Salle: Lovely, den är det. Singeln "One day" floppade fullständigt (bara 99:a i England) så man kickade Paul omgående och fortsatte annonsera efter sångare och fick istället tag på Andy Bell.
Här är en annan bild tagen från inspelningen av videon till "One day". Vince vrider på skallen så att man kan se att det är han men Paul visar bara ryggen till kameran.
Stigsson: Jag hittade nån tysk sida som sa att dom släppte några singlar men min tyska är inte vad den borde vara så...
Då kan det väl inte vara annat än Vinces samarbete med Paul Quinn du menar. Bilden är från en geocities så jag la in den i mitt filarkiv men är taget från länken.
Salle: Nja det där kände inte jag till. Nu var det din tur att sätta mig på pottan :-) Gavs det ut nån skiva? Ingen skiva = inget band eller hur var det du skrev.
Att han har gjort en platta med Robert Marlow vet jag men det har ju varit på senare år. Jag söker en annan konstelation.
Stigsson: Det borde väl vara [url=pedes.net/yazoo/merchandise/sonet_party_83_03.jpg]Reset Records[/url] du är ute efter. Bilden visar bandmedlemmarna Robert Marlow och Vince Clarke med producenten Eric Radcliffe i mitten.
Hur mycket Vince Clarke-bilder som helst från olika epoker i hans karriär i länken nedan.
Stigsson: Släppte "French look" nån skiva. Ingen skiva=inget band. CoS släppte nån singel/ep men då var dom som du säger minst en trio.
Du vet om att det ryktas om en arenaturna för DM i sommar. För Sveriges del så låg Ullevi bra till då det är "nära" för baggarna på andra sidan kölen. Det vore maffigt.
Salle: Vill inte heller vara allt för överpetig men på sätt och vis har faktiskt Per HApps rätt eftersom Vince tillsamman med Martin Gore 1979 bildade bandet "French look" som senare bytte namn till "Composition of sound". Composition of sound tog sen hjälp med sången av en tredje medlem David Gahan och bytte då namn till mera kända "Depeche Mode" Så frågan är om detta ska räknas som en duo innan man blev mer kända som DM.
Vad jag inte är 100% säker på är om Andy Fletcher var med redan i CoS eller om han anslöt när man formade DM annars var ju CoS under en kort tid Vinces första duo och därmed Yazoo den andra.
stiliga killar!!