hellge: Som vanligt så lägger jag in något som kanske inte slår så hårt, men i natt så blir det 3st från 1 och samma film istället för 3 från 1 artist.
hellge: Kan inte annat än hålla med när det gäller Rammstein. Har för mig att jag för ganska länge sedan hörde en låt med nedan nämnda grupp som jag försökte få modo att använda som intro. Var lite blandning mellan tysk hårdrock - techno och gregorianska munkar typ, men kan inte finna den låt jag tänkte på.
Robyn är cool, kanske pratar hon för mycket liksom, typ, liksom, typ. Men hon gör allt från musiken till promotion och så äger hon sitt eget skivbolag.
hellge: Kristoffer Åström från Fireside håller ju på med en hel del. Bland annat har han skrivit låtar med Britta Persson (som jag såg live för ett år sen). Rätt tunna, enformiga låtar om jag får säga vad jag tycker. Men Britta har en fantastisk röst, och den här låten är faktiskt rätt catchy men samtidigt olik det mesta av hennes material.
1984 på Råsunda 25/8 spelte dessa hollandsklingande amerikaner följande:
1. Unchained 2. Hot For Teacher 3. Drumsolo 4. On Fire 5. Runnin’ With The Devil 6. Little Guitars 7. House Of Pain 8. Bass Solo 9. I’ll Wait 10. Everybody Want Some! 11. Pretty Woman 12. Jump 13. Eruption (guitarsolo) 14. Panama 15. You Really Got Me (extranummer) 16. Happy Trails (A cappella av alla i bandet) 17. You Really Got Me
Jag blev också inspirerad till en fråga när jag såg Ville Jönsson och Kim Larsen och de andra gasolinarna. En gemensam nämnare här också, med betoning på nämnare.
När jag var mycket liten och rotade i storbrorsers skivbackar så hittade man alltid Hurriganesplattor där. Jag minns dem som stenhårda. Men så här 30 år senare är de rätt beskedliga. Jag gillar den sista bäst, det andra låter för mycket 60-tal och boggie.
Precis, det handlar om att originalens musik och text har okänt ursprung och därför betecknas som traditional. Gamla folksånger hade väl också varit ett godtagbart alternativ.
Salle: Haha, kul att återse de gamla gasolinarna. En annan gammal dänga från dem inleder dagens tema. Vad är det jag fiskar efter som gemensam nämnare?
Schysta Kent-titlar. Jag gillar den där les Paul-guran i Socker.
Döda vinkeln brukar vi ofta spela till och från dagis/skolan. ”Ett monster underst i en hembyggd våningssäng” sjunger vi i kör, en mycket bra låt för övrigt. Verkar funka, stor som liten.
När det blåser på månen är väl från första, den köpte jag för låten Blåjeans.
TIKbiff: Kent och Moneybrother är båda överskattade. Måste välja en konsert att gå på så skulle jag välja Kent. Men diskussionen Kent eller Moneybrother känns som att diskutera fiskbullar eller Billys pizza när det finns hummer på menyn. Själv är jag en hummerälskare.
Om moneybrother kört egen turné utan Salem Al Fakir och Säkert så hade det garanterat gått bättre, själv så var jag inte intresserad att gå på en konsert som var över 5 timmar ...när moneybrother själv kanske körde 1 1/2
Kent har blivit ett "hybris band" en innegrej att gå och Kolla på Kent, alla andra gör ju det....
Som så många gånger förr fastnade jag mitt i tuben. Det började med att jag blev så oerhört sugen på att höra The Killers låt ”Bling” och upptäckte att alla deras låtar från den sensationellt bra plattan Sam’s Town fanns på Youtube. Därför tänkte jag snickra ihop en 3 från 1. Problemet är bara att plattan är så ohyggligt bra. Det finns massor med bra låtar, i princip alla är bra. Jag skulle definitivt ta med den till en öde ö, kanske t.o.m om jag bara fick ta med 5 plattor.
Han sångaren, Brandon Flowers menar att deras senaste platta är det bästa som kommit ut på de sista 20 åren. Kanske är jag beredd att hålla med. Jag lyssnat oavbrutet på den hela sommaren. Inte 3 från 1 utan 3 x 3 från 1. Here we go:
[url=www.youtube.com/watch?v=u0fDnZEacmA&mode=related&search=]Death proof - Chick Habit[/url]
[url=www.youtube.com/watch?v=hHDyEtqHAl8&mode=related&search=]Death proof - Down in Mexico[/url]
[url=www.youtube.com/watch?v=EwfI677mRXo&mode=related&search=]Death proof - Hold tight[/url]