Jag tror att de slet ut sig i förtid p.g.a. alla autografer de skrev. När jag skrev brev till dem fick jag ett vykort tillbaka som innehöll en halvlång hälsning och allas autografer. Oh yeah.
Salle: Han, synth-"hopparen" i Koto-videon var väldigt lik Steven Seagal. Man undrar om herr Seagal har hämtat en del inspiration vad gäller rörelsemönster hos denne überrörliga musiker.
Et tu Brute: Brudrockband från 70-talet har vi fått se. Även från 90-talet och nutid med grymma Donnas. Och vi har ju sett "våra egna" Sahara Hotnights tidigare i tråden.
Dags för 80-talet och nej jag menar inte lite popmesiga Bangles. Utan riktig 80-talsrock med spandex och stora frisyrer.
Et tu Brute: Heart är spännande såtillvida, att de lyckades göra en hårdrockslåt under sin långa karriär, och klassifierades därvid som just 'hårdrocksband'.
(Länkad är Alice in Chains + en rednex-donna som covrar just den låten)
Et tu Brute: Jag kanske var lite för sträng mot dem där - du länkade ju oxå till ännu en rockis i dina 3 till 1, men jag sitter just nu och trycker Dreamboat Annie, Little Queen och Dog & Butterfly till mitt hjärta nu - och i den värld där jag bor finns inget annat elakt än Barracuda.
Vicken jävla vacker och lycklig låt, förrexten - Dog and Butterfly (länkad). När Heart spelar de här låtarna är de som allra allra bäst.
"Leaving lepidoptra – please don't touch the display, little boy. Oh, how cute! Moving to the next aisle, we have arachnida..." www.youtube.com/watch?v=JVHUyDxmi_Q
Et tu Brute: Tillräckligt... Den här damen är rätt coooool, men kanske lite varning på att låta henne bli ens dotters förebild, hon åker ju som den värsta rock'n' roller in och ut ur fängelset. Hursomhaver, hon är hephåp och hon duger att flirta till....;-)
Friman SR: Snacka om att man kan ha olika smak. Det där är den absolut sämsta artist jag hört. Nu är det där inte min musiksmak men finns ändå några låtar med liknande musik i biblioteket som jag lyssnar på men lil' kims låtar är som ett straff att lyssna på och det käns som sången är framtvingad och skralt framfört.
One är däremot en ruskigt bra låt och man kan inte säga att Blidge förstör den, utan mer så att Bono var lite svag i den versionen.
Tycker dock det är riktigt roligt att gå in och få lyssna på vad folk har för favoriter och tankar bakom sina länkar. Då man ibland faktiskt hittat något guldkorn man inte visste om.
Lumber Jack: "Denna låt hade musikansvarig i SwedbankArena den goda smaken att spela i torsdags. Är det inte WASP vi får höra så är det andra guldkorn."
Se där. En av många covrar på gamla hottiga Gun's slagdänga från '68.
65selander: Lemmy och Phil hade ett sammarbete med Wendy , därför lämmnade Eddie "fastEddie" Clark bandet när dom spelade in 7" Stand by your man , ihop med WoW .
Nu jävlar
www.youtube.com/watch?v=9SPMfr38fCA
Even flow
www.youtube.com/watch?v=7uc-p8fbyEM
Jeremy
www.youtube.com/watch?v=KCgFYz7VX74&mode=related&search=
Alive