Frisco:
Jag lär nog åka lite tåg däremellan också. "Fan, jag ser ju tjock ut på den där", sa Anton när han såg bilden.
Varsågod, önska på!
Salle:
Jajaja. Jag har väl haft annat för mig, typ sovit och handlat frukost och sådär. Jag önskar mig en bild på Anton Hull.
Salle:
Ett korrektare värde är 29 kilobyte. En byte är åtta bits, vilket du har räknat med, men sedan har du på lekmans vis sagt att en kilobyte är 1000 bytes. Här är då jag som programerare och som håller på med minneshantering av en annan åsikt, nämligen att 1 kilobyte är 1024 bytes.
Delar man 29700 med 1024 så får man 29,0039 vilket jag avrundar neråt till 29 kilobytes.
Metal Guru: Om jag översätter rätt så har denna Superdator hela 29.7kB minne...
(3600 words á 64+2bits var= 237600bits ger 29700 bytes)
Här finns en bild med förklaringar som säger lite om dess kapacitet mm.
[url=www.columbia.edu/acis/history/norc-labeled.jpg] IBM NORC [/url]
Helg Ernest: Bara för att det är helg så...
[bild]www.guzzi4ever.de/guzzi/Grenze%20%20Frankreich%20Spanienneu1.jpg[/bild]
Paddan: Godkännes ICKE. Inte varmluftsballong.
Och skäms på dig, Paddan. Du om någon borde väl inte uppmuntra lek med smådjur. För att inte tala om din lärarroll...
Salle:
Det där beror ju på om man vill ägna sig åt elitism eller inte. Westerlind skulle t.ex. aldrig klara av att komplettera sin önskan på mindre än två minuter. ;)
Poffa: Det räcker att du håller med om att detta är den nuvarande önskningen.
Jag skulle vilja se varmluftsbalong i oortodox form sväva över en fin miljö.
Salle:
Du menar att jag skulle vara maktmissbrukare? I så fall skulle jag stängt av er alla för länge sedan. Just for the kicks, så att säga. Nä, här ingrips det bara då det är på väg att gå över styr. T ex när Metal Guru med sina krumiluriga inlägg riskerar att få svar som för iväg tråden på stickspår.
Jag har stenkoll, mina vänner. Vad var det vi skulle hitta?
Frisco: Då jag låg på soffan slötittande på video & eftermiddagslurade lite medans ni jagade videobilder (bildbilder tihi tihi) så kunde jag ju inte godkänna DrOctagons riktiga länk.
När Paddan sedan 20 minuter efter doktorns inlägg for till Portugal och tog dig med sig och att Metal Guru som vanligt tog en chans när han ser en så spårade spårvagnen ur.
Att Poffa ingrep är fullt förståeligt även om jag tror att Poffa njuter av tävlingsledningsmakten litegranna.
Jag vill se en bild på flygfältet.