Äh, nog med smet och utlänska nostalgitripper. Här är lite rak, bra svensk Rock'N'Roll.
Hellge: Du var ju inne på musik från "Down Under".
Lyssna på detta och njut. Skön Rock'N'Roll och ett underbart namn.
Johnny Diesel & The Injectors - Soul Revival Johnny Diesel & The Injectors - Cry In Shame Johnny Diesel & The Injectors - Lookin' For Love
En riktig stjärna. Här kommer mina tre absoluta favoriter från Sveriges klart bästa komiker. Fyll på med fler bra exempel.
Robert Gustavsson - The Ambassador Robert Gustafsson - Ove Markstrom, klorin Robert Gustafsson - Hvad gør vi nu, lille duPaddan: Fredag seneftermiddag brukade vara ett rent nöje nör det gällde radiounderhållning. Lite snack, lite humor och mycket bra musik.
Men nu är det helt uppåt väggarna. Nåt skånskt "ring in och prata om dagens ämne"-program. Iofs lite musik emellanåt men...
Nä tacka vetja när man kunde slå på radion klockan 16 och veta att man kunde njuta i två timmar.
[url=
www.youtube.com/watch?v=0zrAlJUfORA]Metropol med bla Spanarna, Flipp eller Flopp, Göte Johansson och Ivan Boring.[/url][url=
www.youtube.com/watch?v=C1eMGy0Fu1Y]Rally med bla Leif Loket Olsson, Gundemannen.[/url]Paddan: Kanske borde fördjupa mig i den roterande loggan som jag debrilt sökt här på internet vid flera tillfällen faktiskt.
[bild]l.yimg.com/a/i/ca/cl/mob/v3/prtr/mtv_logo_2_1.gif[/bild]
Den såg ut lite som den här fast man såg den lite uppifrån.
Den var trekantig till formen men "visade" fyra sidor. Först kom "MTV" sen "News", sen MTV igen, och det är här det underliga sker, och sen kom "News" igen.
Visst förstår ni...
Fast det innebär väl att den egentligen bara visade 2 sidor?
Helg Ernest: Jag säger inte emot.
Men samtidigt så vill jag slå ett slag för Farfisa-orgeln. Vad skulle Pink Floyd, tidiga Gyllene Tider mfl varit utan den.
[url=se.youtube.com/watch?v=oudZJX4AXG0]Gyllene Tider - Ljudet av ett annat hjärta[/url]
[url=se.youtube.com/watch?v=BOFilsK4rPw]B 52's - Rock Lobster[/url]
[url=se.youtube.com/watch?v=zR1n0Wb18e0]The Creeps - Ohh I Like It[/url]
Sen länkar jag in en annan Creepslåt som är grym.
The Creeps - Lovemagic
Ändå grymmare var den live då Hasse i ett långt solo gungade orgeln fram och tillbaka för att få dess svängande tongenerator att variera i hastighet.
Han höll på att tappa den flera gånger såg det ut som men den var säkrad med nåt slags elastiskt bälte såg man efteråt.
mattias - 74: masjävel som du vet så är haubitsen borta. Har ringt Gusten men enl Gustens fruga så höll han på och rikta 77an mot Emådalen..
För känsliga individer så är detta ett internskämt mellam 74 och 65.