1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742562 inlägg · 7967 ämnen

Värvningar inför 15/16

Sv: Värvningar inför 15/16
Johan Norrström: Skybaren är ett bevis på att man gjort ett försök att locka till sig publik. Men om det beror på dålig marknadsundersökning eller nåt annat får man utreda. Det blev i allafall platt fall med den satsningen.

Man kanske kan börja visa bortamatcher och sälja förfriskningar?

Nåt måste man göra åt det svaga publikintresset i alla fall. Ett par riktiga publikmagneter i namnkunniga spelare brukar vara ett populärt argument. Men jag tror det bara skulle frälsa de redan frälsta så att säga.

Nåt måste i alla fall hända.

Zappaholic: Snart presenterar Bz en stjärnvärvning. Då kan vi skrattrunka oss till sömns.

JAG ÄR BITTER!!!

Lycka INTE till Bill!!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Zappaholic: Det har väl egentligen inte med faktumet att Sweatt lämnar Brynäs – det kändes kanska väntat. Det som smärtar något så olidligt är att han väljer att gå till en SHL-konkurrent, och då Luleå (vilket alltid har varit mitt personliga hatlag). Den sved.

Thoresen har ju gått ut och sagt att det bara är rykten om att han skulle vara "klar" för Djurgården. Vi ska sno han, så är det bara!

Jajjen:

Problemet är väl att meningarna om vad en stjärnvärvning är går så brett isär...

Johan Norrström: Ja, den som tror att Brynäs kommer värva ett namn med stjärnglans har inte följt laget särskilt länge. Hur många "stjärnor" har Brynäs värvat sen 1960? Lill-Strimma och Pavel Brendl. Brynäs affärsidé har alltid varit att hitta utvecklingsbara spelare och förädla dom. Som sen går vidare till NHL, KHL eller Luleå, HV, Frölunda, Linköping, FBK m.fl., dvs. lag med stålar.

Steenm: Brynäs plats i näringskedjan gör att det varken är första eller sista gången våra bästa spelare går till konkurrenter.

Huge: trodde du bodde i sthlm? vet inte vem du talar om. 

jag gillar de interna striderna, hånen. ge mig några månader så är jag där också. som ny är man här för att se och lära. ;)) 

Vart har Thoresen dementerat att han är klar för Djurgården? Länk?

Redigerad kommentar

Jajjen: Andreas Custemo var en hajpad jävel innan han kom. 

h4llon: Ok, tre stjärnor - Strimma, Brendl och Custemo

70 Rodrigues: Klart att en vuxen och erfaren 62-åring (inte 65) har ett barn inom sig som går att locka fram, skam vore det annars.
Ett barn som håller en ung och fortfarande nyfiken.
Sen finns det dom som ÄR ett barn, aldrig blir nåt annat och där man således inte behöver locka fram det barnsliga.
Säger inte det som nån kritik, både barn och vuxna har sitt berättigande här på jorden.
Och följaktligen även på HS..... 😀

Jajjen: Janos var Vass. 

Huge: Är hellre ett barn för alltid än en bitter förtidspensionär😂😂😂

h4llon: Nä, det var han fan inte! Då var Spets vassare.

70 Rodrigues: Man ska respektera de äldre!!!!

Jajjen: förtydligande: jag var inte seriös.

Jajjen: Vi kan ta tillbaka Brendl, han är nog gratis i stort sett. Hade två bra år i KHL efter Brynäs. Sen verkar det gått utför.
Men vi behöver ju nån på blå i PP. Där måste han ju orka stå. Skottet har han nog kvar.

börjar bli riktigt kåt på Kempe. Hoppas hoppas att han kommer. 

h4llon: Ännu tydligare. Inte jag heller.

Zappaholic: It goes both way😃

h4llon: Hehe, rätt inställning.
Inte så farligt som det låter härinne, men ibland måste man försöka uppfostra barnen en aning.
"Skåningen" är Rodrigues, en i grunden reko figur men lite för överengagerad för sitt eget bästa, som jag ser det.
Hoppas isf att han blir lite lugnare och nyanserad med åldern, som JAG blivit. 😜
Välkommen i HS-gänget, du får ta det onda med det goda...😀

Bellman 6,0: Gratis är bra. Men jag tror det spricker på att han inte platsar.

Huge: lämna "uppfostrandet" till oss moderatorer :) du är inte moderator längre Huge...

Huge:

Äh lägg av. Jag köper inte det där skönmålning. :)

:  typ 20 anmälda inlägg när man dyker in på Hs såhär på kvällen ... Ni har varit flitiga idag Ser jag :p

Redigerad kommentar

Bratwursten: Det känns som värsta sandlådan...

Bratwursten: Tjugo??!!

Lite pajkastning har det varit, men så många?

Ja, jösses...

Bratwursten: Iskallt att anmäla ett inlägg härinne och sen tycka att åklagaren ska ge fan i att anmäla ett överfall med hockeyklubba.

Smått komiskt hur vissa verkar se detta spelartapp som föreningens undergång. Känner ni inte igen historien? 2010 var det Hietanen och Markström, 2011 var det Somervuori, 2012 var det Silfverberg och Ekholm, 2013 var det Järnkrok och Lindholm, 2014 var det Gunderson och Thuresson. Så här har det alltid sett ut och kommer alltid att vara.

Jämför man med namnen vi tappat senaste 5 åren är egentligen enbart 2011 bättre då vi "bara" tappade Somervuori. Alla andra år har enligt mig (och ni också?) innehållit tyngre spelarförluster än 2015.

Om man dessutom väger in att vi fått en tränare som vände ett lag i spillror, till att slå ut Färjestad i slutspelet, finns det verkligen mycket som talar för att 2015/16 kommer bli en bra säsong ur brynässynvinkel.

Nu är det upp till Bengtzén att rekrytera bra. Att ta upp KHK till SHL med dom resurserna var en bragdartad insats. Nu får han mer utrymme att spela med i Brynäs. Jag tror detta kan bli bra!

Nu laddar vi för säsongen 2015/16!

Bratwursten: Oj ja Brynäs berör och det är härligt!;-) Jag tycker det är kul med lite munhugg även fast jag nu för tiden får lägga band på mig själv:-)

70 Rodrigues: Jag? Bitter?
På vad då? Exemplifiera gärna.
Nä, nån mindre bitter människa får du nog leta efter.
Och inte är jag nån pensionär heller, jobbar och betalar skatt, har aldrig varit arbetslös i hela mitt liv.
Skattepengar som jag slitit ihop till staten så att du kunnat utbilda dig och uppbära A-kassa.
Som Zappa säger: lite respekt mot de äldre från din sida borde man kunna begära... 👊👮

Zappaholic: jag tog i lite för att göra en poäng av det !

Forsberg 1978:  gillar också när det hettar till lite sålänge det inte blir personangrepp ;) Sen om två skribenter går i polemik och är lika goda kålsupare så får dom väl hålla på med det , men ledsnar folk så ta det gärna i bubblor Hugo och roddan:p

Redigerad kommentar

Enormt tråkigt med Sweatt och våra bottenkonurrenter från denna säsongen har förstärkt allihop utom Leksand hittills ..

Bratwursten: trodde att vårt fina forum förfaller på grund av att personer spammar sönder det.

Redigerad kommentar

Bratwursten: Hur sjutton har Modo förstärkt?

Carl Lejonkräk:  mm handlar mycket om sunt förnuft och ömsesidig respekt , kan detta inte hållas så får vi moderatorer gripa in sen kan lite munhugg vara småroligt det kan jag förstå att vissa tycker, sålänge det är med glimten i ögat .

Redigerad kommentar

Aftonbladet gick ut med att Bengtzén gjort klart med fyra spelare. Det stämmer inte men man skriver antagligen inte fyra om åtminstone inte två stycken stämmer, tänker jag. Då kan man utgå från att de lirar fortfarande eller fan vet jag, är på semester?! Vilka rykten är det som cirkulerar med litet substans. Om vi går till botten med Kempe; att han synts i staden. Den som skrev det kan väl säga vart han hörde det. Lirar Bergfors? Är det något mer än bara vad en person önskat? 

Carl Lejonkräk: Noah Welch kanske inte är klart ? Men det mesta indikerar på detta , eller har jag missat något ? Har inte varit helt hundra uppdaterad på sistone

Undra om Sweatt sa "tack för allt Brynäs, tack för att ni gav mig chansen. Här får ni ett kilo skit tillbaka."

Vad hade han varit utan Brynäs förtroende? Var ett år till så mycket begärt?

Brynäsgubbe: litet pubertalt det där. Gunderson var ju "klar" för MoDo innan han gick till oss. Undrar litet vad det var som fick honom att tänka om? Kan det ha varit lönen? 

Brynäsgubbe: Sweatt vem är det !??

h4llon: Ja, barnsligt resonemang. Vänd på det: undrar om Brynäs tackade Sweatt för att han vann interna mål- och poängligorna och därmed hjälpte laget att undvika kvalspel med allt vad det innebär av risker och osäker framtid?

Sweatt är väl inte så annorlunda funtad än dom flesta legoknektar, som 99% av spelarna trots allt är. Han spelar förmodligen där helhetsbilden passar bäst: lön, det sociala, lagets spelsätt, möjligheter att vinna nåt, osv osv.
Är nog isf en kombination av allting, men lönen känns nog som det mest sannolika som till sist avgjorde.
Vilket hans agerande med att i god tid lösa ut sin option pekar på. Verkar som att han antingen bestämt sig tidigt för just Luleå eller så har det varit dragkamp där pengarna vunnit.

Redigerad kommentar

h4llon: Bröt han kontrakt i samma veva?

Bratwursten: Bättre upp, Welch är isf inte den backtyp vi behöver som ersättare för Djoos om BZ uppger att ytterligare en back ska in.
Läste nånstans att Holös är ledig, kan ju iaf vara en spelare som borde passa in, om jag inte har helt fel.

Problemet är att tiderna förändras. Idag är det framförhållning och action som gäller. Snabba bud, framåtanda, ligga på, helst innan lagen spelar klart och säsongen är slut. Där är vi två. Trodde det skulle bli bättre med BZ men icke. Han ska vänta, man ska inte vara orolig, det är gott om tid osv. MEN så tänker inte de andra lagen sportchefer. Där händer det grejjer - bara att läsa tidningarna. Sen får vi stå där med kepsen i handen och ta vad son är över.
TJÄNSTEFEL i MINA ÖGON. BZ må vara en hederknyffel och en reko person men hör till historien som sportchef.

Brynäsgubbe: Tror du att Sweatt har brutit nåt kontrakt, eller har jag missuppfattat vad du frågar om?
Sweatt valde väl att utnyttja sin option i kontraktet, liksom Brynäs ibland utnyttjar samma option när dom inte vill förlänga med nån.

Huge: Det kan vara så enkelt att han inte gillade Bulans ledarskap. Detta kombinerat med ett rejält lönepåslag gjorde att han valde att flytta på sig.

Jaken: Herregud, är du på riktigt?
Ska BZ handla i panik och köpa grisen i säcken, bara för tillfredställa otåliga supportrars längtan efter nåt konkret?
Tjänstefel...
Ska man skratta eller gråta?

« · 1677505 · »