Brynäs IF

710533 inlägg · 7953 ämnen

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

1692959 · » Till forumet


Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Bifbiffen: Fortfarande upprörd över att vi släppte honom. Får hoppas att han inte är allt för bitter på Brynäs och eventuellt återkommer i framtiden.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Bifbiffen: jag ser Nyströms krönika framför mig!
'Brynäs skulle absolut platsa i KHL'
Kommentera


Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Brynäsgubbe: "Jag menar, journalistsekretess inom hockey? Är det något som verkligen finns? Känns bara som han skulle säga vad det rör sig om om han visste. "

- Abris har Gävleanknytning. Har gott om kontakter inom Brynäs. Självklart är han mån om att bibehålla dessa kontakter/källor. Har han fått ett hett rykte serverat mot att han avvaktar med att släppa bomben har han ett val:

1. Hålla på informationen ett tag och vänta på klartecken att gå ut med infon. Ändå bli "först" och samtidigt bibehålla sina goda kontakter/källor inom Brynäs.

2. Bryta löfte gentemot sin uppgiftslämnare och gå ut med infon pronto. Bli först, sola lite i glans och samtidigt förbruka sitt förtroende hos ovan nämnda källor vilket innebär att han i framtiden inte kommer få veta ett knyst...

Enkelt val i min bok...
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
TobiasR: Hur som helst lät vi få reda på vem den nya backen är till veckan antar jag :)
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Skrubben: "Kan det vara så att Bengtzén (med hänvisning till att han vill ha lite mer boforsare i laget) faktiskt köper in en kanon i laget? Kanske ska grabbarna lära sig skjuta med en gammal hederlig 40mm luftvärnskanon, det tror i alla fall jag hade gjort susen. Skiljt agnarna från vetet." Från flashback Haha
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
TobiasR: Det är inget snack om att Abris har bra källor inom Brynäs. Det var han som avslöjade Rödins förlängning t.ex.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Brynäsgubbe: Förmodligen mailade "abris" Bengtzen om han hade någon back på kroken och då svarade Bz med "vi har en riktig kanon på gång." Har svårt att tro att Bz skrev vilken spelare det handlar om. Eller om det var via telefon.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Brynäsgubbe: Kanske helt enkelt är någon från typ Litauen som heter "Kanon"...
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Det här ryktet om en "kanon" låter ju spännande, men jag ställer mig tveksam till vad han egentligen vet om kommande värvningar. Jag menar, journalistsekretess inom hockey? Är det något som verkligen finns? Känns bara som han skulle säga vad det rör sig om om han visste. Eller har Bengtzén hört av sig och sagt att "snälla berätta inte för det är en hemlis"? Låter helt befängt i mina öron.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Tigerhjärta: Vilka har kanoner? Den enda jag vet är salmela, men han lär ju knappast vara aktuell med tanke på att Djoos var huvudspåret.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Chris11:Någon som har några tankar på någon spelare ?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
TobiasR:Hade varit riktigt underbart med Nikulin men han ligger tråkigt nog på rykte till Washington Capitals på EP just nu :/ ...
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
honken21: Neeeeej!!!
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Svaret på frågan "vänta, vad har du hört nu??  Nått konkret rykte??"

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

Abrahamsson brukar vara ganska rätt ute väl? När det gäller sådan rykten.

Nu gick pulsen upp.

Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Chris11: Christian Djoos!
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Chris11: Wow. Det där låter för bra för att vara sant. Men Abrahamsson brukar ha koll på Brynäs. Spännande!
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Chris11: Fan så intressant! Salmela påväg, eller varför inte Nikulin som lirade i samma lag som Vrana ;) Haha men rolig läsning iaf!
Kommentera


Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
munkas: Tror faktiskt inte vi kan matcha SAIK med de ekonomiska resurser de sitter på. Tror inte deras supportrar håller med om att deras backbesättning var klar!
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
munkas: Vad sägs om Salmela? ;)
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

Det var längesen man kände att såhär väldigt mycket hänger på en enskild värvning.

Det gäller att Bengtzén träffar rätt på sista backen. Med Andersén tyckte jag backsidan såg ganska OK ut ändå.

Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
KulaShaker: Nä, troligtvis är det pengarna som säger ifrån, annars borde han väl varit högintressant? Stor, stark och defensiv med fina meriter. Svensk dessutom. Trist att det är vår förstaback som skall ersättas och vi blir utmanövrerade av ett annat SHL-lag, med redan full backbesättning. Hoppas BZ knäpper oss tvivlare på näsan.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
micke63: han sa ju till GD att han diskuterar två utländska namn. Inga svenskar är lediga sa han
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
micke63: Han fick frågan för någon månad sedan av GD. Redan då sa han att Urbom aldrig varit aktuell.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
micke63: Vi har inte Kraft bakom för att buda på en sådan spelare....
Kommentera


Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
ryktas att det inte blir någon back, Budgeten räkte inte till efter dem hade räknat ut Sjödins tuggummi konstnader
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

SnowKing:Alternativt "Vi försöker låna in Djoos och kör honom i PP en säsong till så kanske han gör ETT mål i alla fall" ;-)

Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

modomille:

"skämt att Djoos var erättaren."

Kan BZ ha resonerat så här?....

Om de andra backarna lyckas någorlunda i sina roller blir Christian avlastad och oket efter Gunde blir inte så orimligt tungt som det blev förra säsongen. Samtidigt har kontrakten till Rödin, Porseland, Johnson o Vrana blivit dyrare än vad vår krympande kassa tål..... 

Vi startar med denna uppställning och har lite stålar över till ev. förstärkningar längre fram i höst.

OBS... detta är mina personliga teorier, har inte avlyssnat telefonen hos BZ.

Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
modomille: Vi hann inte ens skämta om det, Svartvadet snodde det också...
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Carl Lejonkräk: måste ha varit ett skämt att Djoos var ersättaren.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Skrubben: 3st (jobbar imorn) Bellman på kylning hemma ;-)
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Falken: Ja. Brynäs Youtube-kanal ska sända matchen, som du hittar här:
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Falken: Nu såg jag det längre ner. :)
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Kopparjimmie: Sänds kvällens internmatch på hemsidan?
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Såhär spelar lagen ikväll.


Lag Svart

Målvakt
25 Anders Lindbäck


Första femman
15 Simon Bertilsson
64 Jonathan Pudas
96 Oskar Lindblom
41 Greg Scott
18 Anton Rödin

Andra femman
Jörgen Sundqvist
5 Lukas Kilström
31 Daniel Mannberg
17 Pathrik Westerholm
7 Ponthus Westerholm

Tredje femman
9 Niclas Andersén
3 Christian Djoos
91 Linus Ölund
19 Calle Järnkrok
28 Elias Lindholm



Lag Vit

Målvakter
1 Felix Sandström
29 Bernhard Starkbaum

Första femman
8 Mathias Porseland
10 Mattias Nörstebö
32 Nick Johnson
12 Petr Vrána
11 Jesper Ollas

Andra femman
23 Lucas Carlsson
51 Marc Zanetti
20 Adam Brodecki
44 Jakob Blomqvist
60 Jens Lööke

Tredje femman
24 Philip Alftberg
14 Mattias Ekholm
21 Hampus Eriksson
22 Johan Larsson
33 Jakob Silfverberg


Domare: Patrik Sjöberg & Micke Nord
Linjemän: Daniel Persson & Tobias Haster

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
modomille: Defensiv likt Djoos som var aktuell.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Skrubben: Bengtzen är nog ute efter en väldigt defensiv back.Om man ser till Barankas stats så verkar han vara mer offensiv än defensiv.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Bengtzén var alltså inte ute efter Baranka. Vem sjutton är han ute efter då? Jag undrar om vi kan få en bättre back än honom meritmässigt.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

kom igen nu Bengan bomba med en ny back nu!!!! ;)

Hoppas på Salmela eller Bell.

Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

honken21: Vart läste du om hans agent förresten ? Hittar inget själv om det nämligen.

*Hittade det precis. Ja,det finns kanske nån anledning att ingen nappat innan då. Vi får väl se.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Davey_22: Enligt MrMadhawk i alla fall... Tror aldrig han haft fel. ;-)
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

honken21: Ok. Jag har bara EP-scoutat honom,så jag säger inte emot.

Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Davey_22: Icke! Tydligen har hans agent desperat försökt få in honom någonstans, lutade åt allsvensk klubb, men Rögle tog honom till sist.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

Den här spelaren har nu Rögle värvat. En rätt stor defensiv back som tydligen också ska vara bra på rören. Han har ganska fint +/- och har även burit ett A i Toronto Marlies. 

Det låter i alla fall på papper som en bra värvning. Så marknaden är förhoppningsvis ganska bra just nu.

Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Forsberg 1978: Jag vet. Jag försökte med en klassisk hockeysnacksmetod. Ljög. Gick inge vidare nu heller.
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Albert Hall: Bill Sweatt gjorde inte 1-0 målet det gjorde Micflikier däremot lyckades Sweatt snubbla in 5-1 målet! ;-)
Kommentera

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

Kopparjimmie: Du har ju helt rätt, sjukhuset och därmed BB flyttades inte från Boden till Luleå förrän1998 nu när jag googlat. Som tur är verkar pojken inte tagit allför mycket skada trots det.

Elias far, Mikael, kommer för alltid att finnas i alla riktiga lulingars hjärtan. Vilken lagspelare! Sättet han förintade Frölundas stora stjärna Christian Ruttu under SM-finalen 1996 borde ingå i en instruktionsfilm för hur hockeyspelare som inte är alltför hockeytekniskt kunniga kan göra enorm skillnad för ett lag.

Kommentera

1692959 · »