På tal om rosor. För ett tag sedan satt jag och letade Neon Roses. Fan, va filmen ens uppfunnen i Sverige innan dom la av? Är det någon som vet om det finns bildmaterial på dessa svenska pionjärer?
Et tu Brute: Sitter och kollar lite på TV och det blir såklart reklam. Då hör jag en gammal klassiker oc tänkt såklart bjuda på 3 olika versioner av den. Börjar med den jag tror dom använder i reklamen.
Här får ni tre från en hjälte som har balanserat på slak lina mellan genialitet och dårskap i hela sitt nu drygt 60-åriga liv. Jag menar Mr Roger Kynard Erickson eller Mr Roky Erickson som är det namn som denna hjälte är mera känd som...:
Dylan och Young har alltså en polare som nog hade varit minst lika framgångsrik om inte hjärnan hade spelat honom spratt i en helsikes massa år... www.youtube.com/watch?v=iX2MLsMrmCc
hellge: Hittade lite roliga klipp från Temple of the Dogs enda riktiga spelning, och det måste postas! Bandet som sen blev Soundgarden och Pearl Jam ni vet...Första liveversionen här är för övrigt helt fantastisk! Helt fantastisk!!!
:-) Jag blandade friskt. Mexican Blackbird-From Dusk To Dawn, Stucked In The Middle With You-Reservoir Dogs samt Girl, You Be A Woman Soon-Pulp Fiction
Et tu Brute: Nej, det är den inte. Det var jag som tolkade ditt tilltänkta tema lite fel. Jag trodde du hade Tarantino mer generellt i tankarna, medan fokus för dig nog mer låg på en och samma rulle.
Mitt bidrag är då hämtat från "Kill Bill". Ja, åtminstone videosekvenserna.
Ärligt talat så förstod jag aldrig riktigt det där tjafset Oasis vs Blur, Blur är så grymt mycket bättre. Tre låtar från den tidigare delen av deras karriär. Modern Life is Rubbish är för övrigt en av mina absoluta favoritskivor.
Jo, jag har provat det också. Hemsidan säger heller ingenting om att det skulle funnits filmat material.
www.neonrose.se/