Jag känner att jag har sjukt mycket musikalisk cred här, så mycket att jag kan kosta på mig att posta lite postgrunge eller snackar vi möjligtvis postpostgrunge?
Jag kan inte låta bli att börja med en cover av bandet i frågas låtar, det är väl inte helt otroligt att den varit uppe här tidigare, men lysande är den iaf:
Säg mig, hur fiskar du upp alla saker? Den i mitten gillade jag speciellt mycket. Schyst parodi på Verve.
Idag på P1 var det ett program som heter Stil. Där pratade man om Gother. Enligt en tjej där som hade skrivit en avhandling om Goth som stil var Bauhaus det första i denna genre. Något säger mig att du gillade dem, när det begav sig?
hellge: Jazz var det? I min träning inför vetgirig-mästerskapen så fick jag en fråga om Johnny Hates Jazz och mindes att jag glömt bort dem. Men de hade ju några låtar man känner igen iaf. Som de här t ex:
Mark är väl självklart, Falling kan man ju långsökt kalla allt "runt" det manliga könsorganet (Fallos) och det har han ju intresse av. Och American Woman dårå... Levengood är ju född i USA och så j-a mycket till "man" är han ju inte. :-)
Vazhameenukkum Velangumeenukkum Kalyanam Remix-sNo.Opy www.youtube.com/watch?v=ljcekfPTViw sNo.Opy, ja... Finns en hel del vackert där, och sen är det kul och kliniskt fritt från snön oxå...;-)
Hmmm, Keith Richards rular ju Totta i detta... Booooze and pills and powders, you have to choose your medicin...så kan det vara oxå... www.youtube.com/watch?v=DXxews1G3wA
Ulf Lundell snor ju friskt "Cinnamon girl" och döper den till "En vandrande vän"... Här gör skaparen av låten den på konsert...: www.youtube.com/watch?v=fOCnDAwqWyg
De enligt mig mest fantastiska video som någonsin gjorts... Jag har varit i Greenwich Village och stått utanför dörren till Blue Note och önskat att Mr Neil Young bara kom dit... Den här sången gjorde Neil för att han som artist visar att han inte prostituerar åt Pepsi, Coke och annat crap reklamfilmsmässigt som många artister gör... www.youtube.com/watch?v=7gUIR1W_1Hw
Nja, jag tycker väl inte att liveversionen gör sig rättvisa. Annars är det väl inget att vara pryd över. Det är ju som vilken vanlig landslagssamling som helst :-)
Letade också efter den något "kinky" titeln, Whippin' boy, men hittade inget där heller. Så vi fick hålla tillgodo med studioversioner.
Såg på Musikbyrån att glamrocken var på väg tillbaka. Jag kategoriserar nog in gossarna du postade i denna genren.
Annars var det lite snack och Leppard och plattan High 'N' Dry. Jag sätter på några spår från den och förvandlas till en förpubertal hellge. Switch 625 ser jag som albumets bästa spår:
Et tu Brute: Och är kommer ett band som heter Elvis Hitler , hittade bara en låt från deras andra lp . Hittar ni den första lp:en som dom gjorde : köp .
Ultravox - Dancing with tears in my eyes
www.youtube.com/watch?v=fOKMxMjc8Mk
Ultravox - Hymn
www.youtube.com/watch?v=mr7vWlRNR-o
Ultravox - Vienna
www.youtube.com/watch?v=X3OaIsqtG64