1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742581 inlägg · 7967 ämnen

Värvningar inför 15/16

Sv: Värvningar inför 15/16
70 Rodrigues: Du har alltid egna val. Välj att skita i allt som rör Brynäs. Det enda du gör är att vara sarkastisk mot Brynäs.

bifhjärta: Ville Brynäs ens ha kvar Granis? 

Chris11: Överlag mer killar här på HS. Killar mognar betydligt senare än tjejer. Så säg en åldersgräns på 25. Jag själv är 29.

h4llon: Det är nog därför Sunken låg högt upp i listan när andra spelare/ledare fick frågan vilken spelare dom helst ville se i sitt lag..

Peja: ...då är det onödigt att spekulera. Synd om Minecraftägaren då att han inte kan bli ännu mer stenrik med hjälp av ett lönetak....

Pettisbif: anmält för vad? Då anmäler jag ditt inlägg nu också.

Pettisbif: Så kan det vara. Du kör dina laguppställninga o jag kör mitt race😃

Peja: Merparten härinne ville det iallafall, men det kommer väl ingen erkänna.

alwenm: Du gör dig "rolig" på min bekostnad..! Vilket jag börjar tycka är jävligt drygt.

bifhjärta: Nä, inte alls. Minecraftägaren kommer inte att bli ett dugg rikare om Luleå går med 30 miljoner i vinst. Däremot kommer NHL-klubbens ägare att bli 30 miljoner rikare om klubben går med 30 miljoner i vinst. Det är en väsentlig skillnad. Vad ska SHL-klubbarna göra med vinsten om de inte får återinvestera den i spelartruppen? Hur ska de motivera sig att dra in större intäkter om de inte får använda dessa till att förstärka laget? Nej, lönetak i SHL låter som en konstig idé i och med att föreningarna i sig inte drivs i vinstsyfte. 

70 Rodrigues: Jar jag den senaste timmen eller har jag under dagen lagt ut nått om laguppställning?? Läs mina inlägg.

Pettisbif: okej så vad tycker du jag gör fel som inte passar herrn? Om det är för att jag skämtar så ber jag så hemskt mycket om ursäkt!

Peja: samtidigt är det fritt fram för en miljardär att rensa alla andra lag på toppspelare och köpa sig en titel för pengar i Sverige..utan ett lönetak. Kul om shl blir som topp 3-4 i Premier League....spännande!!!

Chris11: Är du ett äkta Brynäs fan så borde du veta själv vad du gjort för fel. Om inte, tragiskt! Be inte om förlåtelse om du tänker göra om liknade misstag. ÄLSKA VÅRAT BRYNÄS I MED OCH MOTGÅNG!

Pettisbif: okej du, ursäkta mig. Inte bara jag som tycker att det är lustigt när det ploppar upp en laguppställning varannan gång du gör inlägg här på HS

Pettisbif: Sista orden för mig. SLUTA VARA NEGGO OCH SLUTA HATA. ÄLSKA MER, VAD ÄR NI RÄDD FÖR? ÄLSKA MER....

Pettisbif: Nä, bara det är ju helt jävla underbart😃

Kanske systrarna Abbot är på väg till "farmarlaget brynäs "

Pettisbif:

Ni kan inte fortsätta denna intressanta diskussion via PM?

Pettisbif: Haft en dålig dag? Tagga ner lite.

kom ihåg att ni inte är leksand-fans. tänk på det i två minuter, och bara det i två minuter. mår ni bättre nu?

h4llon: *svävar på moln*

Pettisbif: okej jag tror inte riktigt jag hänger med här. Vad har jag sagt som får dig att tro att jag inte älskar brynäs? Vad har jag gjort för fel då? för enligt dig så är jag ingen brynäsare om jag inte förstår och jag förstår inte ett ord av vad du skriver.

Rumpelstiltskin: bra. hur är det där uppe? lirar du på banjon och röker en cigarr? här nere är det också rätt bra. man får föra in saker i kontexter. det suger att Sweatt lämnar men tough shit. att alla är så brutalt mycket mer negativ än jag gör att det är enklare att hantera det. 

Pettisbif: hahahha, pettisbif, kung! Tagga ner nu, jag ser ingen som hatar

Pettisbif: I HAVE A DREEEEEAM THAT ONE DAYYY..

h4llon:

Mycket bättre.

Sedan vore det ju en bra ide att vänta med att såga lagbygget tills det åtminstone är färdigt. Jag tror nog att Bengtzen mycket väl kan bygga ett starkt och intressant lag till nästa säsong.

Johan Norrström: Det tror jag också. Hans historik talar till hans fördel. Folk verkar helt ha glömt att det är kutym att vi plockar in allsvenska spelare från exempelvis Almtuna och Mora under säsongen vid skador (har läst mycket negativt om att vi BARA värvar från allsvenskan, duh). Det är bara mars än så länge (en timme till iaf). för inte allt för länge sedan var jag iaf rätt nöjd med att bli förnedrad av FBK i en kvartsfinal. kanske en del tillkommit sista 5 åren? vad vet jag. 

Redigerad kommentar

Johan Norrström: För en motorsågsfantast gäller det väl att ta tillfället i akt. När lagbygget är färdigt och eventuellt ser bra ut går det ju inte att såga, väl? Eller, just ja... 

Johan Norrström: kan säga såhär, jag VET att Bengtzén kommer att bygga ett slagkraftigt lag till nästa år!

Naivt tänkande !!

Artikel imorgon:
Tänk att för första gången spela i ett lag som kan vinna guld.

Nä så är det givetvis inte. KHL för pengarna eller Saik för det sportsliga kändes rimligt. Istället genomtråkiga Minecraft-Luleå. Måste handla om extrema summor i månaden för det bytet.

h4llon:

Brynäs värvade ju dessutom både Ekholm och Gunderson från allsvenska klubbar. Resten är som man brukar säga historia.

Bifbiffen: "Tänk att för första gången kunna skjuta en sextontaggare direkt från badrummet."

Johan Norrström: eller hur. John Henrion hoppas jag på från Asplöven. Min Happispolare är förtjust i honom. Han brukar ha generell koll.

h4llon: Vi får heller inte glömma att inget är bekräftat med Luleå flytten heller.. Glöm inte det!

bifhjärta: Lägg av nu!
Jag försvarar inte Pettisbiff och hans många olika lag förr.

Han lade upp laguppställningar, andra spyr galla över laget, och fortsätter HELA TIDEN !!

Men om Ni inte har märkt det, så har han ändrat på sig. Hur vore det om vi skulle häckla en skribent för vad denne gjorde förut?

Det är dags att visa varandra lite vanlig hyfs. Vissa tycker att Sweatt är en svikare, andra tycker inte det. Så är det kommer alltid att vara.

Är säker på att Bz hanterar pengapåsen på bästa sätt.
Att släppa Sweatt var rätt beslut, i längden. Ganska säker på det.

Peace Brynäsbröder😀😀😀

Pettisbif: Skönt, då kanske man slipper dina meningslösa laguppställningar som enbart existerar i fantasin.

Rumpelstiltskin: läste på annat håll att det var samma skribent på Norran som sa att Pesonen var klar för Lule. tror tyvärr det stämmer dock. 

h4llon: Får hoppas att den där jä*eln mytar igen då va ;)

Bz i GD-intervju. Säger sig skita fullständigt i att det tar tid bara det blir rätt. Verkar inte känna någon press att presentera någon och säger sig ha kontroll på situationen och många trådar ute...

bradberry: Ja fast väntar man för länge så försvinner de vi vill ha

vi får ersätta Sweatt med Mark Arcobello eller Brandon Kozun 

Vilken jävla låg nivå det varit här ikväll då.

Är väldigt besviken vad gäller Sweatt, med hans fart drev han den kedjan enligt mig. Frågan är egentligen hur mycket mer han tjänar i Luleå på ett år. Kunde han inte gått med på en rimlig lönehöjning och spela klart kontraktet med Brynäs och sedan gå vidare med karriären? Det blir rysligt tydligt att han inte bryr sig ett skvatt om att vinna Le Mat, han vill spela där han får mest pengar. Gick det verkligen nöd på honom?

Tråkigt oavsett hur det än ligger till. Aldrig får vi bygga vidare på något positivt...

Brynäsgubbe: Luleå !? Vilket jävla skämt ....

Saknar bill redan :(

mk: Helt rätt låt oss respektera varandra, låt pessimister acceptera optimister och tvärt om. Låt den ene skruva laguppställningar och den andre tippa vinst var match. Låt Sweatt byta klubb utan att bli baktalas, låt nyförvärven ta lång tid innan de presenteras utan att ni går i taket. Låt oss alla vara snälla mot varandra och skilja på sak och person.

Peace brynäsbröder.

Dela och gilla inlägget så är ni med och tävlar om ett påskägg.

Brynäsgubbe: "Är väldigt besviken vad gäller Sweatt, med hans fart drev han den kedjan enligt mig."

- Håller inte med riktigt! Sweatt är inte direkt en tempospelare som driver upp farten i spelet kontinuerligt. Hans fart kom mera till sin rätt i soloprestationer. Fick han pucken i rätt läge på banan i hög fart fanns det INGEN som tog honom. Ett vapen vi nu förmodligen kommer att sakna. Däremot anser jag inte att han är en spelare som direkt höjer sina kedjekamrater. Där tror jag en sniper/bissett-typ skulle fylla platsen med råge.

Sållar mig oxå till de som "befarar" att Sweatt kommer få det jobbigare i Luleå. Till Brynäs kom han relativt oskriven på seniornivå och har långsamt kunnat acklimatisera sig och undan för undan växt i spelet. Till Luleå värvas han som en poängproducerande stjärna. Han kommer att ha krav på sig från första början och jag tror förväntningarna på Sweatt från Luleåhåll kan vara för höga. Han förväntas vara en mål- och poängspruta han egentligen inte riktigt är. Han får gärna misslyckas i Luleå. Jag ställer mig INTE till de som önskar honom lycka till...

Redigerad kommentar

Peja: "Nästan alla spelare drar dit de får mest betalt. Sweatt var inte mindre legoknekt för 2 år sen än nu. Jag har slutat retat upp mig på det, om man inte accepterar att 99% av spelarna på SHL-nivå är legoknektar är det ju omöjligt att överhuvudtaget kolla på ligan utan att bli irriterad."

Pinsamt låg nivå hos omogna barnrumpor som yrar om hockeyhoror, judas osv.
Att öht reta upp sig på att bra spelare byter klubb när dom får bättre erbjudanden, är bara det och i sig märkligt.
Att dessutom grina som en 7-åring som inte fått sitt lördagsgodis, är ju bara för mkt.
Sweatt sa tidigt upp sitt kontrakt och utnyttjade sin option, ett klart tecken på att han ville röra på sig alt stanna kvar om Brynäs kunde matcha hans krav.
Klart att BZ inte kunde sträcka sig hur långt som helst, när han just fått punga ut med en rejäl slant för Rödin och pengarna dessutom ska räcka till allt annat, det som samma gråtande 7-åringar naturligtvis också har krävt.
I såna här lägen märker man iaf styrkan och svagheten med ett öppet forum: man tvingas läsa både kloka och nyanserade saker samtidigt som man får köpa allt omoget dravel från iofs engagerade men ändå obegripligt okunniga och onyanserade tomtar.

DÄR KOM DET! BOOOOOOOOOOOM!

Redigerad kommentar

honken21: fan vad jag gick på det!!! Ett jävla glädjeskutt blev det....

« · 1677242 · »