Fast du är mer olika!
Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12

HappyX3: Jag håller med! Kahnberg är Brynäs målfarligaste forward, punkt slut. Han kan lura brallorna av vilken back som helst och skapa chanser från ingenstans, helt själv. Får han till formen och självförtroendet så är han bland de bättre i hela elitserien. Jag är väldigt angelägen om att ha honom kvar. Får han mycket speltid såväl 5 mot 5 som PP så kommer han att göra minst 20 baljor.

Jag tycker att Kahnberg har varit riktigt bra den här säsongen, han har tyvärr inte lyckats producera så mycket mål som man förväntar sig. Men då ska man komma ihåg att han har varit lite skadad och även bänkad (idiotiskt). Det som imponerar är hur han hela tiden har kämpat och slitit trots att inte målen har kommit, det bevisar att han inte är någon diva.

Kahnberg har kämpat för laget, vilken kedja han än har blivit placerad i. Han har varit bästa forward många gånger. Trots att han har haft väldigt lite istid.

 

KAHNBERG SKA VARA KVAR!


Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Gurra88: "Och du är ju värst av dem alla. du sväljer ju precis allt som sundlöv/ cz gör"

Jag är ju Brynäsare, kart att jag älskar både spelare och ledare i Brynäs. Jag är förstås inte nöjd med att vi inte är ett topplag men kastar inte skit på spelare och ledare härinne eller någon annanstans. Jag älskar mitt Brynäs och vill inte att vi ska sparka allt och allaför att köpa ett lag som vinner, jag sågar inte spelare som inte är så himla bra eftersom jag vet att de gör sitt bästa och kämpar för Brynäs.  Jag älskar Brynäs och jag älskar dem inte bara när de vinner.


Men det är klart alla är vi ju olika..

Redigerad kommentar

Kommentera

1369418 · »