1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742307 inlägg · 7967 ämnen

Värvningar inför 15/16

Sv: Värvningar inför 15/16
Huge: kör du på sedvanliga "det är inte vad jag skriver som är relevant, det är min intention när jag skriveR" :> Bestäm dig. Det du skriver är det vi dömer dig utifrån, inte vad du nu tänkt. 

Davey_22: Jens Olsson i Malmö är en bra back måste jag säga.

Bifbiffen: Kempe är individuellt sett minst lika bra som Sweatt om man ser till helhetsbilden, om inte bättre.
Sett till hela femman och att Sweatt är inspelad sen länge så föredrar jag dock honom istf Kempe, om jag måste välja.
Jag skrev dessutom "om inte ett bättre alternativ", dvs ungefär jämnt skägg mellan de båda.

honken21: Fattar verkligen inte heller varför det är sån panik. Nyförvärven kommer. 

Fattas bara att Brynäs släpper ett aprilskämt på onsdag...

Hähä, nä då. Tror Bengan har koll. Varför rusha? Det kommer, det kommer...

Auchinleck: Å nej! Det är 100% motståndet som inte orkar svara upp lika väl...! 😉😂

Redigerad kommentar

bradberry:

Verkar som att SAIK höjt sig ett snäpp till, eller... 😎

Orka bry sig om nån jäkla Norrbagge.. 

bradberry: Stämmer ;) 

Djurgården eller FBK blir det nog för honom..

Huge: "Gick det att missförstå"

Ja eftersom du skrev detta raden under:

"Sweatt försvinner: Kempe en fullgod ersättare, om inte ett bättre alternativ än Sweatt."

Helt plötsligt ett bättre alternativ än Sweatt. Har du ens koll på vad du själv skriver?

Klart det är Brynäs det handlar om. Flickvännen och barnen bor i Stockholm och Patrick spelar i Brynäs, inga konstigheter ;)

MatteB: Jag tolkar din smiley som att du inte vet något utan bara skämtar typ...? MrMadhawk brukar sällan ha fel.

Lutar åt Jurtjyrkogården då för Thoresen...

MatteB: Din översättning var ju helt obegriplig och pekade inte mot FBK annat än att just namnet FBK nämndes.

Carl Lejonkräk: Tyckte att jag skrev det nyss. Enligt den länken verkar FBK närmast

SWEATT: Tror Thoresen hamnar i Djurgården. Kempe, där har vi en chans.

StefanMedS: Enligt mig är det Brynäs det handlar om ;)

MatteB: Enligt MrMadhawk handlar det om Djurgården!

Huge: Allt går att missförstå med lite god vilja.

Och ofta kombinerat med dålig läsförståelse. Dock inte alltid nödvändigt 😂

MatteB: Varför verkar FBK närmast???

Zappaholic: FBK verkar närmast. 

Om man översätter länken så står det så här i slutet: Enligt de senaste ryktena, Thoresen borde ha beviljat för nästa mästerskap med Färjestad. Han hade spelat i Lugano under 2008/09 får 71 poäng i 55 matcher.

Räknas Gävle som storstad?

Bifbiffen: "Så hur vill du ha det, är det bäst att Sweatt stannar eller att han byts ut mot Kempe?"

Kan du inte läsa innantill?

"Sweatt blir kvar: det bästa"

Gick det att missförstå?

Rykten säger att Thoresen hamnar i en storstad.

Charles: fast detta låter ju inte lovande "– Som jag förstått det vill han endera spela i en klubb i en storstad eller i Schweiz. "

6-1 till saik nu

Bifbiffen: Spelar det roll exakt hur Huge vill ha det? Bättre om BZ får som han vill med sina värvningar.

TobiasR: om du menar om Thoresen så står det på Hockeysverige

h4llon: Vart har du läst detta?

Huge: "Sweatt blir kvar: det bästa
Sweatt försvinner: Kempe en fullgod ersättare, om inte ett bättre alternativ än Sweatt."

Så hur vill du ha det, är det bäst att Sweatt stannar eller att han byts ut mot Kempe?

Redigerad kommentar

Bifbiffen: "Bra! Så har du helgarderat dig ifall Sweatt blir kvar! Snyggt."

Garderat mig? Hur då?

Jag resonerar utifrån ett tänkt scenario:

Sweatt blir kvar: det bästa
Sweatt försvinner: Kempe en fullgod ersättare, om inte ett bättre alternativ än Sweatt.
Om Sweatt blir kvar och Kempe ansluter: jack pot!

"Jag skulle inte ens tänka tanken att byta Kempe mot Sweatt."

Nä, det förstår jag.
Tror inte BZ skulle tänka tanken att rådfråga dig heller.

Carl Lejonkräk: SÅ ser ett backskott från blå ut. Watch and learn Djoos

Huge: Exakt han rör sig i puckens riktning initialt. När det blir en touch är han borta. Inget att göra åt.

2-1 rödhökar!!

bifhjärta: Knappast en tavla av Alsenfelt, pucken styr på Rönnberg.
1-1 nu efter en indianare i MIF:s zon.
Hur ska det här gå?
Jag tror på Leksand jag....

bifhjärta: MIF nästan från rödlinjen, hahaha Ahlsenfelt

Alsenfelt ÅRETS tavla =)

KOM IGEN NU RÖDHÖKAR!!

Huge: Bra! Så har du helgarderat dig ifall Sweatt blir kvar! Snyggt. Jag skulle inte ens tänka tanken att byta Kempe mot Sweatt. Oerhört nerköp. Fullt okej för att ersätta Brodin dock

h4llon: Ja, Thoresen vore isf en drömvärvning som låter för bra för att vara sann.
Om det nu blir SHL för honom så ligger nog Djurgården tyvärr bäst till, skulle jag tro. Dom rensar också rätt så bra och måste ersätta bl.a Micke Samuelsson.

Zappaholic: undra vad luleå värvar då? Med minecraftmiljonerna?

Ni som dömer ut BZ och klubben för det inte händer något just nu är ju för söta. Bz har gjort sin mediala groda med att trött prata om att ligga lågt och smälta i 10 dar bla...bla... Det är väl helt självklart att vår sportchef jobbat ganska länge med laget och att 50-70% av kommande nyförvärv är helt klara eller väldigt nära klara. Att det inte presenteras finns det ju orsaker till.

Om de spelar slutspel t.ex. så är det ju praxis att man väntar tills de är färdiga.

Det enda som är lite annorlunda är att BZ verkar snuvat media på upplysningar för det är ovanligt tyst vad gäller rykten. Tolkade det dock som att Abris i AB vet mer än han skriver. Kanske något så ovanligt som en murvel med kurage...?😃

h4llon: Thoresen vore en våt dröm. Han går väl till SAIK.

alwenm: håller med men om det är sverige är det minst jobbigt med SAIK.

Läser på diverse ställen att Thoresen kommer presenteras för en svensk klubb snart. Bengtzén har lovat en bra värvning. Med mycket fantasi, mycket jävla partiskhet och eskapism som går på helspänn; dreglandes som Pavlos hundar hoppas jag! WEEHOO!

Om honken nu får gå, som han förmodligen gör, vem ska ersätta honom tror ni? Kanske vore rimligt att göra en Färjestad och ha två riktigt bra målvakter som ska slåss om första? Eller satsar man På felix?

h4llon: ska vi tappa bill så vill jag att han hamnar utanför Sverige! Inte kul å se han rada upp friläge efter friläge mot stackars starky

alwenm:mycket bra. inte heller omöjligt. i brynäs är han garanterat en bärande spelare. tror han är tillräckligt bra för det i SAIK också men mer garantier i brynäs. vore trist att tappa honom till SAIK. ska vi tappa honom till någon klubb är det SAIK dock. 

Huge: men hur skulle det låta om både sweatt och kempe bär brynäströjan 15/16??

SWEATT: Om nu Kempe blir ersättare för Sweatt så har man gjort ett bra byte, vill påstå att förstafemman isf blir snäppet bättre.
Kempe är inte lika snabb på rören som Sweatt men känns mer allround i övrigt.
Har ett bra skott och näsa för målet, känns även lite mer irrationell än Sweatt, lite åt Rödinhållet. Gråter iofs inte blod om vi behåller Sweatt heller....

Clarence: Skulle Brynäs vänta med att presentera sin förlust av hänsyn till SAIK menar du?

alwenm: "kommer snart ska du se.... "Tack för de här 2 åren i brynäs, Bill sweatt" - Bill har skrivit på ett 2-årskontrakt med Skellefteå AIK. En riktig booooooooom (!)"

Det tror jag med. Sweatt går säkerligen och troligen till SAIK. Tystheten kring hans vara eller inte vara beror nog bara på att SAIK fortfarande spelar.

« · 1676678 · »