1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742318 inlägg · 7967 ämnen

Värvningar inför 15/16

Sv: Värvningar inför 15/16
Huge: kör du på sedvanliga "det är inte vad jag skriver som är relevant, det är min intention när jag skriveR" :> Bestäm dig. Det du skriver är det vi dömer dig utifrån, inte vad du nu tänkt. 

honken21: Vi har nog med norrmän i laget redan.

Huge: Sluta måla in dig i hörnet nu, du har färg upp till öronen.. Om Brynäs så skulle värva tillbaka Simon Skoog skulle du hylla det. Skärpning!

Huge:"Om nu Kempe blir ersättare för Sweatt så har man gjort ett bra byte, vill påstå att förstafemman isf blir snäppet bättre."

så lät det innan. Nu låter det såhär:

"Sett till hela femman och att Sweatt är inspelad sen länge så föredrar jag dock honom istf Kempe, om jag måste välja."

Återigen. Vet du själv vad du skriver?

Zappaholic: På allsvensk nivå o mot sämre motstånd - Ja. Men i SHL, njaaa tveksamt!

Bifbiffen: Ja, jag är nog lite kluven angående Kempe kontra Sweatt.
Båda funkar bra, Sweatt är inspelad men tror att Kempe är minst lika bra när han fått chansen ett tag.
Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig en aning efter att ha fått fundera lite mer på saken. 

Pettisbif:30+ också. Gjorde väl inget större väsen av sig i SSK?

Zappaholic Gillar Jens Olsson. Men ser inte vart han ska få plats om vi behåller Ekund. Börjar redan bli lite crowded på backsidan tycker jag.

h4llon: Jag menar inte att Jens Olsson är en drömvärvning. Tycker han varit bra i matchserien mot Lyxfällan.

h4llon: "Det du skriver är det vi dömer dig utifrån, inte vad du nu tänkt."

Och om jag först skrivit nåt som jag egentligen inte menat och sen förklarat vad jag velat säga, då dömer du alltså utifrån det första?
Låter klokt, hörrudu...

Lika klokt som när du dömer CZ utifrån en tillspetsad rubrik, och när han förklarat vad han velat säga så fortsätter du döma honom utifrån det han inte sagt i en felaktig rubrik.
Låter också klokt....

Huge: Tycker helt klart man kan få ändra sig om man känner att man kanske skrev lite förhastat. Eller vad säger ni, munkas och bifbiffen. Hellre fria än fälla 👍😊

honken21: Japp, många spelare har ju inte ens spelat klart sina säsonger. Jag förstår inte varför somliga redan har blivit otåliga här inne, det är inget konstigt med att inte ha offentliggjort något nyförvärv i slutet av mars. Om Brynäs inte har offentliggjort något nyförvärv om 2 månader kan paniken däremot med rätta infinna sig.

Redigerad kommentar

Huge: lägg av nu.

saik leker med lhc... Vårat Brynäs stog upp så mycket bätttre👍

h4llon:

Märks att du är ny här. :)

Huge: Tillspetsad rubrik? DET ÄR ETT JÄVLA TALMINUS. Jag måste köra caps så du förstår. Det är ingen jävla rubrik.  Han har SAGT det. 

Tänk dig att för första gången stå framför ett lag som kan vinna SM-guld, säger han till NWT. 

www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/niklas-czarneckis-passning-till-brynas/

Det är HELT okej att ändra åsikt. Men vad för ny information har du fått sista dygnet om Kempe som fått dig att kovända? Har du inte fått ny information LÅTER din kovändning som ett jävla dåligt argument för att INTE ha fel. Och du verkar ha svårt att erkänna dig besegrad, vilket man märker när du vinklar historier till din fördel mest hela tiden.

h4llon: Lugna dig lite. Du vänjer dig snart vid Huge ;-)

När jag tittar på Malmö-Lif förstår jag varför lif fått kvala😂😂

Peja: Bengan har ju klart med flera spelare enligt Sportbladet. Dom brukar ju ha rätt. De inblandade spelarna kanske inte har avslutat sina säsonger ännu? Vi får helt enkelt veta så småningom. Vissa härinne verkar ha lika litet tålamod som småbarn på julafton...

Skrubben: Man vill ju börja öppna paketen under granen. Se om man fick det man önskade sig.

Eller så blir man besviken: man står där med de begagnade skidorna man fick, och grannpojken glider runt med nya pjäxor och skidor med ett fult hånfullt leende på läpparna.

Redigerad kommentar

Zappaholic, Johan Norrström: haha skönt! tack.

ser ni också på "Battle of the Fuck Ups"? Stackars fansen. Kul som fan för oss utomstående. Hoppas att LIF vinner till slut. 

Skrubben: Jepp, och man skulle kunna se det som ett styrketecken att väldigt lite av det som sker i klubben verkar läcka ut. 

Hoppas Malmö håller det här nu och vinner nästa match! Skulle bli en förbannad skön vår/sommar! Se till att skiten ska ut, Malmö!

Redigerad kommentar

h4llon: Har du helt missat vad CZ sagt, efter den där rubriken?
Han förklarade att rubriken inte återger det han velat ha sagt, knappast första gången murvlar tar chansen att sälja lite extra med tillspetsade rubriker som nästan återger sanningen.
CZ förklarade klart och tydligt vad han menade: att han för första gången fick chansen att på allvar slåss om guldet i ett lag som av tradition alltid varit med i toppen. Och att det inte var avsett som kritik mot Brynäs eller att Brynäs aldrig skulle kunna vinna guld.

Och som jag redan påpekat: helt Ok att ge honom en känga för ett klumpigt och oövertänkt uttalande som han naturligtvis ångrat, men att fortsätta döma honom för rubriken och inte för det han menat är ju bara löljligt.

Angående Kempe så är det knappast en kovändning att gå från min ursprungliga åsikt att han känns ngt bättre än Sweatt, till att dom i stort sett är likvärdiga.

Och vem brukar erkänna sig besegrad i en debatt som gäller åsikter och tyckanden?
Har inga som helst problem med att erkänna att jag haft fel, om jag blir överbevisad i sak och när det gäller konkreta faktasaker.

Huge: Lika många gånger som jag lagt ut en uppställning lika många gånger är du enögd.

Kan du erkänna att du har fel?? Det var verkligen något nytt.

Redigerad kommentar

Pettisbif: Om Huge kan erkänna att han haft fel kanske du kan sluta skriva laguppställningar? ;-)

Zappaholic: Det kan jag absolut göra. Men allt jag skriver är faktiskt inte bara uppställningar. Men allt Huge säger är aaa ni vet..

Zappaholic: låt pöjken skriva uppställningar. Vad vore hs utan dem?

Rumpelstiltskin: Vill du ha så många sydsvenska lag i SHL?

Vill ha fler poddar med BZ hade varit intressant att höra några av spelarna och Bulan också

vi var ju överens med Patrick Cehlin tidigare. Gillar vad jag sett från honom i Leksand. Vad tror ni det kan finnas för anledning till att han bara ville ha kontrakt säsongen ut? NHL känns inte troligt, det är för tidigt. NLA eller KHL-kontrakt? Jo antagligen. Hoppas han på att Djurgården ska plocka hem honom?

h4llon: Cehlin platsade väl knappt i AHL så NHL & KHL är givetvis helt uteslutet för honom. Han är en utfyllnadskille på SHL-nivå, märks att han kan briljera mer mot allsvenskt motstånd. Bör ej vara av intresse för Brynäs efter värvningen av Mannberg.

Peja: okej. Han var ju skadad rätt mycket. Well, det är väldigt troligt att jag överskattar honom å det grövsta. Tycker han är rapp och har ett bra skott. 

h4llon: Mest troligt att Cehlin återvänder till Djurgården oavsett om Leksand åker ur eller blir kvar i SHL. Dom har väl av tradition alltid jobbat extra hårt för att få hem spelare som dom fostrat, typ Brodin. Är nog dessutom lättare för storstadslag att locka hem "gamla" spelare jämfört med landsortslag som försöker locka hem "gamla" spelare. Storstan med alla möjligheter drar förstås lite extra, inte minst när det gäller det sociala och familjens möjligheter.
Här har väl ex Djurgården alltid haft en fördel, som det känns.

Clarence: Vilket lag som helst, förutom läxsand! Hellre Skåne än Dalarna..

Rumpelstiltskin:

Det är ju lite kluvet det här med Leksand. Ena sidan av mig älskar att se leksandsupportrarna lida. Fast samtidigt skulle jag sakna derbymatcherna något enormt om de skulle åka ur SHL.

Huge: absolut. Klart man får. Vad tog det? 5 minuter. Kan ju också vara lämpligt att man har koll på vad man skriver innan man drygar sig i frågan.

Bifbiffen: Ojdå, Mr Perfect som alltid har koll på vad han skriver och aldrig formulerat sig på ett sätt som kan missuppfattas, uttalar sig.
Är det inte drygt att mästra andra när du själv tvingats förklara dig i efterhand ett otal gånger, typ?

Tycker ni ska lägga ner ert tjafs. Orkar snart inte läsa allt dravel.

Huge: bara bra att veta att du inte har koll på vad du skriver i din iver att vara dryg. Ingen nyhet dock

Bifbiffen: Att anklaga någon för att vara dryg är ett personangrepp. Tycker din ton är tråkig...

Zappaholic: kan vara bra att ha koll på vad man skriver säger innan man ifrågasätter någon med att inte kunna läsa innantill?

Timrå-killen Persson gör en NZ och samtidigt kvalificerar sig till SM i floskler.
Jo, FBK ser verkligen urstarka ut med dessa förvärv....eller inte.

Huss: Nä, inte så imponerande. Jag har iofs inte sett så mycket av Johan Persson, han kanske är bra? Ett lag som däremot gjort riktigt fina nyförvärv är Dif. Först Brodin, Hultström, Sallinen och nu ev Thoresen. Riktigt bra.

munkas: Jo, men å andra sidan var de en humla förra året. DIF var smarta nog att kriga som djur under hösten för att skrapa ihop tillräckligt med poäng mot loja slutspelskandidater. Sen när alla (nåja..) drog upp tempot under vinter/vår så såg man hur dålig trupp de egentligen hade.
Förvärven i sig är bra, precis som du skriver, men de är livsnödvändiga med en sådan tunn trupp från start.

Redigerad kommentar

munkas: men brynäs värvningar då? Dålig fart på dem.

Huss: Thoresen är en riktigt bra värvning.

70 Rodrigues: Jo, han är en bra ersättare för Samuelsson.

Fan också, hade verkligen hoppats på Thoresen...Nu hoppas jag väl på Kempe eller Bergfors, helst båda. Kom igen nu BZ!

Vad är det som tar sån förbannad tid med sweatt? Kan det vara så att han väntar tills SAIK spelat klart å väljer det laget som erbjuder mest cash? För Skellefteå lär ju inte börja förhandla med honom under slutspelets gång.

TobiasR: Thoresen är bra men börjar bli till åren. Både Bergfors och Kempe är mer i sin "prime".

« · 1676678 · »