Inlägg: 3039030
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Zzz: Det mest sannolika scenariot är väl att Välimäki och Alcen har varit muntligt överens om ett avtal och att båda parter inte fått nån indikation på att Carolina skulle agera i sista stund.
Nu gjorde man det och Välimäki kunde inte tacka nej i det läget.
Han känner non själv att han satt Brynäs i en dålig sits, samtidigt som han måste tänka på sig själv.
Även om Alcen INTE hade gått ut med att värvningen var klar utan haft för avsikt att släppa nyheten efter den 1/7, så hade ju Carolina snuvat oss på finnen likförbannat.
Till syvende och sist så har väl Alcen gjort allting rätt.
Det är Välimäki och dennes agent som inte hållit vad man kommit överens om med Alcen.
Nu gjorde man det och Välimäki kunde inte tacka nej i det läget.
Han känner non själv att han satt Brynäs i en dålig sits, samtidigt som han måste tänka på sig själv.
Även om Alcen INTE hade gått ut med att värvningen var klar utan haft för avsikt att släppa nyheten efter den 1/7, så hade ju Carolina snuvat oss på finnen likförbannat.
Till syvende och sist så har väl Alcen gjort allting rätt.
Det är Välimäki och dennes agent som inte hållit vad man kommit överens om med Alcen.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Zzz: Han tillhörde ju redan Carolina till 1/7 var det väl - dom förlängde bara med ett år.
Hemlin säger att avtalet med NHL reglerar övergångar från Europa till NHL och inte åt andra hållet.
Hur kan då Carolinas avtal gälla före Brynäs avtal? Det kan ju rimligen inte ha funnits någon klausul i avtalet mellan finnen och Brynäs om nu Brynäs hänvisar till Hemlin?