Nu har ni väl inte missat att Lemmy fyller 60 år idag hoppas jag. Det drar vi alla en rejäl sup för och skrålar på valfri favoritlåt.
Mina favorit skivor med Motörhead, utan inbördes ranking.
* Another perfect day Lemmy tar in Brian Robertson på gitarr och resultatet är helt underbart. En helt klart underskattad skiva av många som definitivt är värd mer uppmärksamhet!
* Ace of Spades En hitparad, förutom titelspåret, med låtar som Shoot You In The Back, (We Are) The Road Crew, Jailbait och den helt underbara The Chase Is Better Than The Catch! Skallerormsskallran rules.
* Orgasmatron Snuskigt bra, en riktig suparskiva (det med).
* No Sleep 'til Hammersmith Har du inte denna liveskiva är du förmodligen utvecklingsstörd. Så jävla hård att man baxnade när den kom, och den är fortfarande en stenkross.
Overkill och Bomber är också fantastiska skivor, 1916 är inte heller fy skam.
Grattis och skål Lemmy, med whiskey och cola! You´re the one to sing the blues!
1995 klev Sverige lite snett (min uppfattning). Psykiatrireformen som la ansvaret för på riktigt farliga individer på kommuner och landsting (regioner) ist, statliga sinnessjukhus.
Mina favorit skivor med Motörhead, utan inbördes ranking.
* Another perfect day Lemmy tar in Brian Robertson på gitarr och resultatet är helt underbart. En helt klart underskattad skiva av många som definitivt är värd mer uppmärksamhet!
* Ace of Spades En hitparad, förutom titelspåret, med låtar som Shoot You In The Back, (We Are) The Road Crew, Jailbait och den helt underbara The Chase Is Better Than The Catch! Skallerormsskallran rules.
* Orgasmatron Snuskigt bra, en riktig suparskiva (det med).
* No Sleep 'til Hammersmith Har du inte denna liveskiva är du förmodligen utvecklingsstörd. Så jävla hård att man baxnade när den kom, och den är fortfarande en stenkross.
Overkill och Bomber är också fantastiska skivor, 1916 är inte heller fy skam.
Grattis och skål Lemmy, med whiskey och cola! You´re the one to sing the blues!