Paddan: Nej det skulle de inte göra. Vad de däremot antagligen hade gjort är att ha slängt in ett 5 - 10 minuter långt Jens Lind inslag om hockeylivet i Snäckevarp, Östergötland.
Dragan 2k: Kan ju inte direkt tänka mig att de, i SVT, exempelvis skulle välja att visa bilder från SM-finalen i badminton under deras hockeymagasin. Fast jag kanske har fel på just den punkten.
Sen vill jag bara säga att snart så är det jul, så tänk på att äta många tomteklubbor, då blir tomten glad!
Paddan: Just den sekvensen var det mest skrattretande hockeyinslag man någonsin varit med om. Nepp. Det var inte intressant idag med matcherna. Vad säger du producenten. Vi går över till fotbollen istället. Lysande idé...
Dragan 2k: Jag undrar, kommer SVT att ta över TV4:s klämkäcka attityd från Hockeykväll också och t.ex låta Ernst Kyrkobestigare knyppla behändiga skridskopåsar till Bulan? Eller kommer man kanske helt plötsligt att slänga in lite fotbollsbilder mitt i Hockeykväll?
Jaha. Ja, du lyckades ju få in mer än ett ämne i samma inlägg, så då vill jag bara passa på att tala om att Viktor Brobacke är en cool kille (ytterligare ett ämne, alltså).
Då jag känner att jag var den som fick den ursprungliga Gyllene tråden att smått ändra inriktining tar jag mig friheten att starta en helt ny tråd.
För övrigt är det intressant att se vilken cred (Dragan håller sig med streettalk ibland) som TV4 tar åt sig. "Svennis älskarinna avslöjar allt i TV4" samt "Alam talar ut i TV4". Framförallt den sista får i alla jag uppfattningen att hon sitter med Malou och diskuterar allt från tvättmedel till vilken sorts attachéväska som Signore Eriksson har.
För övrigt blev jag besviken när jag hörde att TV4 hotar med att fortsätta sina sändningar i slutspelet. Trodde att SVT haft den fina gesten att köpa den biten också. Suck.
Paolo Robertos respekt minskade när ha erkände att han hade köpt sex för ett tag sedan men detta klipp som är äldre så måste man ändå ge honom rätt i allt han säger.