Brynäs IF

709932 inlägg · 7953 ämnen

Träningsmatcher 2016

1760630 · » Till forumet


Sv: Träningsmatcher 2016
Charles: Ja det där var en onödig tackling helt klart, inget annat syfte än att skada är troligt där. Pucken är en mil bort och han trycker till ordentligt. Om smällen träffar huvudet eller inte är svårt att se men det är idiotiskt oavsett.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Får hoppas vi kommer undan Luleå matcherna utan skador, verkar finnas många rötägg där

twitter.com/moritzdaniel/status/774624320534503424
den plus hedmans från någon vecka sedan, Bill Sweatt vart väll avstängd det första som hände i Luleå förra året också.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Skrubben: Jo så var det givetvis att det helt enkelt inte fanns plats eller pengar till honom.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Måste säga att det är intressanta uppgifter som Abrahamsson skrev om i plusartikeln om Brynäs. Anledningen till att Andersén inte kom tillbaka till oss var för att han kostade för mycket sett till spelstil. Dvs. en utpräglad defensiv back, som faktiskt är riktigt trubbig i offensiven, men som ändå skulle varit en av dom mest välbetalda spelarna i laget.

Visst hade man gärna bytt bort typ Kilström mot Andersén, men då tjänar säkerligen Kilström hälften så mycket av det Andersén gör, så det hade givetvis inte varit värt det. Därmed var det fullt rimligt enligt mig att Bengtzén gjorde allt för att bryta det kontraktet och istället lägga pengarna på Gunderson.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Powerfade:

Ja, säkert, det var värmning utan hjälm som var grejen. Vi tar ju efter det mesta från NHL inkl liganamnet. Så varför inte värma utan hjälm för att promota spelarna....
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Auchinleck: vore märkligt. Heter ju SHL numera.
Men varför får du för dig det av en värmning utan hjälm?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Senaste matchen Silfverberg spelade i Scandinavium var när han avgjorde mot Frölunda i match 6 på sudden 😀
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Auchinleck: Jag tror han blir kvar ett tag till...
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Värmning utan hjälm, Bäckis.... om ett år i Elitserien?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Mickis: Bara för Bulan boys att anpassa sig och köra ett HÖGRE tempo i genrepet.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Även om arenabolaget ägs av föreningen så tror jag de är väldigt måna om att lösa så att evenemang etc ska kunna köra, de tjänar ju bra med pengar på det.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Chris11: "Förstår inte varför de lägger Malmö-Frölunda, omgång 37 den 17:e september."

Du hade garanterat förstått om du tagit reda på varför...
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Chris11: jag tycker det är skit att Frölunda har en serie match i benen samt spel i chl innan vi möter dem. Jag har en känsla( orkar inte leta fakta på morgonen) av att när vi tidigare år inlett serien mot motstånd som spelat chl så har vi fått det svårt med matchtempot.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Chris11: det är väl mello och sånt skit så att det krockar. Att börja träna med en haltande serie är så dåligt.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Skrubben: håller med. Men, utan att ta reda på fakta, så är jag säker på att det handlar om arena bokningar. Driftbolagen har ju en HEL del att säga till om i arenor som inte ägs av klubbarna.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Chris11: I dubbelmötet mot LHC den 17-18 nov så är den första matchen i omgång 19, den andra i omgång 18. Varför inte bara vända på det så att det är i ordning?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Skrubben: Förstår inte varför de lägger Malmö-Frölunda, omgång 37 den 17:e september. Omgång 37 ska väl spelas som omgång 37 och inte som omgång 1...?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Chris11: Egentligen en riktig skandal att spelschemat kan se ut på det här sättet. Jag ser definitivt ingen vinning för SHL som liga i och med detta, eftersom World Cup börjar samma dag. Att spelschemat dessutom leder till sportslig orättvisa gör det bara ännu mer ologiskt. Frölunda har redan har spelat en match när dom möter oss och det blir ju en rejäl nackdel för oss.
Kommentera


Sv: Träningsmatcher 2016
Kollade på spelschemat och såg att Frölunda kommer att ha en seriematch i benen innan de kommer till Gävle. Gillar det inte alls. + Linköping kan ligga 6 poäng före oss innan vi ens spelat första matchen. Bedrövligt att schemat är lagt så. - Haltande tabell redan i första omgången
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Fan tänk om Blomman skulle nå sin potential i år som skytt och gör typ 15 kassar. Det är även kul att se Jensen näta mycket. Känns som att vi har produktion långt ner i leden i år.
Kommentera


Sv: Träningsmatcher 2016
Någon som har interna poängligan för försäsongen so far?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
honken21: Det viktiga är att vi är ganska förskonade från skador, det bra ut.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Man ska aldrig dra för stora växlar av en försäsong, men Brynäs ger verkligen super-positiva signaler nu. Inte bara att vi alltid hittar vägar att vinna - vi vinner övertygande också. Är spelmässigt bättre totalt sett i alla matcher (med visst undantag mot Almtuna). Alla femmor levererar framåt. Nyförvärven är bra. Skadeläget ljust. Bara att njuta!
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Blomman känns ju riktigt het, och verkar ha hittat målet under försäsongen. Förhoppningsvis får han även utdelning för sitt hårda arbete när serien drar igång.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Brynäsgubbe: 6-9 till fördel för Örebro
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Vilka vann skotten i första? Något otydligt på Brynäs twitter.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Kan man se kvällens match någonstans? Tack på förhand. :)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Brynäsgubbe: "Det enda jag sa var att Bertilsson uppenbarligen har en känning, dvs något i hans kropp säger emot."

Nähädu, försök inte.
Du sa att det är uppenbart att Bertilsson antingen slagit upp sin gamla skada eller fått en ny skada. Inte att det är nåt i hans kropp som säger emot, ex en lätt förkylning eller ett normalt slitage på kroppen och som de flesta spelare i nån form brukar drabbas av just under försäsongen. Eller att man inte vill riskera nåt i onödan i en träningsmatch när man redan har ett brett material att tillgå.

"Varför skulle en annars given back stå över två matcher så nära inpå seriestart?"

Tja, kanske pga den info vi just fått av Ågren, eller vad tror du?
Och din konspirationsteori om att det måste vara nåt som Ågren inte berättar, motsägs väl isf av att han de facto ska spela ikväll.
Eller menar du att man skulle låta honom spela ikväll om det nu var så att han slagit upp den gamla skadan och isf försöker mörka den?
Vad är isf poäng med en sån mörkning? Att lura fansen, eller vadå?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Chris11: helvete, blir första matchen jag missar.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Huge: Det enda jag sa var att Bertilsson uppenbarligen har en känning, dvs något i hans kropp säger emot. Varför skulle en annars given back stå över två matcher så nära inpå seriestart? För att han tycker det är kul? Sluta vara så blåögd. Självklart är det något de inte berättar.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
honken21: den gör inte det. Men någon som är på plats borde ju kunna vara snäll och livesändning via facebook
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Brynäsgubbe: Ja, jävlar vad "uppenbart" det var att Bertil enligt din soffbedömning antingen slagit upp sin gamla skada eller åkt på en ny dito.
Försökte du bara SPELA dum, eller?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Upprepar: Ingen som vet om matchen sänds ikväll?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Skrubben: Case closed. Gillar verkligen det jag hör han säga, med tunn trupp finns inte dessa möjligheter, här kan man nu se till varje individ och dennes historik. Hoppas verkligen Bertil håller, han kan ju vara riktigt jävla bra och underhållande:)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Carl Lejonkräk: Det kommer aldrig att hända....jag har inte gnällt.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Powerfade: Pudeldags. ta tillbaka gnället och be fan om ursäkt!
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Skrubben: Ågren. Där är rätt man på rätt plats. Helt klart den viktigaste värvningen vi gjort.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Så här säger Magnus Ågren:
"Till denna säsong har vi en bred och jämn trupp och det gör att vi kan vara smarta. Och det är vi. Vi kan vila spelare och jobba på ett bättre sätt. Det ger oss fördelar under säsongen. Simon är det inga problem med. Men, naturligtvis känner vi till hans historik och därför jobbar vi med honom med utgångspunkt från det. Det är smartness inget annat. Samma sak med Fälth. En äldre spelare som vi kan jobba med utifrån det perspektivet. Truppen ser bra ut och spelarna trivs det är min uppfattning, säger Magnus. Det finns väl inget lag vi behöver vara rädda för denna säsong."
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
jorgens3: Men han var uppsatt för spel nu senast mot Skansen men stod över. Men vi får se... HAN vore väl den förste att mörka skador för han vill ju spela. Det kanske är det som har varit ett av hans problem, han biter ihop och lyssnar inte på kroppen så när skadorna kommer så blir det lång frånvaro istället för att han missar nån match.

En målskytt blir man av att ha gjort många mål i sin karriär. Det är precis samma sak när man får stämpeln som skadebenägen.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Huge: Du måste lära dig att skilja på gnäll och oro. Du som brukar efterfråga nyans borde vara den första att visa att du besitter den förmågan ;-)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Powerfade:Så här sade Simon efter dagens träning. Jag har inga skadeproblem att prata om. Det var länge sedan vi bestämde att jag inte skulle spela alla träningsmatcher. Jag tänker dock spela mot Djurgården nästa vecka.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Powerfade: Kolla på alla andra lag hur mycket känningar och som står över här och där under försäsongen.

Bertilsson kör i vanlig tröja idag redan men vissa hade ju velat se han i FBK eller nå annat lag!

Bertil har sett otroligt bra ut på träningarna och glad Bengtzen skrev kontrakt, så klart han hade skadehistoriken med i tankarna när han skrev kontraktet.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Powerfade: "Så du tycker att det är komiskt?"

Ja, jag tycker att det är komiskt alla dar i veckan att börja gnälla över ett beslut innan man tagit reda på anledningen till beslutet.
Oavsett vad det gäller.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Huge: Bertilsson tränade i svart tröja. GD har intervjuat Magnus Ågren angående Bertil och truppen i helhet. Kommer senare idag.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Powerfade: Så du baserar ditt krav på att Bertilsson verkligen borde kunna spela fullt ut idag, på att man faktiskt borde kunna begära det?
Vore det inte bättre att först ta reda på VARFÖR han inte kan spela och SEN bestämma sig för om man ska gnälla over att han tillåts spela eller beordras att vila?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
mk: Jag tror inte att man hade varit så hemlig om det bara gällde en förkylning. Visst är det som du säger att han inte spelat kontinuerligt på länge. Men nu har han spelat ett par träningsmatcher som inte varit speciellt fysiska.
Du tycker inte att man borde kunna begära att han håller för det? Hade han spelat 10-15 seriematcher så hade jag kunnat hålla med...Om han inte håller för den här mjukstarten. Hur ska han då hålla när det matchas intensivt? Överlever han en doubleheader på en helg?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Brynäsgubbe: Nej. Luleå, Linköping, Karlskrona och Färjestad bara.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2016
Har Brynäs varit?
Kommentera

1760630 · »