Café

Grupper · 49976 inlägg · 1048 ämnen
« · 526891 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hitta bilden!

Sannes: Nykokt asfalt, aaaah...det är sommar det!

Apropå sommar, jag vill se den gamla bryggan nedanför restaurang Vindhem (salig i åminnelse) på Alnö. Ligger det en båt vid sagda brygga blir jag extra lycklig.

Mats Edström:

Asfaltssäsongen närmar sig, så det var en lagom bild att börja ladda upp med.

Din tur att önska.

Sannes: En rundbottnad var beställd och levererad...

Sv: Tidernas Bästa rocklåt?
Fick ett mail idag från AC/DC!

HELLOOO -- AC/DC FANS --

THE FAMILY JEWELS ARE NOW ON DISPLAY...
Seeing AC/DC on television has always been a rare occurance. After all, this was the band that tried to "blow up your video" during the height of MTV's late-'80's boom. Television appearances and promotional music videos have always been a necessary evil to this band of no-nonsense rockers. But when they did grace the airwaves it was like a bolt of lightning - their energy and spirit transforming a typically staged video into something magical and larger-than-life.

THE FAMILY JEWELS, FOR THE FIRST TIME, CAPTURES THE DEFINITIVE HISTORY OF AC/DC ON VIDEO
DVD 1 starts with their breakthrough performance of "Baby Please Don't Go" on Australian television, through early promo clips, their rare turn on 70's mainstay The Midnight Special and ends with the Spanish television performance taped just ten days before singer Bon Scott's death. DVD 2 traces the classic 80's and 90's videos and includes -- for the first time on DVD -- the home video titles Fly On The Wall, Who Made Who and Clipped.

THE FAMILY JEWELS IS INDEED A RARE GLIMPSE OF THIS GIANT BAND ON THE SMALL SCREEN.

THE FAMILY JEWELS
ON DISPLAY EVERYWHERE
TUESDAY, MARCH 29, 2005
DVD 1
Baby Please Don't Go
Show Business
High Voltage
It's A Long Way To The Top (If You Wanna Rock 'N' Roll)
T.N.T.
Jailbreak
Dirty Deeds Done Dirt Cheap
Dog Eat Dog
Let There Be Rock
Rock 'N' Roll Damnation
Sin City
Riff Raff
Fling Thing/ Rocker
Whole Lotta Rosie
Shot Down In Flames
Walk All Over You
Touch Too Much
If You Want Blood (You've Got It)
Girls Got Rhythm
Highway To Hell

DVD 2
Hells Bells
Back In Black
What Do You Do For Money Honey
Rock And Roll Ain't Noise Polluction
Let's Get It Up
For Those About To Rock (We Salute You)
Flick Of The Switch
Nervous Shakedown
Fly On The Wall
Danger
Sink The Pink
Stand Up
Shake Your Foundations
Who Made Who
You Shook Me All Night Long
Heatseeker
That's The Way I Wanna Rock N Roll
Thunderstruck
Moneytalks
Are You Ready
Approx. running time 2 & 1/2 hours

ENTER TO WIN AC/DC DVDs!
plus a Playstation 2, and a copy of the game Call of Duty: Finest Hour. Get details and enter here!

GET MORE ON AC/DC:
ACDCROCKS.COM

If you do not wish to continue receiving this newsletter, Click here to unsubscribe

The AC/DC logo is a registered trademark of Leidseplein Presse B.V.
EPIC and the Epic "Sunburst" logo are registered trademarks of Sony BMG Music Entertainment.
Copyright © 2005 Sony BMG Music Entertainment. All rights reserved.
SMOS | 550 Madison Avenue 24th Floor | New York, NY 10022
Your privacy is important to us. View our Privacy Policy.

Salle:

Då skall vi in i min bransch och härja en stund tycker jag. Jag vill se en bild på en Asfalttrailer med rundbottnat flak.

Sannes: Ja jag skrev ju dit min önskning så skulle jag vara du så skulle jag önska.

Salle:

Då vi båda fick fram samma bild så borde den väl godkännas, eller?!

Sannes: Oj vad konstigt det blev där... Samma bild men 13 minuter efter. Jag skyller på att det inte kom nån grön ruta i Café-boken medans jag la in länk mm

Tycho:

Här är det [url=www.airstream.net/rallies/03-RockyMtn/chili%20dump.jpg]Chili i stor kastrull[/url]

Apropå Chili så kommer jag osökt att tänka på Chilepeppar. Jag vill se en bild som visar hur starka olika Chile-frukter (i enheter) är.

Tycho:

Kan detta vara något som passar, tro?

Du är en fin människa, Sannes:
så jag förlåter dig för ditt tilltag.
Kvigan såg också lycklig ut, så effekten blev precis önskad.

orion:

Det var inga svårigheter alls kan jag meddela. Jag var så inne på att Metal Guru skulle få sinnesfrid, så jag glömde bort allt annat....

Sannes: Om nån vill ha en ko kan man ju inte skicka en kviga...
Bakläxa!

Jädrans, nu blev det sådär konstigt igen när jag skaulle svara på ett inlägg.

65selander:

Det var då inte lätt att se några hus på den bilden. Det ser iallafall ut till att vara väldigt fint där. Men detta är så långt upp i landet, så dit kommer jag aldrig. Inte illa om jag kommer till Malung i sommar.... :))

Tycho:

Jaha, det förklarar saken, antar jag.

Sannes: Det var en webkamera på hotellet...

Tycho:

Intressant bild, en bild i total mörker, hände ingenting, eller jo förresten. Datorn talade om att jag var tvungen att installera något för att se det hela.

Och menade du inte hotellet kommer en målad bild och en riktig bild... =)

home.swipnet.se/~w-65348/lapporten.htm
www.kullin.fotosidan.se/viewpic.htm?ID=159926

Jag vill se en bild på en stor kastrull(över 15 liter) med chili i... =)

Sannes: Du får en uppdaterande bild... ;)

Metal Guru: Jag skrev ljusblå... och det är väl gränsfalll :o) I alla fall andra bilden... =)

Tycho:
Det är klart att det är godkänt - annars hade du ju måst specifiera den blå nyansen i din önskan... :0)

Salle: Inte den ljusblåa färg jag ville ha... men det är godkänt... Skickar med en extrabild med rätt blåfärg... =)

Tycho:

Tycho:

[Bild]www.stud.kau.se/ture/bilder/nollning98/1.jpg[/bild]

Jag vill se en bild på Lapporten.

Metal Guru: Och Jag hade juh till och med filmer... =)

Vill ha: En student i ljusblå overall... =)

Sannes & Tycho:
ni var samtidiga, så egentligen borde ni klunsa om vem som får fortsätta - men eftersom jag tycker Sannes kossa ser JÄTTELYCKLIG ut måste jag lägga min röst på...

Vänta nu. *Kisar i motljuset.* Det är ingen ko. Det är en kviga.
Tycho - rock on!

Ni kanske har mer Elric hemma, om ni har lite 80-tals-metal stående i vinylbacken..?

Metal Guru: Som nummer 3 i kotråden visar jag just en Nifo 3.
www.minigolfsport.hu/kepek/labdak/nifo32003.jpg

Metal Guru: Här får du välja... =)
Du får till och med filmer... =)

Metal Guru:

Salle:
Så albinon Elric är inte bekant, ni vet han från Melniboné..?
Kika på boken "stormbringer".

'...And in the centre of the cavern, hanging in the air without any support at all were two swords. Two identical swords, huge and fine and black... And then the runeblades Stormbringer and Mournblade were gone from where they had hung so long. And Stormbringer had settled into Elric's right hand. And Mournblade lay in Prince Yyrkoon's right hand. The swords were singing. Their voices were faint but could be heard quite plainly. Elric lifted the huge blade easily and turned it this way and that, admiring its alien beauty.'
Michael Moorcock's sword, Stormbringer, the eater of souls.

Jag vill se en ko. Som är lycklig. På sin äng.
Jag vill ha sinnesfrid.

Salle:
Å fan. Armhävningar?
Är ni inte heller på riktigt?

Det är jobbigt just nu.
På lunchen idag så började jag förstå att alla i restaurangen egentligen var statister, som jobbade för att jag skulle tro att jag var på en riktig restaurang. De åt och bar brickor och samtalade med varandra, precis som om det vore på riktigt. Men jag såg att de faktiskt bara förde kniv och gaffel till munnen; de åt inte. De som gick med brickor återkom gång på gång med samma brickor. Människorna vid borden samtalade om ingenting.
Jag gick därifrån med en obehagskänsla gnagande inom mig.

Tillbaks på jobbet förstog jag plötsligt att alla mina arbetskamrater egentligen var anställada av sjukvården, och deras mål med sin verksamhet - som fram till nu varit fördolt för mig - faktiskt bara har varit att få mig att tro att jag fanns på ett riktigt jobb. Deras arbetsuppgifter fanns liksom inte. Det gick inte att ta på vad folk egentligen gjorde.
Jag gick därifrån med en obehagskänsla gnagande inom mig.

Hemma loggar jag på Internet. Jag andas ut. Det känns verkligen skönt att vara tillbaks här - jag vet ju att alla ni är på riktigt!

Metal Guru: Armhävningsdags tror jag minsann. Eller vad säger disciplinnämnden.

Sv: Bästa raggingsreplik!!!
Tycho: Oss planker emellan, vem har hyvlat dig ?

Golgata: "Make out with me you will" Med Yoda röst och Jeddi-övertalningsrörelse =)

slashpuppie:

Alla dessa kurvor... och jag som inte har några bromsar.

slashpuppie: Trodde du hade hört det mesta :)

SaraS: Blirumähem eller tyck du ja ä äcklig?

slashpuppie: Jag har faktiskt lyckats rätt bra med den simpla: Ska vi dansa till hångellåtarna nu?

Golgata: haha, den hade jag faktiskt inte hört förut ;)

slashpuppie:

Jag sätter 100 spänn på att du inte kan få av dig kläderna på 30 sekunder.

Om ni behöver hjälp på vägen så är det denna Drakar och Demoner-inkarnation jag tänker på...

Salle:
Jag vill se boken, vars omslag numera mest är synonymt med rollspelet "Drakar och Demoner".
Vem är han, den ljuse hjälten med det mörka svärdet?

Salle: Nu har du retroaktivt blivit underkänd, bilden på Kipprusoff har blivit en Albert.

Metal Guru: Jag godkänner det. Men det är bara för att jag jobbat i 12timmar och är TRÖTT... Keep on önskning...

Sv: Glimtar från förr
Stigsson: Jo det är väl ett av dom positiva minnena man har från TVn då. annars minns man mest vilse i pankakan o liknande :)

Sv: Glimtar från förr
Avnjuter just nu ett avsnitt av Sant och sånt från 1983 med Staffan och Bengt.

Strålande underhållning. För mig som var barn på den tiden tycker jag att detta är en hel klass bättre än dagens hjärnkontor.

Salle:
Det här skägget är liiite mer än 'slutspelsmässigt', men speciellt utmärkande är det inte.

« · 526891 · »