High n Dry, wow liksom. Den är liksom råast. Fast den efterkommande Pyramania är också bra, fast bäst är High 'n Dry. Hela platta är faktiskt bra, vilket är synnerligen ovanligt idag liksom förr. High n' Dry är så där brittiskt oproducerad som heavy metal var på tidigt 80, det är nästan så att de spelar live i studion. Speciellt bra är den där instumentala låten som sitter ihop med Bringin' on the heart....
Tubest: Själv har jag kvar lite av prylarna, västen, nån t-shirt, några affischer och så, men mycket har försvunnit eller så har man gjort sig av med det. Dumt nog. Men min gamle bildsingel med Blind in Texas tror jag att jag har kvar. Åsså min ungdom förstås, den kan ingen ta av mig!
Tubest: Det är nästan så att man måste kränga på sig den gamla hårdrocksvästen igen. Saxon-ryggmärket, från första skivan, var det coolaste av alla ryggmärken.
Nej Miles Away är en riktig bra låt men Sångaren blev väl av lite med sin stjärnstatus när han vek ut sig i en GAY tidning tror jag det var trots att han inte är Gay..
mattias - 74: Haha, att David St. Hubbins och Nigel Tufnel också fick vara med. Lysande!
Annars gillar den här gitarristpresentationen som följde med videon till Stars. Kolla särsklit in när stackars Eddie Ojeda från Twisted Sister glider in som en elev från kommunala musikskolan efter Yngve. Hahaha, vilken sopa!
Hon som sjunger i det bandet är klart syster rill han den sista sonen.... å hon som trummilumar hon är en sådan naturkraft att hon måste rentav vara Charlie Watt's dotter, eller möjligen Lars Ulrich's... Jag får kolla detta....;-)
Jag kom på en sak till i släktträdet.... Han zigenaren, han kanske sonen, på Finlandsbåten, hans fru, hon doaflickan som sjunger underbart i "River Of Dreams ", hon var ju gift med Izzy Stradlin från Guns'n'Roses förut och Izzy, han ser ju ut som en kusin han med... Jag får kolla detta....;-)
Oh my god, 32 år sedan, släng dig i väggen Janne Schaffer.....
Ett litet jam... Twisted Sisters rattar om Stones till totalkvadd med hjälp av Lemmy och Brian Robertson...: www.youtube.com/watch?v=9brINlOohzk
och här mannnen utan ett uns negerblod som försöker leka blues med Lizzy. Enligt mig så sabbar han mer än han tillför och han e kass..: www.youtube.com/watch?v=F5Hps-bcPs0
High n Dry, wow liksom. Den är liksom råast. Fast den efterkommande Pyramania är också bra, fast bäst är High 'n Dry. Hela platta är faktiskt bra, vilket är synnerligen ovanligt idag liksom förr. High n' Dry är så där brittiskt oproducerad som heavy metal var på tidigt 80, det är nästan så att de spelar live i studion. Speciellt bra är den där instumentala låten som sitter ihop med Bringin' on the heart....
Trevligt