Inlägg: 3039081
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Som jag har uppfattat det är inte detta en övergång mellan ligorna utan en kontraktsförlängning som överskriver SHL-kontraktet. Som de unga säger, det är så otroligt pajigt att Brynäs inte väntade till första juli med att offentliggöra övergången.
+ 1
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Peja: Och vad hade ändrats i sak när det gäller var Välimäki till sist skulle hamna, ifall Alcen bara hade avvaktat till första juli då?
Det enda som hade varit annorlunda är att vi alla och Alcen hade blivit besvikna den andra juli i stället för som nu, den 25:e juni...
Det enda som hade varit annorlunda är att vi alla och Alcen hade blivit besvikna den andra juli i stället för som nu, den 25:e juni...
Sv: A proposito de nada
Peja: Alcen brukar ofta säga att han inte ens kan kommentera spelare som tillhör andra klubbar.
Men här har han tydligen kontaktat och kontrakterat en spelare som tillhör en annan klubb innan detas avtal gick ut. Och Brynäs kommunikationsavdelning har gått ut med det medan han fortfarande tillhör en annan klubb.
Hmm. skulle vilja veta vilka KONKRETA regler som gäller. Finns det där NHL/SHL-avtalet att läsa nånstans?
Men här har han tydligen kontaktat och kontrakterat en spelare som tillhör en annan klubb innan detas avtal gick ut. Och Brynäs kommunikationsavdelning har gått ut med det medan han fortfarande tillhör en annan klubb.
Hmm. skulle vilja veta vilka KONKRETA regler som gäller. Finns det där NHL/SHL-avtalet att läsa nånstans?
+ 1