Café

Grupper · 50055 inlägg · 1048 ämnen

Hitta bilden!

Sv: Hitta bilden!
Salle: Hehe.. självklart duger den. Min [url=www.justmotors.de/page/data_images/low/5015-trabant.jpg]bild[/url] är snarlik, förutom färgen på Trabantskrället, samt den inte helt oviktiga detaljen att bilen och husvagnen på bilden inte är leksaksbilar.

Önska!

Dream Team: Eftersom jag var först med att lägga in bildlänken till samma bild som Salle så visar jag en bild till för att lindra min vrånghet: www.tante.nl/zzhugo/200%20breed%20simpl002.jpg

Zov gott alla fuskare.

Frisco: Oopsy Daisy.. sånt där går väl inte an! Abbans på dig, Anders! Jag får skylla på trötthet, eller nåt. Givetvis är det du som står på tur att önska, så ÖNSKA!

Dream Team: Jag vill se en bild på Zlatan när han gör 0-1 mot Hungary.

Frizco: Nån hann inte med med kameran riktigt. Zå detta är preciz efter KanonZkottet

[bild]www.aftonbladet.se/sport/0509/08/SPORT-09s01-DRAG4-359_368.jpg[/bild]

Zalle

Frisco: Precis här blir det mål.

www.hockeysnack.com/user/files/386/3.jpg

NuMo: Men då har ju Zlatan redan gjort sitt... Min bild är ju närmare Zlatans "görande" och din bild visar resultat av detta. :-)

Kul att se var Frisco tycker?

Salle: Min bild är utom tävlan för jag har inte tid att följa upp. Dessutom så är adressen direkt till mina filer på HS och då borde den inte vara giltig. Fast jag har tagit bilden från internet, det är sant det.

NuMo, Salle: Fina bilder.

Den som önskar först av er får önska.

Frisco: Då vill jag se tävlingscyklister passera Big Ben.

Alisandali: Det gick ju fort. Fortgå.

NuMo: Tack för det. När vi ändå är i London så vill jag se en dubbeldäckad Londonbuss någonstans i Sverige.

Frisco: Utmärkt, buss på önskningen.

Alisandali: Det är en Leyland Atlantean bara så du vet.

Kollektivtrafik är viktig. Jag vill se en bild från tunnelbanan i den stad där Zlatan igår målade. Helst linje 1 eller 2, de som trafikeras av Ryska gamla vagnar.

Salle: Nice. Själv har jag bara åkt M2.

Önska gärna kollektivt igen.

Frisco: Okej rå!   En Svart-vit bild på Tomteboda Rangerbangård vill jag se.

Myggan: Bra jobbat! Önska iväg!

Salle: Jag vill se en bild på en fantastisk bra minigolfboll, en Wagner 37.

För i helsike, Myggan:
Det här måste bara vara rätt!

Annars var Wagner karln som producerade den där Alice Cooper-skivan jag önskade sist.

Metal Guru: Nej bollen ska vara blå.

Tycker den här tävlingen är lite tramsig.
Nån annan ska leta en bild som jag har hittat!?

Man kan inte önska en bild som gäst, eller?

Önskan: Visa mig en bild på två uppkvarkar o en nerkvark som bildar en proton....

RödVit: Det finns mycket här i livet som är tramsigt men det får man lära sig att leva med.

Myggan: Ja du har rätt.
Så är det..
Måste säga att ni är skickliga på att söka fram allt, har fått mig några goda skratt av era bilder. Jobba på..

RödVit: Du kan väl också vara med och jobba.

Metal Guru: Du får väl önska iallafall. Du har ju rätt i att man behöver en Wagner 37 för att kunna spika den Salton. Så varsågod att önska.

Myggan: Banan på bilden är ingen salto utan en snäcka. En Wagner 37 ser ut så här: www.nifo.se/shop/images/art/1998.jpg

Men Metal Guru kan gärna få önska nu när ni alla vet faktat.

Frisco: Bra att du rättar till mina små misstag.

Frisco: jag vet hur den ser ut och jag vet även hur snäckan ser ut. Snäckan tycker jag inte om att spela, roligare med salton. Men konstigt att spela 37:an på Snäckan därför antog jag att det var Salton. Så nu vet du det.

Myggan:
Jag får önska! (fast jag missförstod önskningen kapitalt - och har idessutom nte en aning om vad du och Frisco babblar om. Boll som boll, ju.)

Då vill jag se en bild på Margit.
Ja, inte tjejen, jag vill se en bild på Margit, hon som har alla badanläggningar på sig.

Ledtråd: Zlatan!

Frisco:
Är det vattengolf som spelas på din sista Saltobana?

Metal Guru: Nästan. Bilden är från Umeå. Det intressanta med den är att Salton går åt andra hållet. Från vänster till höger. Det innebär att man måste skruva bollen tvärtom på Salton i Umeå jämfört med andra anläggningar.

Frisco:
Skruva bollen?
Slår man inte den med en klubba?

Margit-önskningen var impopulär.
Vi förbättrar möjligheten att söka:

Ledtråd: Zlatan!
Samma land som ett numera välkänt 0-1-mål inträffade i.

Metal Guru: Jo visst slår man til bollen med en klubba. Men precis som i överklassens typ av golf (den man spelar på förstörd jordbruksmark) så skruvar man bollen. Dock är skruvarna inom bangolfen mer till för att bollen efter träff mot sarg ska studsa lite mer eller mindre höger alt. vänster.

Metal Guru: En ledtråd till? static.flickr.com/4/8796373_5da06b55ac_m.jpg

Frisco:
Det börjar närma sig.

Frisco:
Det framgår väl med all önskvärd tydlighet att om jag är en virituos, så är det på annat område än bangolf... ;0)

Metal Guru: Kan det vara den här Margit du menar?

Metal Guru: Är det en sådan du menar !

Mats Edström:
Åh, det var en fin Margit i värsta sommarskrud, proppfull med sina massa olika badanläggningar. Önska!

Helg Ernest:
Åh, det var en fin Ma.. Linda i värsta sommarskrud. Men undrar var hon har sina badanläggningar..? Tyvärr var Mats före, så han fick ärva stafettpinnen.

Metal Guru: Jahapp...ingen bro, ingen bro!

Däremot en bild på hjälten Gaston, gärna där han strular till det för sina kollegor på kontoret eller för den kontraktstörstande direktören.

« · 573160 · »