1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736388 inlägg · 7967 ämnen

Tyler Arnason

Sv: Tyler Arnason
Lilljanne:
Insamlingen var ett mycket bra initiativ, det ska Jon och Peter ha all heder för. Tyvärr tyckte jag den sköttes amatörmässigt och det har jag berättat för Jompe: Själv skänkte jag 2.000 kr och fick inte ens ett tack.

"Ska man behöva det?", tycker säkert någon. Ja, säger jag. Finns nog inget som driver människor så mycket som fåfänga och önskan att synas. Jag föreslog t ex en presentation med en tio-i-topplista för de största bidragsgivarna på BIFsupports hemsida. Tanken med det är naturligtvis att Lilljannes Rör skulle se att Benkes Rör hade skänkt 10.000 kr och därför skulle lägga 12.000 bara för att knäcka konkurrenten. Simpelt? Javisst, men så tror jag att det fungerar.

Vid slutet av säsongen skulle sedan den som skänkt mest få ett pris och bli utkallad till mittcirkeln på Gavlerinken och ur Tommy Sjödins hand till publikens jubel få ta emot utmärkelsen "Årets Brynässupporter" eller liknande.

Nu blev det ingenting: Hade jag varit smart hade jag istället lagt mina pengar till 1500-klubben och fått en plakett i Gavlerinken och det säger jag utan att skämmas att det hade jag varit j-vligt stolt att kunna skryta med bland mina vänner vid mitt nästa besök på Gavlerinken.

Visst, det här är kritik, men jag är full av beundran för den insats Jon och Peter gjorde: Mer sånt av oss alla supportrar så kommer vi tillsammans att ta Brynäs tillbaka till den plats där vi hör hemma - i toppen.

westerlind: Självklart är det som du säger: Fåfänga och andra låga instinkter styr oss (fast mest ickebrynäsare). Jag är med i 1500-klubben och visar matchprogrammet med mitt namn varje gång nå´n hälsar på. Varje gång! (Morsan börjar tröttna.) Och visst kan allting bli bättre men huvudsaken var initiativet till insamlingen. Det är nog det mest hoppfulla som hänt klubben se´n -99.
Klubben är dess medlemmar och det är därför t.ex. lag som aik kommer tillbaka förr eller senare. Om företag och andra fattar hur viktigt Brynäs är för så många, blir det genast intressantare att vara med och satsa.

Lilljanne: Arnason skrapade ihop 55 poäng i ett av ligans sämsta lag, en bra prestation fullt i klass med Modin, Morrison, Jokinen, Bröderna Sedin mfl. Han kommer att bli en kanonförstärkning! Du antyder att det inte skulle vara en seriös värvning, utveckla gärna det resonemanget och definiera vad du menar med en seriös värvning.

JanT: Arnason blir säkert Brynäs bästa spelare. Så visst fan är han seriös till skillnad från den tidigare budgetvärvningen från NHL. Vilket annat år som helst hade han varit årets värvning i ES. Men när konkurrenterna värvar från topp 5-lagen så är det inte alls säkert att det räcker. Och han ensam kommer inte att utgöra skillnaden mellan Allsvenskan och Elitserien. För det krävs att hela laget börjar fungera.

www.chicagoblackhawks.com/team/players.cfm?section=main&player_id=36137

Liten faktaruta om Arnasson,gillar tydligen att kolla på TV......BIF får väl sponsra grabben med en digitalbox!!Men han kommer väl hit för att lira hockey kanske

« · 445792