Café

Grupper · 49967 inlägg · 1048 ämnen

Hitta bilden!

Sv: Hitta bilden!

Metal Guru: Jag kan väl chansa på lite Creem.... fast faan tror om Google ger mig rätt för som Creem ser de inte ut....;-) Kanske lika rätt som ett omslag från tidningen Creem med en yster och oskuldsfull Keith Richards just befriad från heroinrättegång i Canada på framsidan........

Immodium så har jag helt fel.... rock'n'roll vettja.......;-)

Jag vill se ett skivomslag med förlagan till Baker Gurwitz Army.

Metal Guru: Nästan lite ljus men för trådens fortlevnad så. Okej rå!

Önska.

Metal Guru: Åhh vad jobbigt.... Jag vill ju bara se mörkret då det är natti-läge.

Salle:
Då får alltså du önska då?

Metal Guru: Då jag skall knoppa in och inte kommer att kunna komma online förrän 17-18-snåret imorgon så postar jag en typ av bild som jag önskade.
[url=www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=hothothot.jpg&user_id=19]För helgstämningens skull[/url]

Salle:
Ja, jag vet. Inte avklädd, film - men lite sensuell i varje fall. Och anknytning till hockey är det oxå, ju.

Nej, jag får inte önska.

Robban: Då vill jag se en lättklädd men ändå avklädd (inget naket) vacker, sensuell, sexig (mm mm) Tjej. För att få lite helg-stämning åtminstone...

Salle: Ahhh. Då var lyckan gjord. Min perversa böjelse har fått utlopp.
Önskan är din.

Ps. Måste bara länka till en som jag hitta. Snygg som få. Ds

Myggan: Dyrare finns. Leta på.

Robban: Ja det var det. jag hittade även en som kostade 130000;-, men någon bild fanns inte tillgänglig

Myggan: 19990:-. Var det det dyraste du kunde hitta? Kom igen nu.

Robban: Priset är 1990:-. Det tycker jag är dyrt.

Salle: Dyr? visst. Men den är inte en riktig svarv. Rekordelig pic-up ska det vara.

Robban: Denna är DYR. Från $15.000. Fast nån riktig svarv är det ju inte då den läser spåret med Laser... Hoppas den duger.

[bild]www.elpj.com/images/lt6.jpg[/bild]

Frisco: Då vill jag se en dyr vinylsvarv.

Robban: Ooooh jaaaaaa :-)

ÖNSKA!

Salle: Haha...... :-)

Jag önskar att få se en bild av Isabella.

Frisco: Din bild censureras av mig/min dator så det killen håller upp är bara en vit fläck. Men det är säkert rätt. Önska.

Robban: Då vill jag se en Fiskdamm.

får väl lägga in en länk dårå. Denna är skulle varit godkänd eftersom jag är lite färgblind när det gäller nyanser. Känn er fria att önska på.

Myggan: Jag måste nog hålla med dig , pannkaka är nog den bästa rätten av dom som det pratas om här .
Har provkäkat både kroppkakor och surstömming , och kommer inte att göra det igen .
Enda sättet att jag sväljer det igen är under pistolhot .

Stigsson:

Nää Bara Leksing och galen :-)

mattias - 74: Blind, Leksing och galen! :-)

mattias - 74: Det tror jag inte på eftersom man ska ha så många tillbehör till den och att man sedan behöver skölja ner den med flera nubbar.
Tacka vet jag pannkaka.

Myggan:

Nää så gott så :-)

mattias - 74: Surströmming skulle absolut vara det sista jag skulle vilja stoppa i min mun.

Metal Guru:

Mer än gärna om du ger mig en Surströmming i sommar :-)

mattias - 74:
Då får jag din?

Metal Guru:

Palt är nog det sista jag skulle stoppa i käften :-)

Knogen:
Paltbröd och Pitepalt är inte samma sak. Inte heller Harpaltar är närbesläktade med de tidigare födoämnena.

Metal Guru:
"Palt och kroppkaka är ju förböveln INTE samma jävla sak."

Näpp, och palt och palt är inte heller samma sak. Pitepalten har väldigt lite gemensamt med den palt jag understundom har den stora lyckan att komma över; Orsapalten (som säkert ser likadan ut vart man än befinner sig i ovansiljan). Tunnbrödskakor bakat på grisblod, som bryts ned i stekpannan i det stekflott som blivit över efter stekfläsket, varpå man sedan häller på mjölk och kokar en stund. Det blir inte bättre än så.

Fan, nu blev jag ju hungrig...

Metal Guru: Härlig beskrivning om paltätandets ädla konst. Själv föredrar jag dock lingonsylt också men det är ju extra tillbehör.

Salle: Min mormor gjorde kroppkakor och inte fan var det enkom skinka i päran. Det är geografin och inget annat som bestäm. Har ätit både den ena och den tredje kombinationen.

Önske bilden blir en man med röd kilt som drar en båt.

Salle:
Fjärrkontrollen är paltälskarens bäste vän.

Efter en redig portion palt (med 'smörbrunn' som enda tillbehör) stapplar man bort till favortifåtöljen och sträcker sig försiktigt efter fjärrkontrollen. Sedan sjunker man tillbaka och faller in i den paltkoma man hamnar i när maträtten stelnar som cement i mage, kropp och andra lösa lemmar.

Dagen efter vankas uppstekt palt, en maträtt som är så ochik att få människor söder om paltbältet överhuvudtaget känner till den - medan den samtidigt är det enda som kan toppa en portion nykokt palt.
Och man har fått ännu en anledning att vandra in i paltkomans förlovade land.

- - - - -
ps. ännu en skillnad mellan kroppkakor och palt är att ingen författar hyllningsessäer över kroppkakor.

Robban: Rätt & Fel!!!

Rätt till bilden och önskan är härmed din.

Fel till att palt och kroppkakor är samma sak. De stora skillnaderna är att Palt görs på rå potatis och har sidfläsksbitar inuti medans Kroppkakor görs på redan kokt potatis och har skinka och lök inuti.

Palt är "grövre" i smaken och lite stabbigare är kroppkakorna.

Robban:
Palt och kroppkaka är ju förböveln INTE samma jävla sak.

Det är som att påstå att Brynäs och Broberg utövar samma idrott, bara för att det är ett lagspel på is med klubba och skridskor.

Salle: Denna dårå?

Metal Guru: Palt och kroppkaka är ju förböveln samma jävla sak. Bara det att palten är gjort i Pite medans kroppkakan är gjord i svenstavik t e x.

knaskamilla: Jag håller med M G att det ser ut som Palt men jag sväljer namnet. Sen är det där ett uppläggningsfat och inte en portion. Tips: Lite tillbehör har man till denna maträtt. Inte godkänt. Kom igen nu så svår kan det väl inte vara.

knaskamilla:
Jovisst kan jag läsa.
Men det betyder ju inte att den som namngivit bilden är kunnig inom ämnet.

"Men ge reh!"
Och du ska hålla välskrivningsfanan högt..? Skäms kvinna! ;0)

Metal Guru:

Men ge reh! Kan du inte läsa?

knaskamilla:
Det där är väl palt?

Salle:

Det här är ca femton stycken. Det borde väl räknas som stor portion?

« · 604475 · »