Café

Grupper · 49967 inlägg · 1048 ämnen

Hitta bilden!

Sv: Hitta bilden!
Alisandali:

stiliga killar!!

Frisco: Tack och god natt på dig , bara för att göra Mattias-74 glad så önskar jag en bild på Iron Maiden .

Alisandali: Naturligtvis. En vacker bild.

Godnatt.

Önska!

El Maco:

Vad är det för fel på Maiden trådar då :-)

Frisco: Duger en tecknad John Blund ??

Alisandali: Tack för förtroendet.

Jag vill se en godnattbild.

Frisco: Helt rätt önska på Frisco .

mattias - 74:

Fan vad du var snabb Frisco :-)

mattias - 74: Tack för det Mattias , då vill jag se en Darttavla där man ser vad dubblarna och tripplarna ger för poäng .

Alisandali:

Så fin så!!

önska....

Salle: Det här är en Little Berry i swimsuit. Kan man hitta dockan i Halle så blir det alltså en Halle Berry...

mattias - 74:
Jag håller med.
Vill hellre se henne än en Leksandsseger. Å andra sidan skulle jag hellre vilja se Ariel Sharon är en... nja...

mattias - 74: Halle Berry i baddräkt .

mattias - 74: Då du önskade så längtansfullt...

[url=www.blackwebportal.com/media_images/HalleBerry_8.jpg]HB i BH[/url]

mattias - 74:
å fan. jag som just letat upp en åt dig.
visserligen från stenåldern, men det är ju å andra sidan länge sedan...

Metal Guru:

Nej jag vill se en bild på Halle Berry i Baddräkt.. :-)

Per HApps:
Jag tror Mattias vill se en Leksandsvinst ;0)

Mattias alltså

Myggan:
kör i vind

Per HApps:

Duger denna :-)

www.thedoors.com/band/jim/?fa=gallerymain

Myggan:
Vill jag se en bild på graven där Jim Morrison ligger.

Per HApps:Ja, såklart att dom duger. Önskan är din.

Salle:Ja, liten men naggade god;-). Då vill jag se något stort såsom några stora schackpjäser.

Myggan: Det var en liten bild... Men det är ju mobilkranen så önskan är din.

[url=cache.lego.com/images/shop/prod/7249-0000-xx-23-1.jpg]Så här ser den ut på nrmare håll.[/url]

Är det ingen som visste om Covenant???

[url=www.subspace.se/media/images/covenant/Covenant99_1.JPG][bild]http://www.subspace.se/artist/images/covenant_main.jpg[/bild][/url]

Bläddrade igenom dagens reklamhög bla en leksakskatalog inför jul. Där fanns en asball mobilkran i Lego. Den vill jag se. Tänk att få vara barn igen.

El Maco: Snacka om julklapp i förtid.  Vi på hemmaplan får vänta ett tag till.

Mmmmm... mysigt med en synthtråd bland alla mattias74's iron maiden-trådar.

Sjunde december ser jag DM i madison square garden.

Paddan: Nej! Men det är en bra gissning. De grabbar jag är ute efter är mycket tyngre och svartare är Star Pilot On Channel K.

Salle: Kan det kanske vara S.P.O.C.K ?

Stigsson: Då vill jag se Sveriges framgångsrikaste/bästa synth/electronica-grupp. Ledtråd är att denna trio är från Helsingborg.

Salle: Lovely, den är det. Singeln "One day" floppade fullständigt (bara 99:a i England) så man kickade Paul omgående och fortsatte annonsera efter sångare och fick istället tag på Andy Bell.

Här är en annan bild tagen från inspelningen av videon till "One day". Vince vrider på skallen så att man kan se att det är han men Paul visar bara ryggen till kameran.

Din önskan nu :-)

Stigsson: Jag hittade nån tysk sida som sa att dom släppte några singlar men min tyska är inte vad den borde vara så...

Då kan det väl inte vara annat än Vinces samarbete med Paul Quinn du menar.
Bilden är från en geocities så jag la in den i mitt filarkiv men är taget från länken.

Salle: "Reset records" var ett skivbolag dom där tre killarna startade tillsammans. Tyvärr inget band. :-(

Salle: Nja det där kände inte jag till. Nu var det din tur att sätta mig på pottan :-) Gavs det ut nån skiva? Ingen skiva = inget band eller hur var det du skrev.

Att han har gjort en platta med Robert Marlow vet jag men det har ju varit på senare år. Jag söker en annan konstelation.

Stigsson: Det borde väl vara [url=pedes.net/yazoo/merchandise/sonet_party_83_03.jpg]Reset Records[/url] du är ute efter.
Bilden visar bandmedlemmarna Robert Marlow och Vince Clarke med producenten Eric Radcliffe i mitten.

Hur mycket Vince Clarke-bilder som helst från olika epoker i hans karriär i länken nedan.

Salle: Allra första bandet hette "No romance in china"

Duon efter Assembly får du leta reda på själv du har 24 timmar på dig enligt reglerna i tråden :-)

Stigsson: Åh fan det visste jag inte. Både när det gäller före French Look och efter The Assembly.

Salle: Ledsen att göra dig besviken men han hade ett projekt mellan Assembly och Erasure.

Salle: En extra quiz bara för dig Salle.

Vad hette Vinces första band som han spelade i FÖRE French Look?

Stigsson: Vince och Andy tillsammans med autografer.

[bild]www.erasure-collector.de/images/indexpic.jpg[/bild]

Salle: Om man släppte nån skiva så var det nog bara för försäljning på nån lokal skola i Basildon. Jag känner då inte till att nån platta existerar.

Stigsson: Släppte "French look" nån skiva. Ingen skiva=inget band. 
CoS släppte nån singel/ep men då var dom som du säger minst en trio.

Du vet om att det ryktas om en arenaturna för DM i sommar. För Sveriges del så låg Ullevi bra till då det är "nära" för baggarna på andra sidan kölen.
Det vore maffigt.

Salle: Då önskar jag mig en bild på den duo som Vince Clarke skapade efter The Assembly.

Salle: Blev nåt fel med guldstjärnan så...

[bild]www.enterkapital.se/images/morningstarguld.gif[/bild]

Salle: Vill inte heller vara allt för överpetig men på sätt och vis har faktiskt Per HApps rätt eftersom Vince tillsamman med Martin Gore 1979 bildade bandet "French look" som senare bytte namn till "Composition of sound".
Composition of sound tog sen hjälp med sången av en tredje medlem David Gahan och bytte då namn till mera kända "Depeche Mode" Så frågan är om detta ska räknas som en duo innan man blev mer kända som DM.

Vad jag inte är 100% säker på är om Andy Fletcher var med redan i CoS eller om han anslöt när man formade DM annars var ju CoS under en kort tid Vinces första duo och därmed Yazoo den andra.

« · 621597 · »