Inlägg: 3039080
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: jag vet inte mycket om detta men är det inte uppenbart att välimäki har skrivit på ett kontrakt med en NHL klausul? Som jag förstår det så bryts det aktuella kontraktet automatiskt om spelaren får ett NHL kontrakt?
Canes tog in honom nu och dom har just nu väldigt få backar under kontrakt i sitt lag. Jag kan tänka mig att dom vill ge välimäki en chans men jag tror att deras förhoppning är att trejda till sig något "bättre".
Som jag förstår det så är Brynäs kontraktet brutet iom klausulen. Trots att jag hoppas att välimäki kanske får 9 matcher i NHL i höst och inte platsar därmed vägrar gå tillbaka till Ahl och därför väljer Brynäs i slutändan.
Jag förstår att det är något så kallade önsketankar. Samma sak som flera forwardsvärvningar vi hoppats på känns som.
Är det någon som kan reda upp hur det verkligen fungerar?
Vill även punktera att jag tycker Alcen har haft väldigt mycket otur med värvningar och jag tycker verkligen inte att han bär det största fiaskot i detta. Trots att det onekligen blir en svårare och hårdare silly för oss.
Canes tog in honom nu och dom har just nu väldigt få backar under kontrakt i sitt lag. Jag kan tänka mig att dom vill ge välimäki en chans men jag tror att deras förhoppning är att trejda till sig något "bättre".
Som jag förstår det så är Brynäs kontraktet brutet iom klausulen. Trots att jag hoppas att välimäki kanske får 9 matcher i NHL i höst och inte platsar därmed vägrar gå tillbaka till Ahl och därför väljer Brynäs i slutändan.
Jag förstår att det är något så kallade önsketankar. Samma sak som flera forwardsvärvningar vi hoppats på känns som.
Är det någon som kan reda upp hur det verkligen fungerar?
Vill även punktera att jag tycker Alcen har haft väldigt mycket otur med värvningar och jag tycker verkligen inte att han bär det största fiaskot i detta. Trots att det onekligen blir en svårare och hårdare silly för oss.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Som jag har uppfattat det är inte detta en övergång mellan ligorna utan en kontraktsförlängning som överskriver SHL-kontraktet. Som de unga säger, det är så otroligt pajigt att Brynäs inte väntade till första juli med att offentliggöra övergången.
+ 1
Välimäki har ju signat för två klubbar parallellt inför nästa säsong - typ bigami :-) (detta kan dock vara OK enl avtalen? jag vet ej)
Kan man tycka som soffcoach.