Café

Grupper · 49935 inlägg · 1048 ämnen

Allmän skriv vad du vill tråd.

Sv: Allmän skriv vad du vill tråd.
På tal om sjuk, här är lite viktig information om hur man snyter sig eller inte.

mattias - 74: De ord jag kommer att tänka på när jag ser den är skitful och meningslös.

Frisco:

Jag skulle inte ha nånting emot och ha den där. Frågan är om man skulle våga åka med den !

mattias - 74: Det verkar vara en bil perfekt för Svenska vägar dessa dagar.

Poffa: Hmm, vad är användanderätten? ;)

Frisco:

Har du 15 miljoner och låna mig ?

Portello: Här är hans kompis

www.youtube.com/watch?v=IMl-H99rWco

Portello: haha ruskigt coool!

scim: Host, host.

scim: Inte äganderätten, men användanderätten tänkte jag på. Avtalsbrott, alltså avtalslagen. Men du har säkert rätt och jag inser att jag var ute på djupt vatten.

Poffa: Man kan ju inte inskränka äganderätten efter att inköpet har gjorts.

scim: Där ser man. Jag har alltid ansett att man "skriver på" i och med att man klickar på I accept. Och det är ju användandet avtalet gäller, inte inköpet.

Därför har jag likställt det med ett kontrakt gällande tjänst eller vara, vilket regleras av Avtalslagen och Köplagen.

Poffa: Det skiljer sig mot ett vanligt kontrakt eftersom du just aldrig skriver på något, dessutom så får du ju "avtalet" efter att du inhandlat varan. Dessutom så är avtalsbrott ett civilrättsligt brott.

Skulle det f.ö. vara någon lag man skulle tänkas tillämpa så skulle det isåfall vara §11 och §12 av upphovsrättslagen men de paragraferna är så luddigt skrivna att jag har svårt att tro att de skulle kunna fälla någon, det finns åtminstone vad jag vet inga prejudikat.

Däremot så gäller inga garantier och liknande ifall man bryter mot EULA.

scim: Är det verkligen så? EULA är ett avtal som du "skriver på" och bryter du mot detta är det ett avtalsbrott. Avtalsbrott regleras normalt av Sveriges Rikes Lag, eller motsvarande lagstiftning där EULA anses vara påskrivet.

På vilket sätt skiljer sig EULA mot ett vanligt kontrakt mellan t ex företag eller personer?

Poffa: Att bryta mot en EULA är på inget sätt ett lagbrott.

Och Aftonbladet visar hur man bryter mot lagen. Undra om Apple tycker att den här artikeln är okej?

250kg kärlek: I klass med; "Luftgitarr till salu."

Per HApps: Ja, det är ju inte cykelväder så... ;-)

Poffa:
Har du en dansmatta så hoppar jag in i bilen på stubinen :)

Frisco: Den står i källaren, men om du påminner mig nästa gång du är på besök så ska du få leka med mina leksaker. Jag har sparat dem i väntan på att barn skulle vilja leka med dem.

Poffa: Troligen en låda duplo också:)

Metal Guru: Jag har Singstar också.

Fel, Poffa:
Guitar Hero 3 är väl så långt ifrån skapande/framförande av musik man kan komma. Det är mer hysterisk motorik och taktkänsla man försöker poäng-ge där.

Och taktkänsla är inte lika med musik i min värld.

Metal Guru: Klart det går att tävla i musik. Du kan alltid komma hem till mig så ska du få tävla i Guitar Hero 3.

mattias - 74:
Det går väl inte att tävla i musik - det säger sig ju självt.
Så varför ens försöka?

mattias - 74:
Smaken är väl som baken, delad. Om nu nästan två miljoner bänkade sig framför tvn så får man väl hoppas att dom trivdes och satt där av engen fri vilja.

Metal Guru:

Jag råkade höra Caroline Af ugglas låt igår när jag zappade och att den har chans på final säger väl allt. Jävla dravel

Wayne Gresky:
Melodifestival? Vad är det?

LL: "Har suttit och lyssnat med ett halvt öra på melodifestivaluttagningen," Fel tråd, du skulle lagt in dig själv i "Det finns idioter..."

Metal Guru: Lite inspirerad av din Nazareth-länk så skriver jag mitt första inlägg i ämnet Israel vs. araberna/muslimerna-konflikten. Det Israel borde satsa på är att sprida ut en sjuhelvetiska mängda singlar med Ozzys "Thanks god for the bomb", gärna med texten översatt till arabiska och på så sätt upplysa såväl Hamas och Hizbollah som massorna i området. Jag tänker främst på vers två:

"War is just another game
Tailor made for the insane
But make a threat of their annihilation
And nobody wants to play
If that's the only thing that keeps the peace

Then thank God for the bomb"

Vem vet, kanske dom genom ett inslag från den högsta högkulturen tillslut begriper det här med terrorbalans. Har jag små bomber ska jag inte skjuta dem i tid och otid mot mina grannar om det har jättebomber. Då får jag försöka lösa mina problem med storbombernas ägare genom tillmötesgående, list och goda argument. Annars gör det ont. Mycket ont.

www.youtube.com/watch?v=gLYEy7yqysA

Har suttit och lyssnat med ett halvt öra på melodifestivaluttagningen, och har bara en sak att säga: herrejävlar vilken dynga...

Paddan: På tal om
hostningar, vi äldre har jazzat omkring på golvet med denna dunkande i högtalarna

Dagens soundtrack:
www.youtube.com/watch?v=ZG4BFkdpG-c&feature=related

Tyvärr lyckas jag inte riktigt få de luftstrupsslitande hostningarna i takt med musiken. Men jag har ju bara övat i tre veckor, så snart ska det väl sitta.

Öga för öga, tand för tand...

Wayne Gresky: Med tanke på skon så har jag ett litet Excel tidsfördriv på samma tema.

Skoattack inspirerar konstnär!

Alisandali:

isolerade för livet mao .

mattias - 74:
Japp , det är det och båda jag känner till bor utomlands och med hemlig identitet och kan aldrig mera känna sig säkra på att överleva en vända ner till närbutiken .

Alisandali:

Ok ganska vågat enligt mig att utsätta sig för det

mattias - 74:
Det fanns och troligtvis har polisen ett par till inom både H A och Bandidos , två av dom som åkt "fast" har länge bott och verkat inom hojklubbar i Dalarna .

Friman SR:

Nej och vem fan skulle våga vara tjallare inom HA ?

mattias - 74: Inte provocera så utomstående kommer till skada, där tycker jag det går en gräns. Däremot att infiltrera och ha "tjallare" inom t.ex HA och Bandidos är fritt fram. Men detta är inte lätt...

Friman SR:

Jag får mycket information på TV genom samhällsprogram m.m. Läsa böcker är inte min grej men man kanske ändrar sig så småningom. Mitt tålamod klarar inte av böcker.. Har aldrig intresserat mig för det heller så.

Vad anser du då i ämnet. Skall Polisen få provocera fram brott för att på så sätt kunna gripa brottslingar ??

mattias - 74: Du är lyckligt ovetande om vad du missar i livet du då.:-)

Friman SR:

Sambon har precis läst ut den men jag läser inte böcker. har aldrig varit nån fantast av att läsa böcker, testade ett tag men det är tråkigt. Tv är bättre.

mattias - 74: Du har väl läst boken "Svensk Maffia", om inte, se till att göra det...

« · 1127768 · »