Inlägg: 1990394
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Jag tror att Boqvist för eller senare kommer hem. För det första är det inget gott tecken att han redan nu är på gränsen att platsa i laget. Spelare som varit i hans situation tidigare år har det nästan alltid varit så att dom gjort en riktigt bra camp och därmed spelat till sig en plats i laget i början på NHL-säsongen. Sen brukar det inte alls vara ovanligt att man mattas av efter 10-20 matcher. Typ som fallet varit för Jesper Bratt eller Isac Lundeström deras första NHL-säsonger.
Att Boqvist redan nu är ett gränsfall att platsa är illavarslande för honom. Sen tror jag ändå att han kan tänka sig att spela i AHL i alla fall till en början av säsongen. Han känner att han är precis på gränsen och tänker kanske inte ge upp direkt. Skulle det vara så att han tar en plats i laget nu direkt, då tror jag som du säger att både han och Devils på sikt inser att det inte är särskilt utvecklande för honom att harva i en 3/4:e-kedja. Då brukar man låta honom spela 9 matcher och sedan släppa iväg honom för att inte bränna ett helt år på hans kontrakt. Men allt detta kommer dröja ett tag. Men jag blir förvånad om han inte är hemma framåt jul. Frågan är om Brynäs har råd att vänta halva säsongen på honom?
Att Boqvist redan nu är ett gränsfall att platsa är illavarslande för honom. Sen tror jag ändå att han kan tänka sig att spela i AHL i alla fall till en början av säsongen. Han känner att han är precis på gränsen och tänker kanske inte ge upp direkt. Skulle det vara så att han tar en plats i laget nu direkt, då tror jag som du säger att både han och Devils på sikt inser att det inte är särskilt utvecklande för honom att harva i en 3/4:e-kedja. Då brukar man låta honom spela 9 matcher och sedan släppa iväg honom för att inte bränna ett helt år på hans kontrakt. Men allt detta kommer dröja ett tag. Men jag blir förvånad om han inte är hemma framåt jul. Frågan är om Brynäs har råd att vänta halva säsongen på honom?
+ 3
Så hade jag resonerat, om jag inte spelat honom i nån av de två första linorna, men där tror inte jag han tar plats.
Senast kl 23 ikväll vet vi svaret.