Nä, vi snackar inte Anders Wendin, vi snackar Viktor Brobacke. Vilken kille! Jag har sett honom jamma loss bakom en lada på Urkult en gång, det är jag rätt nöjd med.
Tack xal, för länkarna. Visade sig att det var svårare att hitta en bra video där han jammar med Håkan än vad det var att få tag i videos med Monster. Tänka sig.
Nix, jag kan inte. Däremot har jag en liten anekdot kring Front 242. På pensionärshemmet i Bjästa, det som ligger mitt emot skolan bodde en man som hette Enar. Han var 2 meter lång och 95 år gammal. Han var också lite av en kultfigur där i trakten eftersom han var så social och snackade med allt och alla. Han öppningsreplik när han började prata med folk var alltid: Hoj, Hoj, som han sa med hes och lite basig röst. När man hälsade på Enar försvann handen i hans stora dasslock.
Enar var kult
Men det som var mest speciellt i mina ögon var att han ofta hade en keps på sig som det stod Front 242. Kepsen var svart med stora tydliga vita bokstäver. Jag vet inte var kepsen kom ifrån eller vem som gett honom den.
Helt klart är att 95-åriga 2-meters gubbar med Front 242-kepsar är sånt som förgyller tillvaron.
För den oinsatte, Wikipedia beskriver Front 242 så här:
"Bandet brukar räknas som en av de huvudsakliga skaparna av musikstilen EBM (Electronic Body Music). Under 1980-talet gjorde Front 242 sig kända genom sin utpräglade militära estetik med starka, fysiska och publiknära framträdanden."
Det finns ju en liknande story om en gubbe i Hörnett/Domsjö-trakten som går omkring med en Meshuggah-kebba. Antagligen är det en farfar/morfar till nån av öviksgrabbarna i bandet (lite lik Haake är han faktiskt).
hellge: Då får det bli en Dan Lilker-trippel dagen till ära, mannen som kan få en bas att låta som det hårdaste stål. Dessutom ser han ut som Sideshow Bob i Simpsons.
FN lägger fram sin utredning om Global uppvärmning idag. Nuclear Assault, som tillhör den lite finare högkulturen som innefattar hårdrocksvärlden, lade in sin partsinlaga redan 1989. Det är bara att följa med och köra lite karaoke!
Mellanöstern är ett jävla gytter av terrorister, antidemokratier och själmordsbombare i största allmänhet. Stormtroopers of Death har lösningen, dock för radikal till och med för en realpolitisk snubbe som mig.
Jag trodde inte mina öron när jag hörde Extreme Conditions Demand Extreme Responses med Brutal Truth första gången. Här sparas det minsann inte på krutet. Dan Lilker är förresten klädd i en stilig Entombed-tröja.
Lumber Jack: Både Thomas Haake och Mårten Hagström kom från Geneskolan så dom är från trakterna.(läs: fel sida fjärden). Om nån sedan är från fel sida bron vet jag dock inte.
...snyft se hur mycket hjälten älskar och saknar sin fru nyligen bortgågna fru, jag blir grinfärdig när jag ser detta och hjälten lever inte många dagar efter detta......:-(
OK, vi kör en som ni får gissa er till den gemensamma nämnaren, men dessvärre kommer jag inte att vara i närheten av en dator förrän i morgon (tror jag). Tänk MoDo.