Att Rögle även värvar Alex Aleardi, som @DanielRooth avslöjar, säger antingen en del om marknaden eller Rögles ekonomi.
SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Jacob Blomqvist
Den hemvändande sonen som var lika osynlig och anonym som 3 poängarna på borta is.
Snäpper inte han till sig så kommer han att synas med 50/50 lotter i näven mer än med en hockeyklubba.
Seg, överkonstruktiv och klen så kan man sammanfatta hans 14/15 i Bif tycker jag.
Hoppas Bulan vågar agera mot spelare som ska vara "bärande" i tidigt skede, så gruppen ser att man måste ligga i för att vara säker på sin plats i truppen.
Skrubben: GD hade någon lönlista förrut och Nordan hade en av toplönerna i Brynäs, tror inte Vrana är mycket dyrare
Inte sett Vrana mer än i någon Euro hockey tour-match då och då. Men stämmer det man kan läsa sig till (snabb,bra åt båda håll,ledaregenskaper) så kan det ju slå väl ut det här.
Lite rutin är inte heller fel.
???????????? ??? ????? ????? / Petr Vrana scores fantastic goal with Datsyukian move - YouTube
Vad jag gissar så kan vi erbjuda en ny center ungefär den lön som
Nordquist hade i Brynäs den senaste säsongen (möjligen marginellt
högre lön än vad han hade).
Så alla som trott på någon slags "stjärncenter" har inte tänkt på
att vi har en spelarbudget som inte får överskridas i år igen.
Så om han presterar bättre än Nordquist, då har vi "gått plus"
på att ersätta Nordquist med en ny center. Presterar han sämre,
ja då har vi "gått minus" (på isen alltså).
För att ha råd med den "stjäncenter" som många verkar ha
trott att vi skulle värva. Då skulle vi ha varit tvungna att
värva en spelare till i Johnsons prisklass. Men den ekonomin
har ju inte vi, så att vi kan göra två såna värvningar till
samma säsong.
Kanske blir bra. Men kommer från ganska mediokra säsonger...
Hyr har Tjeckien sköt sig i Brynäs tidigare?
Redigerad kommentar
Är du imponerad av det konkreta Rögle värvat? Är det den kalibern av spelare du vill ha in?
Vilken nyhetstorka det förresten är kring Brynäs den här sommarn. Jag ser t ex att GD´s senaste artikel om BIF är en hel vecka gammal. Det var när det skrevs om Stark, nye klubbdirektören...
Själv hoppas jag att Butler kommer till Modo den här veckan. Annars var nog ryktet felaktigt, men jag har en förhoppning...
"#Brynäsfans @Brynasfans
Brynäsnytt 2: "Inom kort ska något hända" - orden kommer från Stefan Bengtzén angående den back och center som ska in... #brynäs"
Två av landets mest pålästa skribenter hävdar att marknaden är svag...
Vad kan de om hockey egentligen...?
Huge: Älskar hur de slutar artikeln.
"Sist Brynäs vann den här tävlingen var år 2011, och vi vet ju alla vad som hände våren efter det."
Uffe Bodin